یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با این که در حال حاضر در ورزش قهرمانی پول نقش مهمي را ايفا مي‌كند، اما بايد پذيرفت كه هنوز پشتکار حرف آخر را در اين زمينه می‌زند!

آن‌ها که باید بدانند، در جریان قرار گرفته‌اند روش قهرمانی و راه‌یابی به تیم‌های ملی، دیگر به مانند سالیان قبل نیست. دوره‌ي زور بازو داشتن و استفاده از قواي جسمانی برای غلبه بر رقیبان بخصوص در سنین بالا و بزرگسالی گذشته است!

در این دوران، حضور در تیم‌های ملی سبک و سیاقی دیگر پیدا نموده و دیگر حضور افراد سن بالا در تیم‌های ملی فقط در خیالات ممکن است!

سال‌هاست که ورزشکاران پدیده‌ای که از سنین کودکی توانسته‌اند به تیم‌های ملی نوجوانان راه پیدا نمایند زیر ذره‌بین فدراسیون‌ها و مربیان تیم‌های ملی هستند. تا این‌گونه ورزشکارانِ آماده وجود دارند، کم‌تر مربی یا فدراسیونی به خودش زحمت می‌دهد که دنبال پدیده‌های ورزشی با سنین بالا بگردد!

خانواده‌های ورزشكاران کم سن و سال لرستانی در تمامی شهرهای استان به مانند خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت، الیگودرز، پل‌دختر که اولين بار برای ثبت نام فرزندان‌، پای‌شان به ورزشگاه‌ها و سالن‌های مختلف ورزشی باز می‌شود، باید از روز اول توجیه شوند که بین ورزش برای سلامتی و ورزش برای قهرمانی تا راه‌یابی به تیم‌های ملی تفاوت بسياري وجود دارد.

این گونه ورزشکاران باید به طور جدی توجیه شوند که ورزش برای سلامتی، راه و روش بسیار آسانی پيش رو دارد: هر هفته حداکثر دو يا سه جلسه ساک ورزشی بر دوش انداختن و تمرین سبک نمودن نهايت آن است و ورزش قهرمانی دقیقاً جاده روبه‌روي آن را در می نوردد!

ورزشکارانی که می‌خواهند مسير پيش‌رفت را در جاده قهرمانی طی نمایند باید از دقیقه اول ورودشان به ورزش بدانند که عضویت در تیم‌های ملی و راه‌یابی به مسابقات جهانی، المپیک و حتی برای ورزشكاران پاراالمپیکي، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

آن‌ها بايد زیر نظر بهترین مربیان آموزش ببینند، تمرینات مستمر و طاقت‌فرسا را سرلوحه کار خود قرار بدهند، حتی یک لحظه از داشتن اخلاق جوانمردانه ورزشی دور نشوند و از همه مهم‌تر داشتن نظم است! یعنی دقیقاً همان نقطه ضعفی که درصد بسیار بالائی از ورزشکاران ما در لرستان از نداشتنش لطمه‌ها خورده‌اند و چه استعدادهای ناب ورزشی که به خاطر نداشتن نظم در زندگی شخصی و زندگی ورزشی بسیار زودتر از آنچه فکرش را بکنیم از صفحه ورزش این استان محو شده‌اند!

ستارگان گمنامی که اگر چاشنی نظم در کنار زندگی ورزشی‌شان توام بود مطمئناً نام‌شان در تاریخ ورزش کشور برای همیشه جاودانه باقی می‌ماند.

دیگر کشورهای صاحب علم ورزش، از نکات بسیار کوچک برای پیش‌رفت‌های بزرگ استفاده می‌نمایند و هیچ‌گاه به سَمت سنگ‌های بزرگ نمی‌روند، زیرا پی برده‌اند که سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است!

متاسفانه در ورزش لرستان و حتی کشور، به غلط جا افتاده است که ورزشکار به یک باره با چند ماه ورزش نمودن می‌تواند قهرمان استان، کشور، آسیا و جهان شود، اما باید دانست که دوره این‌گونه قهرمانی‌های جرقه‌گونه نیز به سر آمده است و فقط و فقط می‌توان با داشتن برنامه منسجم ورزشی، آموزش زیر نظر مربیان کاربلد و داشتن نظم حتی در کوچک‌ترین مسائل به ظاهر پیش و پا افتاده زندگی در راه قهرمان ورزشی شدن قدم برداشت.

امیدواریم ورزشکاران لرستانی از هم‌اکنون با داشتن برنامه ورزشی علمی، اسب خود را برای حضور در میادین مهم ورزشی جهان زین کنند!

فرهاد داودوندی

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا