یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خیبر خرم‌آباد هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، سومین بازی متوالی بدون برد را پشت سر گذاشت.
این در حالی است که علاوه بر تداوم روند منفی و ناکامی در کسب پیروزی، حتی بازی خوبی نیز از خیبری‌ها که میزبان نمایند‌ه‌ی‌ ساوه بودند، ندیدیم و اتفاقاً این تیم میهمان بود که علاوه بر داشتن موقعیت‌های گلزنی بیشتر، بازی چشم‌نواز و بهتری را در خرم‌آباد به نمایش گذاشت.



اگرچه نباید در مورد تیم‌های مدعی صعود حداقل تا پایان هفته هشتم که حدود یک‌چهارم کل مسیر مسابقات لیگ سپری می‌شود، گمانه‌زنی کرد اما با انجام بازی‌های هفته ششم، تقریبا باید شانس صعود تیم‌های قشقایی شیراز، ملوان انزلی و شهرداری همدان را از خیبر خرم‌آباد بیشتر دانست چراکه با داشتن مشکلات مالی، نسبت به نماینده‌ی متمول لرستان، نتایج بهتری گرفته و بر خلاف خیبر، نوسان و رویکرد منفی طی شش هفته‌ای که از مسابقات پشت سر گذاشته‌ایم، در نتایج این تیم‌ها دیده نمی‌شود.
مشخص نیست دقیقا ایراد تیم پرمهره و پرامکانات محسن عاشوری کجاست که تا کنون در شش بازی، هفت گل دریافت کرده و برای تیمی که خود را در قامت مدعی صعود به لیگ برتر می‌داند، آمار بیش از یک گل خورده در هر بازی، نمی‌تواند چشم‌انداز خوبی داشته باشد.
البته باید توجه داشت که به‌جز بازی اخیر که ضعف بازیکنان خط دفاعی خیبر بسیار مشهود بود، در بازی‌های قبلی، ضعف دفاع تیمی نیز مشخص و به نوعی در تحت فشار قرار دادن بازیکنان حریف حتی در زمین خودی نیز با مشکل مواجه بودند!
این در حالی است که باشگاه خیبر علاوه بر حفظ اکثر ستاره‌های تأثیرگذار فصل قبل، بازیکنان خوبی نیز جذب کرد اما نکته‌ی قابل تأمل، نیمکت‌نشینی ستاره‌های اضافه شده در نیم‌فصل دوم است نظیر آرش افشین، فرزاد محمدی و محمدجواد عباسی یعنی مثلث طلایی پیروزی‌های خیبر (همراه با ستاره‌ای جدا شده به نام عارف رستمی آقای گل لیگ).
هرچند ما به اندازه‌ی عاشوری در چند و چون اتفاقات داخلی تیم و میزان آمادگی جسمی و روحی بازیکنان قرار نداریم اما به نظر می‌رسد در برخی موارد مثل اصرار بر استفاده‌ی مداوم از حمید طاهری در میانه‌ی میدان که تا کنون چیز خاصی از او ندیده‌ایم، بدون دادن فرصت چند دقیقه‌ای به بازیکنی مثل محمدجواد عباسی برای حضور در میدان، روشی منطقی به نظر نمی‌رسد و عاشوری به نوعی با نیمکت‌نشینی ستاره‌های تیمش، در این ناکامی‌ها و فرصت‌سوزی‌ها بی‌تأثیر نبوده است.
باید منتظر ماند و دید نسخه‌ی سرمربی خیبر برای پیروزی در هفته‌ی هفتم که نماینده‌ی لرستان باید در قزوین به مصاف تیم شمس‌آذر این شهر برود، چیست؟ البته عاشوری باید بداند که به دنبال ناکامی در سه بازی اخیر، انتظار پیروزی از او و تیمش در بازی بعدی برای هواداران مضاعف شده، چرا که حریف قزوینی هر سه بازی خانگی را با شکست پشت سر گذاشته و حتی دو تیم تازه صعود کرده به لیگ یک یعنی مس شهربابک و ویستاتوربین، از قزوین با پیروزی و دست پر به خانه باز گشته‌اند، لذا برای خیبر مدعی صعود به لیگ برتر و ستاره‌هایش، پیروز نشدن در این میدان می‌تواند علاوه بر سقوط چند پله‌ای در جدول رده‌بندی، زنگ خطر و خروج از قامت یک تیم مدعی صعود تلقی شود و بهایی سنگین داشته باشد.

رضا جایدری/ یافته


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا