یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خيلي‌ها معتقدند كه تغيير منشأ پيدايش تحولات نو است، اما آیا از تغییر و تحولات رده بالا در ورزش لرستان نفعی هم به شهرستان‌های استان به مانند بروجرد  و دورود خواهد رسید؟

سالیان سال است که در رده‌های بالائی مدیریت ورزش استان، تغییراتی را در زمان‌های مختلف شاهد بوده‌ایم، اما از زمان ادغام سازمان تربیت‌بدنی با سازمان ملي جوانان و نامگذاری جدید آن به نام "وزارت ورزش و جوانان"، رضا محمدی‌اصل دومین رئیسی است که پس از فرهاد نيكوخصال در پست ریاست این اداره كل نوظهور بر میز مسوولیت ورزش استان لرستان تکیه می‌زند.

شاید بتوان آخرین سال ریاست فرهاد نیکوخصال بر ورزش لرستان را از لحاظ مالی یکی از بغرنج‌ترین سال‌های ورزش استان تلقي كرد، اما آیا با آمدن محمدی‌اصل قرار است شرایط برای ورزش شهرستان‌های استان روند رو به رشد داشته باشد و یا قرار است همچنان برنامه‌های قبلی ادامه یابد؟

یکی از انتقاد‌هائی که همیشه از طرف بعضی هیات‌های ورزشی شهرستان‌های استان مطرح است، نحوه توزیع منابع مالی است. اين ايراد هميشه پا بر جاست و هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها هیچ‌گاه در رابطه با حق و حقوق قانونی‌شان از هیات استان توجیه نمی‌شوند!

بارها دیده شده که هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها، به طریقه قطره‌چکانی مورد حمایت هیات ورزشی استان قرار می‌گیرند! آیا این نوع کمک‌ها، درمان‌گر است؟ آیا در همه استان‌ها این‌گونه است؟ چگونه می‌توان از نوع کمک‌های فدراسیون‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان لرستان به هیات‌های ورزشی استان مطلع شد؟ سهم هر شهرستان بر چه اساسی تقسیم می‌شود؟ عدم شفاف‌سازی، یکی از معضلات بسیار بزرگ برخی هیات‌های ورزشی شهرستان‌های استان می‌باشد.

از این‌ها گذشته، هیچ‌گاه در رابطه با اختلاف نظرهای عمیق و بروز درگیری‌ها بین هیات‌های استان با زیر مجموعه شهرستان‌ها، حضور پر رنگ اداره ورزش و جوانان و قبلاً اداره کل تربیت بدنی استان دیده نشده است و یا اگر این‌گونه حضورها وجود داشته، یا خیلی کم رنگ بوده و یا این که  نظر هیات استان بر نظر هیات شهرستان ترجیح داده شده است!

گماردن افرادی که از داشتن کوچک‌ترین اطلاعات عاجز بوده‌اند در راس برخي هیات‌های ورزشی سطح استان، خود معضل بزرگ‌تری بوده که علاوه بر ضربه زدن به ورزش شهرستان‌ها، در کوتاه مدت این‌گونه انتصابات وبال گردن خود اداره ورزش و جوانان استان نیز شده و خواهد شد.

به هر حال صحبت در این زمینه بسیار است که در آینده نیز به آنها خواهیم پرداخت، اما به جاست اینک که آقای محمدی‌اصل خود از جماعت ورزش و از کسوت‌داران فوتبال است در جریان قرار بگیرد که در همین ابتدای امر، با هر گونه مشکل حتی جزئی از طرف بعضی رؤسای هیات‌های ورزشی استان قاطعانه  برخورد نماید تا بتواند اعتماد از دست رفته بعضی هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها را برگرداند.

محمدی‌اصل در صورتی کارنامه موفقی از خود بر جای خواهد گذاشت که ورزشکاران و هیات‌های ورزشی همه شهرها و بخش‌های استان را با دیدی مساوی بنگرد و در مقابل کم‌کاری بعضی هیات‌های ورزشی غیر‌فعال استان در قبال شهرستان‌ها کوتاه نیاید! حق را به حق‌دار بدهد و به تمامی هیات‌های ورزشی استان ابلاغ نماید که در مورد دریافتی‌ها و مخارج احتمالی و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، حداقل طی یکی دو سال گذشته  به هیات‌های ورزشی شهرستان‌های استان، اقدام به انتشار بیلان کاری شفاف حتی در سطح نشریات لرستان بنمایند!

در مقابل نیز از هیات‌های فعالی که توانسته‌اند حضور پر رنگی در ورزش شهرستان‌ها داشته باشند تقدیر نماید. تا به این طریق فرق بین فرهاد داودونديهیات‌های ورزشی فعال و غیر‌فعال در سطح استان در معرض دید همگان قرار گیرد.

مدير كنوني ورزش و جوانان لرستان از خانواده ورزش است و اگر جماعت ورزشی استان یا ورزشی‌نویسان توقعی از ایشان داشته باشند، راهی به خطا نرفته‌اند! زیرا به مصداق" به دریا رفته می‌داند مصیبت‌های دریا را" می‌توان امیدوار بود که رئیس جدید ورزش استان مصیبت‌های عقب ماندن ورزش استان لرستان از دیگر استان‌های کشور را درک کرده باشد و در پی تجویز نسخه‌ای به صورت ضرب‌الاجلی برای برون‌رفت از این بن‌بست ورزشی باشد.

 

فرهاد داودوندی


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا