یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم تجلیل از خدمات "سید فرید قاسمی" پژوهشگر و روزنامه‌نگار برجسته لرستاني در پايتخت  برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، عصر روز یک‌شنبه 26 اردیبهشت مراسم تجلیل از 39 سال فعالیت سید فرید قاسمی که به عنوان «حافظه گویای مطبوعات ایران» شناخته می‌شود، با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد و برخی از اساتید حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد.

حواشی:
* مراسم رأس ساعت 15 و 30 دقیقه با کلیپی از زندگی و خدمات قاسمی آغاز شد، در این کلیپ سخنانی از بزرگان ادب کشور از جمله زنده‌یاد کاظم معتمدنژاد، محمد سلطانی‌فر، محسنیان‌راد، مطهری‌نژاد، داود زارعیان، علی‌اکبر قاضی‌زاده و مجید رضاییان در وصف قاسمی قرائت شد و وی نیز در بخشی از کلیپ، به سال تولد و محل تولدش خرم‌آباد اشاره کرد.
* در ادامه مراسم، برخی از اساتید حوزه رسانه از جمله پرفسور باقر ساروخانی، حسن نمک دوز، شهین دخت خوارزمی، فریدون صدیقی، یونس شکر خواه حسین انتظامی و محمد سلطانی فر در وصف وی سخن گفتند.
* گزیده سخنان سخنرانان در وصف سید فرید قاسمی:
باقر ساروخانی: سید فرید قاسمی یکی از فرزندان برومند ارتباطات ایران است.
شهین‌دخت خوارزمی: اولین بار است که در زندگی فردی را می‌بینم که نزدیک به 40 سال بر روی یک موضوع متمرکز شده است و با دل‌وجان برای آن کار می‌کند. ارزش واقعی آثار او را آیندگان متوجه خواهند شد.
فریدون صدیقی کردزبان که بسیار با احساس هم حرف زد، گفت: رفیق من! کاش می‌شد چند روزی با اتوبوس دماغ‌دار با هم به سفر می‌رفتیم، اول به کردستان و بعد به لرستان. با نان ساروج و ماست و خیار و نوای دف کامکار و کمانچه فرج علی پور. افسوس که این روزها ساده بودن دریغ شده است؛ کرد بودن و لر بودن عجیب شده است و ...
یونس شکر خواه: فرید قاسمی ستاره‌ای بر دوش روزنامه‌نگاری ایران است.
حسین انتظامی: همه می‌دانیم که ویژگی اصلی سید فرید قاسمی وجود نازنین او است که به هر شکلی محبتش را به همه ما تقدیم می‌کند.
محمد سلطانی‌فر: باعث افتخار ماست که امروز در کنار سید فرید قاسمی هستیم.
* سید فرید قاسمی هم در شروع سخنانش با بغضی در گلو جمله‌ای گفت که با ابراز احساسات شدید حاضران همراه شد، وی گفت: در جامعه مرگ‌اندیش جشن هم که برایت می‌گیرند باید گریه کنی.
* مراسم اهدای تندیس و هدایا توسط حسین انتظامی، کاظمی دینان، ساروخانی، فریدون صدیقی، خوارزمی، یونس شکرخواه و گیتا علی‌آبادی، شهرام گیل‌آبادی، دختر استاد قاسمی و ... انجام شد.
* پیش‌شماره ماهنامه فرهنگی و هنری "4 گوش" نیز به‌طور کامل به سید فرید قاسمی اختصاص یافته بود و نسخه‌ای از این ماهنامه در اختیار حاضرین قرار گرفت.
* گروهی از لرستانی‌ها خودشان را به این مراسم رسانده بودند تا در کنار حافظه مطبوعات ایران و افتخار ادبی لرستان باشند. از جمله حاضرین در این مراسم می‌توان به "شهرام گیل‌آبادی" معاون ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مهندس "نصرت‌الله والی‌زاده" مدیرکل لرستانی اسبق مسکن و شهرسازی استان هرمزگان، دكتر فتح‌الله شفیع‌زاده نویسنده و شاعر لرستانی، مسعود فرج‌الهی روزنامه‌نگار لرستانی، نبی بختیاری‌نژاد بخش‌دار و فرماندار اسبق شهرها و بخش‌های لرستان و مرکزی، دكتر امید‌علی مسعودی استاد دانشگاه و رئیس روابط سازمان استاندارد کشور، رضا عبدی مدیر روابط عمومی حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان، امیر‌هوشنگ مولایی مدیر روابط عمومی بانک تجارت لرستان، رضا ساکی مدیر مسئول پایگاه خبری گلونی، عبدالرضا قاسمی مدیر مسئول پایگاه خبری یافته و ... اشاره کرد.
* به‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی این مراسم که از حدود یک ماه پیش در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری معتبر کشور اعلام شده بود، هیچ یک از اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران در این مراسم حضور نداشتند!
* بازار عکس سلفی و یادگاری هم در این مراسم گرم بود و حاضرین تا ساعتی بعد از مراسم در حاشیه همایش با استاد قاسمی مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند.
گزارش تصویری و حواشی مراسم تجلیل از حافظه تاریخی مطبوعات کشورگزارش تصویری و حواشی مراسم تجلیل از حافظه تاریخی مطبوعات کشورگزارش تصویری و حواشی مراسم تجلیل از حافظه تاریخی مطبوعات کشورگزارش تصویری و حواشی مراسم تجلیل از حافظه تاریخی مطبوعات کشورگزارش تصویری و حواشی مراسم تجلیل از حافظه تاریخی مطبوعات کشورتجلیل از  پدر مطبوعات کشور در روزی که لرستان در پایتخت سربلند بودخبر و عکس: عبدالرضا قاسمی

مطلب مرتبط: تجلیل از پدر مطبوعات کشور در روزی که لرستان در پایتخت سربلند بود

دیدگاه‌ها  

#1 عضو سابق انجمن 1395-02-27 07:29
اتفاقا" بنده هم دیروز اونجا بودم. در عجب هستم از انجمن لرستانی ها که در تمام محافل سیاسی حضور دارند؛ اما محفلی به این مهمی را فراموش کرده و بی اهمیت از کنارش میگذرند.
سوالی از دوستان این انجمن؛ چند روز پیش جلسه انجمن فلان شهر لرستان در تهران برگزار شد، چند نفرتان اونجا بود؟
سه شنبه شب هم که قرار است فلان مقام میهمانی بدهد؛ من که در جلسه بهتون گفتم که حضور نخواهم داشت، آیا شما هم آنجا هم نمیروید.؟
نگویید نمیدانستید که عذر بدتر از گناه است. چون از یکماه قبل اطلاع رسانی شده بود و اگر یک جستجوی ساده در فضای مجازی کنید متوجه میشید که اطلاع رسانی زیادی شده بود...
وای فراموش کردم. سوال آخر: عمر دو ساله انجمن حدود 3 ماه است تمام شده. چرا انتخابات جدید را برگزار نمیکنید؟
آقای ناصری که عهده دار بازرسی هستید. وظیفه شماست که تذکر دهید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا