یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تا همین چند روز پیش اصلاً شناختی از او نداشتم، حتا برای یک بار هم صدایش را نشنیده بودم، به صورت اتفاقی ویدیویی کوتاه از او دیدم، بدون اغراق و تعارفات کلیشه‌ای‌، صدایش محشر بود!
 هر کس که برای اولین بار صدایش را گوش بدهد بی‌گمان نام و ياد رضا سقایی بر زبانش جاری می‌شود، صدای سحرآمیزش چون از دل برمي‌آمد بر دل‌ها می‌نشست.  مردم او را دوست دارند‌، چون بی‌ریا بود، چون صدایش تداعی کننده‌ی خواننده‌ای است که تمامی نسل‌ها با او پیوند ناگسستنی بسته‌اند، صدایی که می‌توانست تا سال‌های سال برای ما خاطرات زیبا خلق کند در طوفان بی‌رحم روزگار اسیر ناملایمات شد و ناباورانه چهره در نقاب خاک کشید.
در یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ موسیقی لرستان جمعیتی بالغ بر 700 نفر در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد گرد هم آمدند تا ضمن همدردی با خانواده‌ی مرحوم "كيومرث صادقی"، ثابت کنند که موسیقی چون خون در رگ‌های این قوم همیشه سرافراز جاری است.
آیین سوگواره‌ی اين هنرمند جوان بر پاشد. خواننده‌ای که به رغم کم‌ترین آثار در قالب كاست توانسته است به  قلب‌های مردم دیارش آن چنان نفوذ کند که در هنگام سرودن اشعار و پخش چهره‌اش، صدای هق هق حضار نشان از حزن و اندوه وصف ناپذیر علاقه‌مندانش دارد.
امشب هر کسی که پشت تریبون قرار گرفت از او و خصایص بارز اخلاقی‌اش به نیکی یاد کرد. گفتند که رمز ماندگاری و محبوبیت کیومرث تنها صدای سحرآمیزش نبود، کیومرث با خود دنیایی از نجابت‌، متانت و معرفت را همراه داشت. غیر از 500 نفر که بر روی صندلی‌های خود نشسته بودند، حدود 200 نفر از ساعت 21 تا 24 نيمه‌شب به صورت ایستاده نظاره‌گر سوگواره‌ی براي اين جوان هنرمند بااخلاق بودند.
 مویه‌های همراه با اشک سیف‌الدین آشتیانی و بردیا مهرآرا برهق هق حاضرین می‌افزود و باران سیل‌آسای اشک از گونه‌های پاک شیرزنان و مردان باوقار قوم لر سرازیر می‌شد. آه از این همه غم، کیومرث جان ای کاش بودی و خودت می‌دیدی که دوست‌داران تو در غم نبودن ات چقدر غمگین‌اند، ای کاش بودی و خودت با آن چشمان معصوم‌ات می‌دیدی که چقدر امشب دل‌های ما بی‌قرار توست، من تو را به خوبي نمي‌شناختم، اما با شنيدن صداي جادويي‌ات چنان اندوهناك فراغت شده بودم كه در اين شب دانستم ديگراني كه سال‌ها با تو بوده‌اند، چه حالي از نبودنت دارند...
کیومرث عزیز تو با دنیایی از حرف‌های نگفته از این دنیای فانی رخت بستی و داغ بسیار سنگینی را بر دل‌ها نهادی، تو مهر سکوت بر لب نهادي و آن قدر نگفتی و نگفتی و بی‌مهری دیدی تا بدین نقطه رسیدی... ای کاش ما زودتر از این‌ها تو را درک می‌کردیم، ای کاش هر کدام از ما بنا بر رسالت خود با تو همراه می‌شدیم، سنگ صبورت می‌شدیم‌، آن قدر بغض‌های فروخورده را درون سینه‌ات باقی گذاشتی که دیگر شاید تاب و توانی برای تحمل آن باقی نماند.
کیومرث عزیز شاید جسم خاکی‌ات دیگر در بین ما نباشد‌، اما ایمان داشته باش که تو تا ابد برای ما زنده و جاوید هستی.
در حاشيه مراسم:
* از حدود ساعت 20 و 30 دقیقه و در حالی که آغاز برنامه 21 اعلام شده بود سالن صندلی خالی نداشت.
* به دلیل کثرت جمعیت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسقی لرستان، در سالن ورودی اقدام به نصب پرده نمايش كردند تا حدود 100 نفر نيز از طریق پرده نمایش و به صورت همزمان نظاره گر مراسم باشند.
* اجرای برنامه بر عهده‌ی مسعود بهرام‌نژاد و مریم رشیدی‌مجد بود.
در تمامی دقایقی مراسم امین عباسیان رئيس انجمن موسيقي لرستان و مجتبی رومانی مسئول روابط عمومی اين انجمن در حال رسیدگی به نحوه‌ی اجرای هر چه بهتر مراسم بودند كه بايد به آن‌ها خستگي نباشيد گفت.
* اولین اجرای برنامه‌، آیین چمر با هنرنمایی برادران رضایی بود.
* حجت‌الاسلام حميدرضا حنان مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌، امین عباسیان رییس انجمن موسیقی لرستان، عابد میرزاییان، نصرالله چیدان‌، محمد مدبر هر کدام در بخش‌های مختلف مراسم به ایراد سخنرانی، خواندن شعر و مداحی پرداختند.
* از هنرمندان حاضر در مراسم می‌توان به‌ مراد بداق، سیف‌الدین آشتیانی، نبي‌الله فیروزی، بردیا مهرآرا، محمد یاراحمدی، احسان عبدی‌‌پور، شهرام کیمیایی، رامین صادقی، امیررحمان خسروی، داریوش طاهرپور، محمد میرزاوندی، مهدی سگوند، منوچهر رحمتي، محمدرضا كريمي، حجت عزیزی، مظفر فروغی، بهروز محمدی، باقر بیرانوند، حسن سالم، غلام سبزعلی و ... اشاره کرد.
* کیومرث صادقی پر کشید و رفت، دیگران را دریابیم تا مجدداً بدین نقطه نرسیم ...
رضا  طولابی/ خرم‌آباد
 شب سوگواري به ياد مرحوم كيومرث صادقي در خرم‌آباد برگزار شد + تصاوير





دیدگاه‌ها  

#1 داوود 1394-05-19 09:21
یاد این هنر من گمنام گرامی باد.
نقل قول کردن
#2 سیف الدین 1394-05-19 09:48
سلام برشما یافته ای های عزیز که درتمام رخدادها یار و یاور مادر تمام استان حضور پر رنگ دارید دست مریزاد . روح کیومرث صادقی شاد باد.
نقل قول کردن
#3 لرستانیها 1394-05-19 10:15
واقعا فضای پر از غم سالن رو فرا گرفته بود کیومرث پدیده موسیقی لرستان بود، صدایش اسمانی بود به قول استاد آشتیانی برای خودش استادی بود. دیر امدی زود رفتی
برای مشاهده فیلم های مراسم به پیج لرستانیها اینستاگرام مراجعه کنید
#lorestanihaofficial
نقل قول کردن
#4 فعال محیط زیست 1394-05-19 10:21
تسلیت میگیم بسیار اندوهگین شدیم - گلایه ای هم به اداره کل لرستان دارم چرا برای هنرمند جادویی سرنا آقای نوری شاد مراسمی برگذار نشد که به حق جانشینی ارزنده بود بعد از شاه میرزا مرادی و هنرمند نام آشنا ایران زمین بود - همین تبعیض ها هستش که مردم شرق استان را ناراضي ميكند.این روند در ادارات کل لرستان هم صدق میکند شما در ادارات کل بروید ببینید چند درصد کارکنان از مردم شهرهای شرق استان هستش - صفر نفر
نقل قول کردن
#5 مهدیه 1394-05-19 12:26
صدا و شخصیت فوق العاده ای داشت. روحش شاد
نقل قول کردن
#6 ق 1394-05-19 14:23
چون تو خونواده مذهبی برزگ شده برخي مخالف خوندنش شدن
نقل قول کردن
#7 حمید 1394-05-19 14:46
سلام روحش شاد هر ک رت بار هنی زنه نومه
نقل قول کردن
#8 فرشاد 1394-05-19 17:06
ما مردم لرستان مرده پرست هستیم .
ایا همین عزیزان که برای کیومرث صادقی مراسم میگیرند از وضعیت مالی ایشان خبر داشتند ایا بهش کمک مالی وشغلی رساند.این عزیزان اهل هنر که بیشترشان از مسولین هستند در شهرداری و صداسیما وارشاد میتونستن یه شغل نگهبانی مشغول به کارش بکنند .
نقل قول کردن
#9 امین عباسی 1394-05-20 01:04
سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت اهالی یافته
در مورد زنده یاد نوری شاد باید بعرض برسانم که خانواده نوری شاد متاسفانه اجازه دخالت به اهالی موسیقی در مراسم تشیع و تدفین ندادند و همین امر باعث شد که دوستان دیگر ورود پیدا نکردند
گواه بنده هم هنرمندان شهرستان دورود و خرم آباد است که در این مراسم حضور داشتند.
نقل قول کردن
#10 سهراب درویشی 1394-05-20 20:44
روحش شاد و یادش گرامی باد.
نقل قول کردن
#11 ذبیح 1394-05-20 22:43
نمی دانم بدانم بعد از مرگم چه خواهد‌شد همی خواهم که گوشه گر از خاک گلویم سوتکی سازد به دست؟....؟ تا دیروز کجا بودید... کیومرث دیگر نیست گرچه خوب میدانم هرکی برای خودش
تقلا می کند وجوب می دانم نگرانی بعضی ها برای اینست که دیگر پله ای برای ترقی خود نگرانند
نقل قول کردن
#12 هادی بهاروند 1394-05-21 03:31
واقعا استاد بود این برادر عزیزمون روحش شاد یادش همیشه در دل وصدای نازنینش در خاطر ما خواهد ماند
نقل قول کردن
#13 رضا ملک محمدی 1394-05-22 12:13
با سلام باید عرض کنم تا کی ما باید بعد درگذشت این چهره ها از آنها تقدیر کنیم بی کسی بر نخورد من فقط می توانم این توصیف را در ذهن خود به یادگار بسپارم که آقایان با نام و قبای این دوستان درگذشته خود را نشان می دهند واز خود یادگار بجای میگذارند وفقط در زیر نام های این اساتید نام کوچک خود را بزرگ میکنند هیچ وقت یاد نمی رود با استاد رضا سقایی چه برخوردی می کردند یا زند یاد ناصر میرزایی دوستان کی قرار است به خودمان بیایم روحش شاد ویادش گرامی باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا