یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی، همایش هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در بوستان گفتگوی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، از ساعت 17 دوشنبه 25 مردادماه همایش هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در بوستان گفتگوی تهران افتتاح شد.
در این مراسم وزیر کشور، فرهنگ و ارشاد اشلامی، استاندار لرستان و معاونین، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌هایی اجرایی، نمایندگان رسانه‌ها، هنرمندان، فرهیختگان و جمعی از مدعوین حضور داشتند.
در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، استاندار لرستان، سکندر امان الهی بهاروند، وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کردند.
برنامه اجرای موسیقی آئینی سنتی لرستان در فضای باز، برگزاری همایش فرهنگی و اجتماعی در محل سالن آمفی‌تئاتر و برگزاری برنامه شب‌های فرهنگی لرستان از برنامه های روز اول این همایش است.

لرستان یکی از کهن‌ترین مراکز تمدن در جهان است

استاندار لرستان گفت: بیش از 35 منطقه نمونه گردشگری برای توسعه گردشگری در استان وجود دارد.
هوشنگ بازوند عصر امروز در همایش فرهنگی اقتصادی لرستان که در ابتدای سخنانش با زبان لری به مدعوین خیر مقدم گفت، اظهار داشت: بیش از 35 منطقه نمونه گردشگری که حدود 10 هزار هکتار زمین ذخیره‌شده است برای توسعه گردشگری در استان وجود دارد.
وی افزود:  لرستان استانی است که وسعت زیادی ندارد ولی چهار فصل است که می‌شود در شهر پل‌دختر در فصل زمستان استخر روباز و در الیگودرز اسکی روی برف‌بازی کرد که ازجمله مزیت‌های استان لرستان است.
استاندار لرستان به قدمت لرستان 40 هزار سال  لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان یکی از کهن‌ترین مراکز تمدن در جهان است و  بسترهای بسیار مهم فرهنگی و هنری در دل خود دارد.
وی ادامه داد: 308 سازمان مردم‌نهاد در استان فعال است که در حوزه های مختلف فعالیت دارند.
بازوند افزود: وجود بیش از 100 پل تاریخی و پنج هزار بنای تاریخی جزو سرمایه‌های عظیم لرستان است.
استاندار لرستان ادامه داد: در لرستان به ازای هر 100 هزار نفر حدود 492 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.
بازوند به وجود 100 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان و ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در لرستان اشاره کردو  و گفت: این ها همه از  ثروت‌های ما هستند.
استاندار لرستان با اشاره به این که در حوزه سلامت دولت تدبیر و امید تاکنون 162 میلیارد تومان هزینه شده است  افزود: ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها مبلغی بالغ‌بر 20 میلیارد تومان و راه‌اندازی درمانگاه‌های جدیدی در اکثر شهرها با بیش از 242 پزشک متخصص از دیگر اقدامات بوده است.


نقش هنرمندان در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نگاه دولت به مقوله فرهنگ، نگاه توسعه‌ای است.
حجت‌الاسلام "حمیدرضا حنان" در این مراسم با خیر مقدم به حاضرین گفت: دولت تدبیر و امید هم به فرهنگ ملی و هم به فرهنگ دینی توجه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این که تقابل دو فرهنگ ملی و دینی ممکن است با آسیب همراه باشد، اظهار داشت: امروز دولت در حال تقویت هر دو فرهنگ دینی و ملی است.
حنان افزود: در جامعه امروزی ثابت شده که فرهنگ و اقتصاد در کنار هم هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه: یقین بدانید که لرستان می تواند به عنوان قطب فرهنگی و هنری در کشور محسوب شود.
وی با تاکید بر این که لرستان در حوزه های مختلف شخصیت های بزرگی دارد، افزود: تا کنون مفاخر و شخصیت های لرستان، حرف های زیادی در  در سطح ملی و فراملی داشته اند.
حنان نقش هنرمندان در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تقویت تولید داخلی است، لذا  هنرمندان لرستانی با تولیداتی داخلی خود می تواند در این زمینه نقش آفرین باشند.

 

حواشی:

* مراسم راس ساعت 18 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
* اجرای مراسم را "مسعود بهرام‌نژاد" مدیر کل حوزه استاندار لرستان به عهده داشت و "رامین صادقی" کارگردان هنری همایش بود.
* سرنا‌نوازی "‌احسان عبدی‌پور" یکی از بخش های مراسم افتتاحیه بود.
* علی‌اکبر شکارچی، فرج علی‌پور، محمد باجلاوند، فرشاد سیفی، حامد فیضیان با کمانچه و شهاب خاکسار با تنبک، قطعاتی را با خوانندگی استاد شکارچی اجرا کردند.
* بسیاری از مفاخر لرستان و هنرمندان مطرح کشور در این مراسم حضور داشتند.
* گروه آیینی "هی‌لکو" الیگودرز در تمام مدت در محوطه باز به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.
* نایب‌رئیس خانه مطبوعات به اختصاص ندادن غرفه مستقل برای خانه مطبوعات لرستان اعتراض داشت که با مساعدت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری غرفه‌ای مستقل به آن‌ها اختصاص یافت.
* استاندار لرستان 5 دقیقه از وقت خودش را به "عبدالله الحی" سرمايه‌گذار خارجي عرب‌تبار اختصاص داد.
*استاندار لرستان در شروع سخنانش گفت: به عزیزان غیر لر که در نمایشگاه حضور دارند می‌گوییم قدم‌تان روی چشم ما و به لرهای عزیز هم می‌گوییم "پاتو سر چشمو"!

قابل ذکر است نمایشگاه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان از 25 تا29 مرداد ماه جاری از ساعت 17 تا 23 برای علاقه‌مندان در بوستان گفتگوی تهران واقع در برزگراه شهید چمران دایر خواهد بود.
هفته فرهنگیهفته فرهنگي اقتصادی لرستان در تهران افتتاح شد+ تصاویرهفته فرهنگي اقتصادی لرستان در تهران افتتاح شد+ تصاویروزیر کشور هفته فرهنگی را رسما

دیدگاه‌ها  

#1 محمد اكبري 1395-05-25 22:15
اقاي استاندارظاهردرا ين برنامه فرمودند من سرمايه گذارخارجي نيستم وكشوراول من ايران بوده همچنين فرمودنداولويت ابتدايي ومهمشان اشتغال است آقاي استاندار جشنواره ونمايشگاه پديده فرهنگي است ونگاه به وهمه مسايل استان از دريچه سرمايه گذاري موجب انفعال سايرحوزه ها ودرنتيجه توسعه غيرمتوازن است كه حتما با توسعه پايداري كه فرموديدزمين تا آسمان متفاوته وجاي تاسفه
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1395-05-26 11:20
هفته فرهنگی لرستان است ولی از کتابهایی که در زمینه های مختلف ادبیات، تاریخ و فولکلور لرستان منتشر می شوند خبری نیست. تاهم به ناشران و مولفان کمک شود و هم اینکه مردم بیشتر با مظاهر فرهنگی استان آشنا شوند.
نقل قول کردن
#3 رهسپار 1395-05-26 14:46
با برخی مديران ضعيف وبي برنامه اشتغال درلرستان فداي جناح گرايي شده .
فقط شعار اشتغال وتبليغات ازبيت المال
نقل قول کردن
#4 لراصیل 1395-05-26 20:26
دورود بر استاندار سخت کوش و کار بلد لرستان بدون شک ایشان از سرمایه های ملی و ملت لر هستند وجود ایشان برای لرستان یک نعمت است قدر ایشان را بدانیم همه مشکلات را ایشان نمی تواند یک شبه و در این اوضاع نابسامان حل کند مهم اینست که به دنبال حل مشکلات است و خود از قوم لر هستند دلسوز تر از ایشان چه کسی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا