یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هم‌زمان با بزرگداشت فردوسی، مراسم شب بخارا در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، همایش شب بخارا هم‌زمان با بزرگداشت فردوسی به همت انجمن ادبی استان لرستان و پژوهشکده‌ی تعلیم و تربیت استان و خانه‌ی گردشگری لرستان عصر امروز در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار شد.
این همایش با حضور و سخنرانی دکتر محمدحسین به اجلان فرخی با عنوان یادمان‌های اساطیر ایران در فرهنگ مردم لرستان، دکتر محمد اسدیان خرم‌آبادی با عنوان نگاهی به این‌های گذر با محور لرستان، دکتر فریبا افکاری مأخذ شناسی تاریخی لرستان درگذر متون از دیرباز تاکنون، دکتر بهرام پروین گنابادی، خرم‌آباد، میراث فرهنگی ایران و سی سال انتشار مجله کلک و بخارا و مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان برگزار شد.
در حاشیه:
فیلم مستندی درباره‌ی مجله بخارا برای حضار پخش شد که موردتوجه حضار و تشویق‌های پی‌درپی واقع شد.
اجرای موسیقی محلّی و شاهنامه‌خوانی و سرنا نوازی توسط احسان عبدی پور به همراه بابک پیمانی که نوازنده سازهای کوبه‌ای بود، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.
بیرون از سالن برگزاری نمادهایی از مفرغ‌های لرستان و کتاب‌هایی مربوط به تاریخ و ادبیات لرستان برای حضار به نمایش درآمده بود.
سالن برگزاری همایش مملو از جمعیت بود به گونه‌ای که عده‌ای به صورت ایستاده مراسم را دنبال کردند و جایی برای نشستن نبود.










مصطفی باقری/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 روواکوه 1397-02-25 20:18
برگزاری این مراسم در لرستان هیچ سنخیتی با ملت لر ندارد ما خود بازمانده تمدنی به مراتب بزرگتر از تمدنی که فردوسی از آن سخن می گوید هستیم چرا برای برگزاری آئین های خاص خودمان تلاش نمی کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا