یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رشد و پيشرفت فوتبال در هر استان و كشوري به توجه و نگاه مسوولان آن‌جا به تيم‌هاي پايه بر مي‌گردد. پرورش و تربيت بازيكنان نوجوان و جوان  تحت نظر مربيان كارآزموده و با تجربه نه تنها  توسعه فوتبال را در آن استان تضمين مي‌كند و بيش‌تر استخوان‌بندي تيم‌هاي حاضر در ليگ‌هاي كشور از آن بازيكنان تغذيه مي‌شوند بلکه توجه به تشكيل تيم‌هاي پايه در هر شهري، دستاورد بسيار مهمي را به دنبال خواهد داشت و آن هم شكل دادن شخصيت فوتبالي بازيكن در سن نوجواني است.

بازيكنان نوجوان و نونهال از همان ابتدا درك شخصيت خود را باور داشته و با اعتقاد به نفس بالايي وارد مراحل بالاتر مي‌شوند و به باور خاصي اعتقاد پيدا مي‌كنند.

با اين مقدمه به سراغ تيم‌هاي فوتبال پايه در استان لرستان مي‌رويم آيا توجه خاصي به رده‌هاي پايين درلرستان  مي‌شود؟ آيا برنامه‌ريزي منسجمي براي تشكيل تيم‌هاي نوجوان، جوان و اميد وجود دارد؟

در اين چند سال اخير كه فوتبال لرستان صاحب 5-6 تيم در ليگ‌هاي كشوري بود چند درصد بازيكنان آنها از تيم‌هاي پايه تغذیه شد‌؟ به نظر مي‌رسد در اين چند سال به صورت كارشناسي عمل نشده و ضعيف عمل نموده‌ايم، چرا كه اگر غير از اين بود بازيكنان در‌جه چندم محلي وارد تيم‌هاي اصلي ما نمي‌شدند!

بعيد مي‌دانيم در حال حاضر در مركز استان تيمي به نام نوجوانان، جوانان و یا اميد وجود  داشته باشد كه بتوان اميدوار بود بازيكنان آن را ظرف 2-3 اسل آينده در قالب برنامه‌اي مدون به تيم‌هاي اصلي تزريق كرد! پيشنهاد مي‌گردد مسوولان فوتبال شهرستان‌ها را ملزم به معرفي تيم‌هاي پايه خود نموده و ليگ پويا و منظمي در رده‌هاي پايين برگزار نماییم که يقيناً این کار آثار مثبتي به دنبال خواهد داشت.

اولين آثار اين ليگ، بروز استعدادهاي گمنام فوتبال‌، ترزیق صدها بازيكن جديد به فوتبال استان كه مي‌توانند فصلي نو در فوتبال‌مان آغاز شود را در پي دارد. آثار بعدي آن تضمين و ساختن آينده فوتبال ما توسط همين نوجوان و جوانان و بي‌نيازي نسبت به حضور بازيكنان محلي كه به واسطه حضور دلالان به فوتبال ما تزريق مي‌شوند مي‌باشد.

بنابراين اميد است مسوولان امر با به كارگيري بازيكنان سال‌هاي دور و آموزش‌ديده با تجربه جهت آموزش استعدادهای گمنام، شوك جديدي به فوتبال لرستان وارد نمايند و اين ضعف چند ساله را با فعال نمودن ليگ تيم‌هاي پايه جبران سازند.

بدون شك در صورت تحقق اين مهم و نگاه و توجه به سرمايه‌گذاري روي جوانان گمنام با استقبال بي‌نظير مسوولان و مردم استان مواجه خواهيم شد و استعدادهاي شگرف فوتبال‌مان را نه تنها به لرستان بلكه به ساير استان‌ها معرفي مي‌نماييم.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا