یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سومین جشنواره ییلاق اقوام با حضور اقوام مختلف کشورمان و با هدف آشنایی مردم با اقوام ایرانی، در منطقه 22 تهران و در حاشیه دریاچه زیبای چیتگر در حال برگزاری است.

به گزارش يافته، در این جشنواره اقوام کرد، آذري، لر، بلوچس، بختياري، عشاير خوزستان و ایل قشقایی برنامه‌های خود را به اجرا می‌گذارند. میزبان اصلی این جشنواره، ایل قشقائی است و استان‌های مختلف کشور به نوبت این ایل را در اجرای برنامه‌ها همراهی می‌کنند‌.

این جشنواره تا پایان شهریورماه همه روزه از ساعت 18 تا 24 پذیرای بازدید‌کنندگان است.

در حاشيه:

از استان لرستان و البته به نام استان لرستان، تنها یک چادر دایر است که کباب لقمه را به عنوان "‌غذای لرستان‌" به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند! نکته جالب این که گردانندگان این غرفه نه لری می‌دانند و نه لکی‌!

"سید‌حسین پور‌رضوی" کتابت‌کننده اولین قرآن سنگی در جهان اسلام که قرآن را به روی سنگ کتابت کرده، در این جشنواره  حضور دارد.

آموزش خطاطی به نوجوانان از برنامه‌های فرهنگی این جشنواره ماست.

از نکات جالب توجه آموزش رایگان صنایع دستی، گلیم‌بافی و ... می‌باشد‌. در پایان گلیم‌های بافته شده به قید قرعه به بازدید‌کنندگان اهدا مي‌شود.

این جشنواره طي سال‌های گذشته در منطقه يك تهران جاده لواسان (سوهانک) برگزار می‌گردید.

ویژه‌ترین بخش این جشنواره حضور عروس و دامادهای افتخاری در برنامه‌های عروسی نمادین ایل‌ها می‌باشد. در این برنامه عروس و دامادها عروسی سنتی عشایری را تجربه می‌کنند.

بهای بلیط ورودی برای هر نفر 50 هزار ریال بود كه این بلیط تا پایان برنامه اعتبار دارد‌.

مکان برگزاری: انتهای اتوبان همت غرب‌، دریاچه شهدای خلیج فارس‌، چیتگر‌، پارکینگ غربی دریاچه

گزارش و عكس: عبدالرضا قاسمي/ يافته - تهران

گزارش تصويري: جشنواره ييلاق عشاير در تهران/ حضور لرستان بدون لرها!

گزارش تصويري: جشنواره ييلاق عشاير در تهران/ حضور لرستان بدون لرها!

امیدوارم مسوولان مربوطه پاسخی برای این موضوع داشته باشند!

دیدگاه‌ها  

#1 رضا محمدی 1392-06-08 14:14
من یک گله از یافته دارم :
آنم این است که چرا نام لر و بختیاری را جدا از هم می آورید!!! این باعث جدا انگاشتن آنها از هم می شود. وقتی که نام لر آورده می شود دیگر خودش شامل بختیاری هم می شود،حال اگر می خواهید تاکید کنید که مردمان بختیاری هم حضور داشته اند می توانید از واژه ی لر بختیاری استفاده کنید نه فقط بختیاری خالی، که ادامه این روند چیزی نیست جز تیشه زدن بر ریشه قوم لر
______________________________
يافته: سلام. بزرگان قوم لر مي‌دانند كه به لرهاي بزرگ بختياري مي‌گويند و منطقه لرستان كنوني را لر كوچك. لذا آن‌ها كه بايد بدانند مي‌دانند كه بختياري همان لر است و نيازي به گوشزد اين موضوع نيست. اگر در نوشتهخاي هم غير از اين مطلبي وجود دادر، يافته نعمدي نداشته و ندارد. البته از تذرك شما سپاسگزاريم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا