یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هر چند می‎دانیم نوشته‎ها، تحلیل‎ها، انتقادها در مورد ورزش لرستان هیچ تأثیری ندارد و به نوعی تکرار مکررات و دردآور است اما با این حال اتفاقاتی می‎افتد که نمی‎شود به سادگی از کنار آن‎ها گذشت و رد شد.

در حالی که بیش‌تر استان‎ها به لطف کارخانه‎‎هایی که دارند، با تمام قوا تیم‎داری و باشگاه‎داری می‎کنند اما در لرستان خبری از این‎گونه حمایت‎ها نیست و شرکت‎ها و کارخانه‎ها «بی‎خیال» ورزش شده‎اند و یک جورایی به خودشان تحمیل می‎کنند که وظیفه‎اشان نیست در بُعد ورزش هزینه و تیم‎داری کنند.

وقتی محمود رحمتی رئیس اداره ورزش و جوانان دورود از کارخانه سیمان این شهر انتقاد کرد؛ برایمان تعجب‎آور بود که یعنی در استان ما می‎شود یک مسوول از کارخانه‎ای برای توجه نکردن به ورزش، انتقاد کند. بدون هیچ تردیدی می‎گویم حق با رحمتی است و بی‎شک این کارخانه در حق ورزش دورود و لرستان اجحاف می‎کند اما چرا هیچ تلاشی نمی‎شود که کارخانه سیمان دورود جلو بیاید و تیم‎داری کند، مگر این کارخانه چه فرقی با کارخانجات سایر استان‎ها که باشگاه‎داری می‎کنند- دارد؟ چرا آن‎ها می‎توانند و ما نمی‎توانیم؟ آیا آن‎ها جور دیگری می‎بینند یا ما دیده‎ها را بسته‎ایم؟

رحمتی می‎گوید: «سال 87 کارخانه سیمان دورود در لیگ برتر کشتی فرنگی تیم‎داری کرد که با تغییر مدیران، دیگر تیم‎داری نکردند» حال سوالی پیش می‎آید- چرا آن زمان می‎توانستند ولی حالا نمی‎توانند؟

کارخانه یخچال‎سازی لرستان چند فصل در لیگ برتر والیبال بانوان تیم‎داری کرد اما مدیر کارخانه می‎گفت: «مسوولان استانی به این تیم بی‎توجه هستند» و همین سبب شد- عطای تیم‎داری را به لقایش ببخشند.

قبل از شروع فصل گذشته لیگ برتر والیبال کشور در دفتر خبرگزاری ایسنا، ساعاتی حسین حسن‎پور والیبالیست خرم‎آبادی میهمان ما بود. او که قراردادش را برای فصل دوم با تیم آلومینیوم هرمزگان تمدید کرده بود- نکته جالبی را مطرح کرد و گفت: «در هرمزگان خیلی از کارخانه‎ها حاضرند صاحب تیم ما شوند  اما فعلاً برنده این مبارزه کارخانه آلومینیوم این شهر است- شاید هزینه‎های تیم ما در طول یک فصل به اندازه پول برق یک ماه این کارخانه باشد- ما حاضریم حتی با 20 یا 30 درصد پولی که از تیم‎های سایر شهرها می‎گیریم برای تیم استان خودمان بازی کنیم اما متأسفانه اینجا به ورزش توجه‎ای نمی‎شود».

دو سال پیش رئیس یکی از هیأت‎های ورزشی استان، خصوصی به ما گفت که «اسپانسری برای حضور در لیگ برتر پیدا کرده اما چون می‎خواهند او را کنار بزنند، به این اسپانسر گفته که قصد تیم‎داری ندارد» و این یعنی ترجیح دادن فرد به جمع و یک استان! از این کار نتیجه می‎گیریم که اگر مسوولان هیأت‎ها بخواهند می‎توانند اسپانسر پیدا کنند.

سال گذشته کارخانه اکسیر بروجرد قصد داشت در لیگ برتر کشتی آزاد حضور یابد اما به‎سبب مشکلات مالیاتی و این‎که وزارت اقتصاد و دارایی با پیشنهاد مسوولان این کارخانه در خصوص کسر مالیات موافقت نکرد، این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داد و این در حالی بود که اکسیر در قرعه‎کشی هم حضور داشت و با چند کشتی‎گیر داخلی و خارجی هم به توافق رسیده بود.

کارخانه پارسیلون خرم‎آباد اگر به روند تولید یک دهه قبل خودش بازگردد شاید بتواند در لیگ‎های برتر کشور تیم‎داری کند اما با ورود بخش خصوصی عملاً این کارخانه از پای درآمده و خودش به زور نفس می‎کشد. کارخانه‎های دیگری در استان وجود دارد که می‎توانند در سطح حرفه‎ای تیم‎داری کنند اما هرگز پا به این عرصه نگذاشته و نمی‎گذارند.

وقتی «خانه ورزش لرستان، از پای بست ویران است» این می‎شود که استان ما در معدود لیگ‎های کشوری تیم دارد و همان‎ها هم با کمترین امکانات به مسابقات پای می‎گذارند و انگشت‎نما می‎شوند و در آن‎طرف بسیاری از ورزشکاران لرستانی در تیم‎های دیگر استان‎ها «ترک‎تازی» می‎کنند.


 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا