یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیروزی، رویای شیرینی است که همه ورزشکاران دنیا خواستار دست‌یابی به آن هستند و برایش تلاش می کنند، اما برای رسیدن به پیروزی هر ورزشکار نه تنها باید از توان و استعداد ورزشی خود بهره گیرد بلکه محتاج استفاده از امکانات و ابزار ورزشی نيز هست.

در سالی که گذشت و به عنوان حمایت از تولید ملی نامیده شده بود، ورزش لرستان به لحاظ موفقیت ورزشکاران خود سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران این دیار با کسب  بیش از یک هزار نشان در صحنه‌های مختلف ورزشی توانمندی‌های خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

اما ورزش لرستان در سال 91 با مشکلات شدید مالی مواجه بود و اکثر هیات‌های ورزشی با این مشکل دست به گریبان بودند. به همین دلیل، نتوانستند همانند سال‌های گذشته، فعالیت چشم‌گیری داشته باشند.

البته حضور ورزشکاران این استان در تیم های ملی مختلف و همچنین کسب بیش از یک هزار مدال رنگارنگ از رقابت‌های داخلی و برون‌مرزی از مهم‌ترین دستاوردهای ورزش لرستان در سال گذشته بود.

مهم‌ترین رودیداد ورزشی سال گذشته، رقابت‌های المپیک و پارالمپیک لندن بود. در این رقابت‌ها ورزشکاران پر استعداد جانباز و معلول لرستانی با کسب 4 نشان در پارالمپیک برگ زرینی بر افتخارات ورزش لرستان رقم زدند.

در سالی که ورزش استان به دلیل مشکلات مالی و بی‌پولی در بسیاری از عرصه‌ها حضور نداشت، ورزشکاران معلول لرستانی با افتخار‌آفرینی سایه بی‌پولی را با غیرت و تعصب خود کم‌رنگ کردند.‌

مجموعه ورزش لرستان در سالی که گذشت کارنامه نسبتاً موفقی داشت. فوتبال لرستان شروع طوفانی و خیره‌کننده‌ای در سه ماهه اول سال با صعود تيم گهر دورود به لیگ برتر و دارتاک خرم‌آباد به لیگ دسته دوم داشت، ولی در ادامه با بی‌پولی و جدال‌های مدیریتی، اكنون تیم گهر در آستانه سقوط قرار دارد، داتیس منحل شد و دارتاک نیز در یک قدمی سقوط به لیگ دسته سوم قرار دارد.

ورزشكاران لرستاني در سال 1391 با درخشش در ميادين مختلف ورزشي افتخارات بزرگي براي كشور ايران و لرستان در مسابقات جهاني، آسيايي و ملي كسب كردند.

كسب 4 مدال پارالمپیکی، 27 نشان جهاني، 22 نشان آسيايي، 122 نشان در مسابقات بين‌المللي و بيش از 860 نشان در مسابقات مختلف ملي و كشوري از جمله افتخارات ورزش لرستان در اين سال مي‌باشد.

بيش‌تر اين مدال‌هاي ورزشي در رشته‌هاي ورزش جانبازان ومعلولان، رزمي، كاراته، ووشو، جودو، بوكس و كشتي به دست آمده است كه بيانگر ظرفيت بسيار خوب ورزش لرستان در رشته‌هاي رزمي است.

كسب اين موفقيت‌ها توسط ورزشكاران لرستاني در حالي محقق شد كه لرستان در زمينه زير‌ساخت‌هاي ورزشي با كمبود‌هايي روبه‌رو است و بسياري از هيات‌هاي ورزشي اين استان از داشتن سالن اختصاصي محروم هستند.

با اين اوصاف شايد بتوان سال 1391 را سال درخشش ورزشكاران لرستان با وجود حداقل امكانات ورزشي و بنيه ضعيف مالي در ميادين مختلف جهاني و آسيايي ناميد.

ورزشكاران لرستاني در حوزه ورزش قهرماني با درخشش و كسب عناوين متعدد در رشته‌هاي مختلف و كسب بيش از يك هزار مدال نشان دادند كه در صورت حمايت مي‌توانند عناوين بزرگي را براي استان لرستان بلكه كشور ايران كسب نمايند.

ورزش لرستان در سال گذشته صحنه حضور ورزشكاران در 342 مسابقه در سطوح مختلف، دعوت 555 ورزشكار لرستاني به اردوي تيم ملي و حضور 156 نفر لرستاني در تركيب تيم ملي بود كه باز هم نشان از استعدادهاي ناب ديار لرستان در حوزه ورزش دارد.

در حوزه عمراني نيز طي سال گذشته اتفاقات خوبي در ورزش لرستان رخ داد به طوري كه طبق اظهار نظر برخي متوليان امر در حوزه عمراني به همت دولت دهم سرانه ورزشي لرستان با تكميل و افتتاح حدود 60 سالن و مجموعه ورزشي به بيش از 82 سانتي‌متر رسيده است.

سال 1391 براي ورزش همگاني استان لرستان سال نسبتاً خوبي بود به طوري كه در اين بخش نيز با ايجاد امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري از جمله به كارگيري مربيان كار آمد، اجراي برنامه ايستگاه تن‌درستي، ورزش صبحگاهي، ايجاد مكان‌هاي ورزشي در ميادين برگزاري اردوهاي تفريحي و كوه‌پيمايي همگاني، تقويت ورزش‌هاي ساده و ارزاني چون دارت و ورزش‌هاي بومي‌محلي گام‌هاي موثري در اين زمينه برداشته شد.

از مهم‌ترين اتفاقات ورزشي براي لرستاني درخشش ورزشکاران لرستانی در مسابقات پارالمپیک آتن، كناره‌گيري غلام‌رضا محمدي و بازگشت دوباره سرمربي لرستاني تيم ملي كشتي آزاد به تیم ملی، صعود گهر زاگرس به لیگ برتر فوتبال، درخشش خوب نمايندگان فوتبال لرستان در ليگ‌هاي باشگاهي فوتبال در ماه‌های آغازین و افت و سقوط نمایندگان فوتبال لرستان در ماه‌های پایانی سال 91، تودیع و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در روزهای پایانی سال 91، افزايش سرانه ورزشي و افتتاح چندين سالن ورزشي مي‌توان اشاره كرد.

ورزش لرستان در سال 91 با ناكامي‌هايي نيز همراه بود: رشته ورزشي هاكي لرستان كه در كشور صاحب عنوان مي‌باشد به دلايل مختلف نتوانست در ميادين ملي بدرخشد و ورزشکاران ملی‌پوش لرستانی با پیراهن دیگر باشگاه‌ها در لیگ برتر درخشیدند. البته حضور تیمی به نام ماشین‌سازی لرستان در لیگ برتر را كه به عنوان چهارمي رسيد می‌توان نقطه عطفی در گسترش ورزش باشگاه‌داری در هاکی لرستان عنوان کرد.

والیبال لرستان نیز که همیشه در سطح ملی بازیکن داشته و دارد علی‌رغم تلاش‌های مسوولان این هیأت از جایگاه مناسبی در سطح کشور بر خوردار نیست و بسکتبال لرستان هم به دلیل مشکلات مالی حتی در لیگ دسته سوم هم نماینده‌ای ندارد که این مشکلات همه برای ورزش استان مستعدی چون لرستان جای تاسف دارد.

جای خالی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش لرستان

به‌رغم حمایت‌های مالی اداره کل ورزش و جوانان لرستان به خوبی می‌دانیم که اين اداره به عنوان متولی ورزش به تنهایی نمی‌تواند از عهده هزینه‌های تیم‌های ورزشی لرستان براید که جهش در این حوزه حمایت بخش خصوصی از هیأت‌های ورزشی و باشگاهی را می‌طلبد.

از سوی دیگر، نیاز دیگر ورزش لرستان پشتوانه‌سازی در ورزش است که این امر با برنامه‌ریزی مدون و راه‌اندازی مدارس و پایگاه‌های استعدادیابی تحقق خواهد پذیرفت که امید می‌رود مسوولان ارشد ورزش لرستان با برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات کارشناسان نقاط ضعف ورزش لرستان را شناسایی کنند و در جهت رفع آنها اقدام نمايند.

فوتبال لرستان در سالي كه گذشت بيش‌ترين ضربه را از عدم حمايت‌هاي مالي و معنوي و نبودن وحدت بین مسوولان استانی خورده است به طوري كه به اعتقاد كارشناسان فوتبال، تيم گهر دورود می‌توانست در جدول لیگ برتر در جایگاه مناسبی قرار گیرد. وضعیت تیم‌های داتیس، دارتاک، پرسپولیس خرم‌آباد و اتحاد الشتر نیز با توجه به عدم حمایت مالی قرمز و بحرانی بود.

باشگاه‌هاي خصوصي داتيس و دارتاك خرم‌آباد با حمايت‌هاي مالي مديران جوان خود و سرمايه‌گذاري در ورزش خدمت بزرگي به جوانان لرستاني و ورزش اين استان كرده‌اند. ولی مسوولان این مدیران را حمایت نکردند و باعث فرار بخش خصوصی در ورزش شدند.

همچنين از رشته ورزشي هندبال به عنوان ديگر ورزش ناكام لرستان در سال 91 ياد كرد و گفت: ناكامي هندبال لرستان در ميادين ورزشي در حالي است كه هندبال لرستان در گذشته در كشور جايگاه بسيار خوب و قابل قبولي داشته است.

عضو بعدي ليست رشته‌هاي ورزشي كم‌فروغ لرستان در سال گذشته ورزش دو ميداني است.

 

مهمترین رخدادهای ورزش لرستان در 12 ماهه سال 91

فروردين ماه 1391

لرستان بر قله‌ی فوتسال دانش‌آموزان جهان ایستاد *

 

تیم فوتسال دبیرستان امام خمینی(ره) خرم‌آباد نماینده کشورمان در مسابقات جهانی ترکیه موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد. در بازی فینال مسابقات فوتسال دانش‌آموزان جهان که با شرکت 10 تیم به مدت یک هفته در ترکیه برگزار شد، روز جمعه 25 فروردین 1391 تیم قدرتمند دانش‌آموزی لرستان با هدایت داود حسنوند مقابل تیم بی‌شکست ترکیه که از امتیاز سود می‌برد قرار گرفت و با ارائه‌ی یک بازی هوشمندانه، برابر این حرف قدر به برتری 5 بر 4 دست یافت تا ایران برای اولین بار قهرمان مسابقات دانش‌آموزی جهان در رشته فوتسال شود

دعوت 5 بانوی جودوکار لرستانی به اردوی تیم ملی*

 

فدراسیون جودو 5 جودوکار بانوی لرستانی به نام‌های معصومه جعفری، لیلا چغلوند، اکرم خانی، سپیده میررضایی و سحر چغلوند را به اردوی تیم ملی جودو بانوان کشور دعوت کرد. این اردو به منظور آمادگی برای شرکت در مسابقات آسیایی ازبکستان 30 فروردین ماه در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان تهران برگزارشد.

 

 

* دو قایقران لرستانی عضو تیم ملی كاناپولوی كشور شدند

 

محسن دلفان و جواد رحمتی از سوی فدراسیون قایقرانی به عضویت تیم ملی كاناپولوی جوانان در آمدند.

 

 

حضور بازیكن لرستانی در مسابقات بسكتبال جوانان غرب آسیا*

 

تیم ملی بسكتبال جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی غرب‌ آسیا راهی لبنان شد. محمد یوسفوند بازیكن جوان و شایسته لرستانی نیز تیم ملی را در این مسابقات همراهی كرد. برنا پروری دیگر بازیكن لرستانی در آخرین لحظات اعزام این تیم به لبنان از تركیب تیم ملی خط خورد.

پنج بوكسور لرستانی به اردوی تمی ملی دعوت شدند*

 

فدراسیون بوكس كشور پنج بوكسور لرستانی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت كرد. حسین عزیزی، علی پیری، علی لری، میلاد طولابی و مجتبی پیری بوكسورهای لرستانی دعوت شده به اردوی تیم ملی بودند.

 

* اولین دعوت شده تیم ملی نجات غریق در تاریخ لرستان

 

سجاد زارعی دونده لرستانی برای اولین بار در تاریخ رشته نجات غریق استان لرستان که شامل بخش شنا و دوی ساحلی بودکه  به مسابقات انتخابی تیم ملی که فروردین ماه91 در بوشهر دعوت شد.

 

ارديبهشت 91

صعودتاریخی  گهر دورود به ليگ برتر فوتبال*

 

تیم‌ فوتبال گهر دورود با برتری در دو بازی رفت و برگشت مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول برابر ایرانجوان بوشهر، جواز حضور در دوازدهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور را به دست آورد.

 

تجليل رياست جمهوري از ورزشکاران جانباز و معلول لرستاني*

 

همايش تجليل از قهرمانان ورزشي ايران در سال 90 در تاریخ 15 اردی‌بهشت 91 با حضور رياست محترم جمهوري و عباسي وزير ورزش و جوانان کشور در تهران برگزار شد..

 

.در همايش تجليل از قهرمانان ورزش کشور توسط رئيس جمهور از يک  مربي و هفت ورزشکار لرستاني تجليل شد.

در اين همايش از مصطفي بهرامي مربي تيم ملي دووميداني جانبازن و معلولان، علي‌اکبر عالي‌پور عضو تيم ملي تير اندازي جانبازان ،ياسر رستمي نژاد عضو تيم ملي فوتسال  جانبازان و معلولين کشور و محسن کائيدي، فرزاد سپهوند، کامران شکري‌سالاري، افشين بيرانوند و هادي بيرانوند اعضاي لرستاني تيم ملي دووميداني جانبازان و معلولان کشور تجليل به عمل آمد.

 

همایون بهاروند چهار سال دیگر رئیس هیات فوتبال لرستان شد. *

مجمع عمومی هیات فوتبال استان لرستان به منظور برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان نوزدهم اردیبهشت 1391 در محل سالن کنفرانس اد اره ورزش و جونان استان و با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و اعضایی مجمع هیات فوتبال لرستان برگزارشد وهمایون بهاروند با اکثریت آرا برای چهارسال دیگر به ریاست هیات فوتبال لرستان برگزیده شد.

*دعوت 3 ورزشكار زن لرستاني به اردوي تيم ملي هاكي

از سوي فدراسيون هاكي كشورمان ليلا رحيمي، سميه يوسفي و فرشته ابراهيمي به مرحله‌ي اول اردوي تداركاتي تيم ملي هاكي بانوان كشور كه از 20 تا 27 اردي‌بهشت در قائم‌شهر مازندران برگزار مي‌شود دعوت شدند.

همچنين آذر تيموري‌طولابي از لرستان نيز به عنوان يكي از مربيان تيم ملي، در اين اردو حضور خواهد داشت.

* قهرماني پيشكسوت لرستاني در رقابت‌هاي موتور کراس كشور

اولین دوره مسابقات موتورسواری آزاد قهرمانی کشور با شركت 154 نفر برگزار شد و موتورسواري لرستاني در بخش پيشكسوتان اين رقابت‌ها به يك نشان طلا دست يافت.در کلاس 450 سی‌سی پیشکسوتان علی‌محمد کاووسی از لرستان اول شد و قاسم مهرعلی‌زاده از فارس و احد برزگر از آذربایجان شرقی نيز در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.

* كسب 14 نشان كشوري توسط دختران كارته‌كاي لرستاني كسب شد

مسابقات كاراته دختران نونهال و نوجوان كشور سبك شيتوريو ياشي‌ها با حضور 188 كاراته‌كا از استان‌هاي لرستان، تهران، مازندران، همدان، خوزستان، گيلان، اصفهان و كرمانشاه به مدت دو روز در تهران برگزار شد و تيم لرستان در اين مسابقات 14 نشان نقره و برنز كسب كرد.

در اين مسابقات زهرا شهبازي در بخش كميته موفق به كسب نشان نقره شد و فاطمه مولوي، مريم و سحر معتمدي، ثنا گله‌دار، محيا اميري، كوثر نظرزاده، بهار دانشور، ناهيد ابراهيمي، نيلوفر خورشيدي، نوشين غلامي، مريم خوانساري، فاطمه كرم‌پور و زهرا سهرابي نيز در اوزان مختلف مسابقات كميته نشان برنز كسب كردند.

بهناز دولتشاه، فرنوش كدخدايي، سپيده رحيميان، فاطمه نظري‌نسب، خديجه حسني‌زاده و فاطمه گراوند به مربيگري الهام علي‌زاده و سرپرستي زيبا زماني ساير نفرات تيم لرستان در اين مسابقات بودند.

*لرستان قهرمان گلف بانوان،انتخابي تيم ملي شد

در رقابت‌هاي گلف قهرماني بانوان كشور كه با شركت 11 تيم در مجموعه ورزشي انقلاب تهران برگزار شد، تيم لرستان در رده زير 18 سال به مقام قهرماني دست يافت. پس از لرستان، اردبيل و زنجان دوم و سوم شدند.

در انفرادي اين رده سارا بهاروند مقام دوم و زهرا ويس‌كرمي سوم شد.

در رده بالاي 18 سال نيز لرستان پس از تهران نايب‌قهرمان و اصفهان سوم شد.

در بخش انفرادي اين رده زيبا مرداني دوم شد.

 

*حذف سحر چغلوند و اکرم خانی در مسابقات آسيايي

در نخستین روز از بيستمين دوره اين مسابقات كه در شهر تاشكند برگزار شد، در بخش بانوان چغلوند در وزن منفي 78 كيلوگرم در دور اول استراحت كرد و در دور دوم به مصاف پورجاگال از مغولستان رفت و ضربه فني شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

همچنین در منفي 63 كيلوگرم اكرم خاني‌اسدآباد دیگر جودوکار لرستانی در همان دور نخست مقابل تسدوسورن از مغولستان در زمان 4 دقيقه ضربه فني و از دور رقابت‌‌ها حذف شد. در این وزن 13 جودوکار حضور داشتند

خرداد 91

*لرستان در دووميداني دختران روستايي و عشايري يك نشان نقره كسب كرد

در اين مسابقات دو و ميداني‌‌کاران شرکت‌کننده در رشته‌هاي 1200 و 2000 متر با يک‌ديگر رقابت کردند.

در رقابت‌هاي ماده 1200 متر رده سني نوجوانان زهرا انوشه‌پور از استان البرز بالاتر از ساير رقباي خود موفق به کسب مقام قهرماني شد. در اين ماده فائزه حسن‌پور از تيم لرستان در جايگاه دوم ايستاد و شبنم بهشت از کهگيلويه و بوير احمد به مقام سوم دست يافت.

* لرستاني‌ها مدال ها را  ديگر از مسابقات دو و میدانی معلولین آلمان درو کردند

رقابت‌های دو و میدانی معلولین آلمان در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان جانباز و معلول اعزامی کشورمان تا کنون در مجموع موفق به کسب 7 نشان طلا، 4 نقره و یک برنز شده‌اند و سهم لرستاني‌ها در اين بين 3 طلا و يك نقره بوده است.

، در ماده پرتاب وزنه کلاس  F34 محسن کائیدی ورزشكار لرستاني با ثبت رکورد 53/11 متر نشان طلا را بر گردن آویخت. وي در روز اول نيز در پرتاب نيزه طلا گرفته بود.

در ماده پرتاب دیسک کلاس  F3 ملی‌پوشان کشورمان هر سه مدال این ماده را تصاحب کردند. جواد حردانی نشان طلا، فرزاد سپهوند نماينده لرستاني كشورمان نشان نقره و مهرداد کرم‌زاده نيز برنز کسب کردند.

کامران شکری‌سالاري دیگر ورزشكار لرستاني با ثبت رکورد 69/50 متر در ماده پرتاب نیزه کلاس F42 طلایی شد.

بانوي ازنايي به عضویت تیم ملی سپک‌تاکرا در آمد

مژگان لك که پیش از این به مرحله نخست اردوی آمادگی تیم ملی سپک‌تاکرا بانوان دعوت شده بود با نظر کادر فنی در ترکیب نهایی این تیم قرار گرفت.

در مرحله نخست این اردو 12 بازیکن برتر کشور دعوت شده بودند که در پایان 8 نفر برتر برای اعزام به رقابت‌های جهانی انتخاب شدند.

* موفقیت بانوي لرستانی در کلاس داوری بين‌المللي كاراته

*در مسابقات آسیایی کاراته آقایان و بانوان که هفته گذشته در تاشکند ازبکستان برگزار شد، آزاده عقیلی پس از شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی موفق به آخرین درجه داوری کاتاي آسیا و درجه B کومیته در آسیا شد.

*دومین صعود فوتبال لرستان با دارتاک خرم آباد

* رقابت‌هاي ليگ دسته سوم فوتبال ايران فصل 91 – 1390 پايان يافت وتيم‌هاي پرسپولیس گناوه، مس سونگون تبریز ، اسقلال ساری ودارتاک خرم آباد به ليگ دسته دوم فوتبال كشور صعود كردند.دارتاک درآخرین دیدار خود در اصفهان با تساوی بدون گل در برابر صفاهان اصفهان جواز صعودرا بدست آورد

 

 

تير 91

*کناره گیری غلامرضا محمدی از مربیگری تیم ملی کشتی آزاد

* غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزادایران در اقدامی عجیب از سوی رسول خادم به عنوان مربی تیم ملی کشتی برای المپیک انتخاب شد که با مخافت محمدی وی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد

 

 

يك‌دوره كلاس آموزشي كريكت بانوان در خرم‌آباد برگزار شد.

اين دوره آموزشي به مدت 6 روز در سالن مجموعه ورزشي كوثر خرم‌آباد با حضور 32 نفر از بانوان لرستاني برگزار گرديد.

اين دوره زير نظر خانم هاجر سرور مربي پاكستاني تيم كريكت بانوان كشورمان در لرستان برگزار شد.

*نايب‌قهرمانی نونهال لرستانی در مسابقات ورزشهای 3 گانه کشور

نونهال لرستانی در مسابقات ورزش‌های 3 گانه (ترلی اتیلن) کشور كه با حضور 400 ورزشكار در 4 رده ‌سني به ميزباني بهشهر نا‌يب‌قهرمان شد.

مهدی صابونچی ورزشکار نونهال رشته سه‌گانه استان در مسابقات قهرمانی کشور به مقام دوم این دوره از مسابقات دست یافت.

در رده سنی نونهالان اين مسابقات حسام دارابی از كرمانشاه با ثبت ركورد 11 دقیقه و 16 ثانیه قهرمان شد و امیرمهدی صابونچی از لرستان با ركورد 11 دقیقه و 42 ثانیه دوم شد و ابوالفضل مرادی از زنجان در جایگاه سوم ایستاد .

در بخش تیمی نیز تیم لرستان در رده نونهالان متشکل از امیرمهدی صابونچی، علی‌رضا گودرزی و محمد سپه‌وند به مربیگری سعید بروجردی‌نیا در رده دوم كشور قرار گرفت.

* از سوي مسوولان باشگاه گهر دورود، مهدی تارتار به عنوان سرمربي اين فصل تيم انتخاب و معرفي شد.

* تيم لرستان عنوان سوم رقابت‌هاي جودوي قهرماني بزرگسالان كشور را به خود اختصاص داد. اين مسابقات با حضور 200 ورزشكار از 31 استان كشور در سالن شهيد افراسيابي برگزار شد. درپايان اين پيكارها لرستان با يك نشان طلا، يك نقره يك برنز پس از تهران و ايلام برسكوي سوم ايستاد.

 

براي لرستان قاسم نوري‌زاده در 60 كيلوگرم طلا، سيد علي‌اصغر موسوي در81 نقره و سامان بابايي در 73 برنز كسب كردند.

 

 

مرداد 91

 

*درخشش ورزشکاران لرستانی در مسابقات جهاني کمان‌گیری روی اسب

این پیکارها با شرکت 40 ورزشکار از 10 کشور به مدت 3 روز در کره جنوبی برگزار شد که در پایان، ولی گراوند صاحب عنوان نخست شد و بهروز عباس‌نژاد و قدرت گراوند نيز در تیمی 2 نفره عنوان سوم را برای تیم کشورمان به ارمغان آوردند.

همچنین در رده تیمی هم تیم ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های کره جنوبی و برزیل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

*دو بسکتبال لرستانی به عضويت تيم ملي درآمدند

دو بسکتبالیست جوان و خوش‌آتیه لرستانی جهت حضور در مسابقات جوانان آسیا که در مغولستان برگزار می‌شود به عضويت تيم ملي كشورمان درآمدند.

حسین رحمتی فوروارد 18 ساله و  202 سانتي‌متری تیم مهرام و محمد یوسفوند دیگر بسکتبالیست بلندبالاي لرستانی عضو تيم البدر بندركنگ به بیست و دومین دوره مسابقات جوانان آسیا که از 27 مرداد لغایت 5 شهریور در اولان‌باتور مغولستان برگزار می‌شود اعزام شدند

 

*دعوت 4 دختر لرستاني به اردوي تيم ملي جودو

4 دختر جودوكار لرستاني به اردوي آمادگي تيم‌هاي ملي جودوي نوجوانان و جوانان كشورمان دعوت شدند.

با تصمیم شورای فنی بانوان فدراسيون جودو، رقابت‌های انتخابی تیم‌های نوجوانان و جوانان دوشنبه 23 مردادماه آغاز شده است.

بر اساس این تصمیم علاوه بر نفراتی که از سوی این شورا به مسابقات انتخابی دعوت شده‌اند، استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان می توانند تیم کامل در هر دو رده و سایر استان‌ها در هر رده 4 جودوکار به مسابقات اعزام کنند.

فاطمه ولی‌بهاروند و زهرا باقری در رده نوجوانان و حدیث اسدزاده و غزل یغما در رده جوانان از لرستان، نفرات دعوت شده به اردوي تيم ملي دعوت شده‌اند و تيم منتخب نوجوانان استان نيز با تركيب كامل در مسابقات انتخابي تيم ملي حضور خواهد يافت.

 

*دعوت 7 هاکی‌باز لرستانی به اردوي تيم‌هاي ملي آقايان و بانوان

چهار ورزشكار لرستاني جهت حضور در تمرینات تیم ملی كه در اراك برگزار مي‌شود به اين شهر اعزام شدند.

رقابت‌های آسیایی هاکی در دو دوره‌ی آقایان و بانوان انجام می‌شود که در بخش مردان، چهارمین دوره و رقابت‌های بانوان نیز، سومین مرحله خود را پشت سر خواهد گذاشت.

این رقابت‌ها، مهرماه در كشور تایلند برگزار شد و به همين منظور یعقوب بهرامی، رضا رحیمی، محسن قاسمی و حامد کرم‌الهی از لرستان در اردوي آمادگي تيم ملي كشورمان كه زير نظر اسفنديار صفايي سرمربي تيم ملي در اراك برپاست، به اين شهر اعزام شدند.

 

اردوی تیم‌ملی هاكي بانون نیز از بیست و هشتم مردادماه در کرمان آغاز شد و سمیه یوسفی، فرشته ابراهیمی و لیلا رحیمی از لرستان نفرات دعوت شده به اين اردو هستند.

*رزمی‌كاران لرستانی دو نشان طلای بين‌المللي كسب كردند

، در این مسابقات كه با شركت 13 كشور به میزبانی جمهوري آذربایجان برگزار شد، حمزه مرادیان در وزن 66 كیلوگرم با غلبه بر حریفان صاحب عنوان نخست شد.

در وزن 90 كیلوگرم نیز علی خرمشاه با غلبه بر رزمی كار كشور میزبان در دیدار پایانی، دومین نشان طلا را برای تیم ملی كشورمان به ارمغان آورد.

*مدال‌آوران ووشوی پل‌دختر تجلیل شد

طی مراسمی با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پل‌دختر از قهرمانان و ملال‌آوران رشته ووشو تقدیر و تشکر به عمل آمد.

اصغر قهرمانی بخشدار مرکزی پل‌دختر از زحمات و تلاش‌های مربی و مدال‌آوران رشته ووشو در مسابقات کشوری در اصفهان قدردانی کرد و ورزش همراه با اخلاق اسلامی و تواضع را از مشخصات یک ورزشکار مؤمن و مسلمان برشمرد.

در این مراسم توسط رئیس اداره ورزش و جوانان پل‌‌دختر برای نخستین بار بعد از 10 سال(تشکیل هیأت ووشو) جوایزی به رسم یادبود به احسان نورعلی‌وند نفر اول وزن 52 کیلوگرم، مرادی نفر اول وزن 48 کیلو و جعفر ساکی نفر دوم وزن 28 کیلو و فوزی بیرانوند مربی ووشو شهرستان پل‌دختر اهداء شد.

*سه لرستانی در تیم ملی کمانگیری روی اسب

سه سواركار لرستانی به عضویت تیم ملی کمانگیری روی اسب کشور درآمدند.

بهروز عباس‌نژاد، ولی و قدرت گراوند به عضویت تیم ملی کمانگیری روی اسب کشورمان درآمدند.

این افراد در قالب تیم 5 نفره کمانگیری روی اسب کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان که از شنبه 21 مردادماه در کره جنوبی برگزارشد شرکت کردند

 

*عنوان نخست لرستان در رقابت‌های دارت قهرمانی کشور

در این رقابت‌ها که در سالن شهرداری سمنان در دو رده سني بزرگ‌سالان و نوجوانان و در رده‌هاي آقايان و بانوان برگزار شد، تیم دارت لرستان با اقتدار بر سکوی نخست مسابقات دو نفره ایستاد.

در رده بزرگسالان امیر بیرانوند از لرستان اول شد و محمدمهدی دهقان از خراسان رضوی و حسین عربی از اصفهان دوم و سوم شدند.

در رقابت های دو نفره این بازی‌ها نیز تیم لرستان متشکل از امیر بیرانوند و سامان شهبازی بر سکوی اول ایستاد و تيم‌هاي اصفهان و فارس عنوان‌های بعدی را کسب کردند.

در بازی‌های تیمی ۴ نفره نیز یزد عنوان نخست را به دست آورد و استان‌های گیلان و البرز دوم و سوم شدند.

در بخش بانوان و در رده سنی نوجوانان نیز مهسا سرلک از لرستان عنوان سومی این رقابت‌ها را پس از ساجده احمدی از گلستان و نسیم پارسا از خراسان رضوی آن خود کرد.

همچنين جلال قرباني مربي تيم لرستان به عنوان يكي از مربيان تيم ملي دارت كشورمان برگزيده شد.

مسابقات رده آقايان با حضور ۲۵ تيم ورده بانوان با شركت ۱۸ تيم برگزار شد.

*درخشش کاراته کاهای لرستان

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک شیتوریو شیتوکای با قهرمانی تیم اسلامشهر خاتمه یافت و تيم لرستان در اين مسابقات به يك نقره ويك برنز دست يافت.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی اسلامشهر و در دو رده سنی امید و بزرگسالان برگزار شد، در رده سني اميد وزن منهاي 65 كيلوگرم ميلاد شاه‌كرمي از لرستان در رقابت فينال مغلوب علي فرزين از اسلامشهر شد و به نشان نقره رسيد.

همچنين در وزن منهاي 75 كيلوگرم مسابقات كوميته رده سني اميد نيز مازيار شاه‌كرمي از لرستان با غلبه بر اسماعیل جهان‌بیگلو از مازندران به نشان برنز رسيد. در اين وزن محسن قلی‌زاده از کرمان و امیدعلی فکوری از کردستان اول و دوم شدند.

 

 

* بنا بر نظر اعضاي هيأت مديره باشگاه داتيس، سعید سپهوند به عنوان سرمربي هدايت تيم داتيس خرم‌آباد را در مسابقات ليگ دسته دوم باشگاه‌هاي كشور بر عهده گرفت.

طی حکمی از سوی مدیر عامل باشگاه دارتاک خرم اباد ، غلامرضا زینی وند به عنوان سرمربي هدايت تيم دارتاک خرم‌آباد در مسابقات ليگ دسته دوم باشگاه‌هاي كشور انتخاب شد.

 

شهريور 91

* ورزشکاران جانباز ومعلول ورزش لرستان را در پاراالمپیک روسفید کردند

در مسابقات پاراالمپیک لندن ورزشکاران لرستان با کسب 4مدال خوش درخشیدندكسب يك نشان طلا، دو نقره و يك برنز توسط ورزش كاران لرستاني بي سابقه  بوده و «محسن كائيدي» با كسب يك طلا و يك برنز در لندن پر افتخار ترين ورزشكار كشورمان معرفي شده، كه اين موفقيت ها بي نظير است.همچنین  کامران شکری سالاری وفرزاد سپهوند نیز با کسب مدال نقره وبرنزکار کائیدی را تکمیل کردند.

* حضور یک لرستانی در تیم ملی جودو

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو بزرگسالان از روز شنبه 28 بهمن ماه در سالن جودو مجموعه ورزشی شهید کبکانبان آغاز می‎شود.

این اردوی آمادگی با حضور 25 جودوکار به مدت 2 هفته در سالن شهید کبکانیان برگزار خواهد شد که  قاسم نوری‎زاده از لرستان هم دعوت شده و باید خود را به مسوول اردو معرفی نمایند.

مسعود حاجی آخوندزاده و مسعود خسروی‎نژاد به عنوان مربیان تیم ملی بزرگسالان هدایت این اردو را بر عهده خواهند داشت.

 

* لرستاني‌ها در راه فتح هيماليا

رئيس هيأت كوه‌نوردي استان لرستان گفت: چهار كوه‌نورد زبده لرستان جهت صعود به يكي از قلل مرتفع هيماليا راهي نپال شدند.

سيدآرش قياسيان اظهار داشت: در تيم پنج نفره اعزامي به سرپرستي جلال چشمه‌قصابان نماينده فدراسيون، چهار كوه‌نورد لرستاني به نام‌های محمد لک، محمد حسيني، مجيد نعمت‌الهي و محسن ياراحمدي حضور دارند.

وي افزود: نفرات تيم كشورمان امروز فرودگاه امام خميني(ره) را به مقصد كاتماندو مركز نپال ترك كردند تا به قله ۸۱۶۳ متري ماناسلو در سلسله جبال هيماليا صعود كنند.

قياسيان خاطرنشان كرد: كوه‌نوردان لرستاني قبلاً نيز به ديگر قلل مرتفع هيماليا صعود نموده‌اند

* لرستان بر سکوی سوم بوکس نوجوانان کشور ایستاد

این دور از مسابقات طبق قانون فدراسیون جهانی بوکس در سه راند دو دقیقه‌ای برگزار شد و تیم کرمانشاه با یک نشان طلا، 2 نقره و یک برنز و با کسب 26 امتیاز بعد از تیم میزبان در جایگاه دوم ایستاد و بوکسورهای استان لرستان نیز با یک طلا، یک نقره و 3 برنز 20 امتیاز شدند تا عنوان سومی هم به این تیم برسد.

براي تيم لرستان سيدجواد موسوي مشت‌زن نورآبادي در وزن ۸۰+ كيلوگرم يك نشان طلا كسب كرد و ابوالفضل رفيعي‌نسب بوسكور خرم‌آبادي نيز در ۶۰ كيلوگرم صاحب گردن‌آويز نقره شد.

همچنين محمد اميدزاده بوكسور خرم‌آبادي در ۴۸ كيلوگرم، ميلاد كوناني بوكسور كوهدشتي در ۵۲ و علي‌رضا ذبيحي بوكسور بروجردي در ۵۴ كيلوگرم از لرستان به 3 نشان برنز دست يافتند.

 

* لرستان قهرمان مسابقات ژیمناستیک چندجانبه کشور شد

این مسابقات با حضور 10 تیم از استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه، فارس، خوزستان، همدان و لرستان روز به مدت يك روز در خانه ژیمناستیک خرم‌آباد برگزار شد.

در این رقابت ها 40 ژيمناست خردسال و نونهال در 4 اسباب: حركات زمینی، خرک حلقه، پارالل و پرش خرک حضور داشتند و در پايان پس از تيم لرستان، تیم‌های خوزستانB و کردستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

* لرستان نايب‌قهرمان گلف بانوان کشور شد

این تیم که در دیدار نيمه‌نهايي با غلبه بر اصفهان به دیدار پایانی راه یافته بود، در بازي نهايي مغلوب تيم السو تهران شد و به نایب قهرمانی بسنده کرد.

تیم تهران با توجه به داشتن امکانات مطلوب گلف حرف اول را در این رشته می‏زند و متاسفانه چون مسابقات ليگ برتر بانوان كشور به صورت باشگاهي برگزار مي‌شود، در استان ما حامي مناسبي براي حمايت از بانوان افتخارآفرين گلف استان وجود ندارد.

زیبا و سحر مردانی، عذرا اسکینی، مریم رحمانی و سارا بهاروند اعضای تیم گلف لرستان را تشکیل می‏دادند و هدایت این تیم را آزیتا بابابیگ به عهده داشت.

 

* حضور 4 بانوی لرستانی در مسابقات جهانی کیک‌بوکسینگ کیش

مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ پنج شنبه، 16 شهریور برگزار شد که 4 بانوی لرستانی موفق به شکست حریفان شدند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت‌ها در مسابقات جهانی که به میزبانی کیش برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت.

بیرانوند اظهار کرد: در این مسابقات سپیده خورشیدوند، مهسا صمدی، مرضیه کاظمی و مهدیه دوستی تیم ملی را همراهی خواهند کرد.

 

* کسب 9 نشان رنگارنگ کاراته‌کاهای لرستان در رقابت‌های قهرمانی کشور

تیم کاراته سبک آشی‌هارای لرستان توانست در رقابت‌های این سبک که در تهران برگزار شد در رده سنی جوانان و نوجوانان با کسب 9 نشان عنوان سومی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

در این رقابت‌ها که 250 ورزشکار از 16 استان کشور حضور داشتند مهدی آسترکی و محمد آروان نشان طلا، سید احسان آهو قلندری و سیدمحمد موسوی نشان نقره و شایان سپهوند، شهرام نعمتی‌اصلانی، رضا پیروزفر، یونس رضایی‌نسب، کیانوش حاجی‌وند و سیدعرفان آهوقلندری نشان برنز این رقابت‌ها را برای تیم نوجوانان و جوانان کاراته سبک آشی‌هارا لرستان کسب کردند.

 

* سه‌‌گانه‌کاران لرستاني 2 عنوان كشوري كسب كردند

مرحله دوم مسابقات کشوری ورزش‌های سه‌گانه با حضور 386 ورزشكاراز 26 استان در 5 رده‌ سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و بزرگ‌سالان به ميزباني استان آذربايجان غربي برگزار شد.

در این رقابت‌ها که در شهر«جلفا» و در کنار رود ارس انجام شد، میلاد طاهری از لرستان پس از 1500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه‌سواری و 10 کیلومتر دويدن بر سکوی سوم رده سني اميد زير 23 سال ایستاد.

وي در ادامه گفت: هم چنین تیم سه نفره نونهالان نیز رده دوم تيمي كشور را از آن خود کرد.

* مسابقات شیتوریوهایاشی بانوان كشور با قهرمانی لرستان پایان یافت

چهارمین دوره‌ي رقابت‌های شیتوریوهایاشی بانوان كشور با قهرمانی لرستان به پایان رسید.

این رقابت‌ها در 5 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان و در دو بخش کاتا و کومیته انجام شد.

مسابقات شیتوریوهایاشی 180 كاراته‌كا از 7 استان كشور به مدت 2 روز در سالن خلبان شهید غلام‌رضا چاغروند مجموعه‌ي تختی خرم‌آباد برگزار شد.

: در پایان مسابقات، ورزشکاران لرستان با کسب 13 مدال طلا، 13 نقره و 20 مدال برنز در جایگاه نخست این رقابت‌ها ایستادند و تیم‌های مازندران با 8 طلا، 9 نقره، 15 برنز و اصفهان با 7 طلا، 2 نقره و 5 برنز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

*درخشش ورزشکاران تيراندازي با كمان لرستان در قهرمانی کشور

رقابت‌هاي قهرماني تيراندازي با كمان قهرماني كشور با شركت 250 نفر از 22 استان به مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد و تيم لرستان با كسب دو نشان طلا و يك نقره عنوان نخست مسابقات تيراندازي با كمان مردان و زنان در دو رشته ريكرو و كامپوند كشور را كسب كرد.

*قهرمانی تیم تجارت الکترونیک پارسیان لرستان  در مسابقات انتخابی رزمی جهان

تیم رزمی« تجارت الکترونیک پارسیان لرستان» در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، جهت حضور نفرات برتر در سومین «فستیوال هنرهای رزمی جهان» با اقتدار بر جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت.

این مسابقات که به میزبانی تهران و با حضور بیست تیم از سراسر کشور برگزار شد، سیصد و بیست و پنج ورزش‌کار شرکت داشتند، که در آن تیم منتخب پاهیوت« تجارت الکترونیک پارسیان لرستان» با کسب سیزده مدال طلا، یازده مقام دومی و هفده نشان سومی موفق به کسب مقام اول تیمی کشور شد.

 

 

مهر 91

*لرستان قهرمان بوکس کشورشد

این رقابت‌ها از 20 تا 25 مهر در خوزستان و با حضور 196 بوکسور برگزار شد که در پایان تیم استان لرستان با 31 امتیاز قهرمان شد، تیم خوزستان با 24 امتیاز در جای دوم قرار گرفت و استان تهران با 18 امتیاز مکان سوم را به خود اختصاص داد.

رضا کرزوری، سجاد محرابی و رضا مرادخانی در اوزان ۵۶، ۷۵ و ۹۱ کیلوگرم مدال طلا کسب کردند.

نفرات برتر این مسابقات به تیم ملی کشور دعوت می‏شوند.

سعید محمودی از چهارمحال وبختیاری به عنوان فنی‏ترین ورزشکار مسابقات انتخاب شد.

*تیم فوتسال دهیاران کوهدشت قهرمان کشور شد

فوتسال دهیاران شهرستان کوهدشت که به عنوان نماینده لرستان در مسابقات کشوری حضور یافته بود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

تیم فوتسال دهیاران شهرستان کوهدشت که به عنوان نماینده لرستان برای شرکت در مسابقات ملی به کاشان رفته بود، پس از گذشتن از سد تیم‌های اصفهان، مشهد و تبریز، به فینال رسید.

این تیم در نهایت در فینال این رقابت‌ها با نتیجه 7 بر3 تیم آذربایجان غربی را نیز پشت سر گذاشت و سکوی نخست را ازآن خود کرد.

تیم دهیاران کوهدشت که تنها نماینده استان لرستان در این رقابت‌ها بود، با کسب این پیروزی ها توانست به لیگ برتر کشور راه یابد.

*درخشش اسب‏های لرستان در جشنواره اسب اصیل ایرانی

جشنواره اسب اصیل عرب ایرانی از 2 تا 25 مهرماه در شهرستان خوراسگان از توابع استان اصفهان برگزار شد.

در این سه روز حدود 156 اسب در رده‏های مختلف با هم به رقابت پرداختند که در این میان اسب‏های اصیل ایرانی لرستان به مقام‏هایی دست یافتند.

در رده آیندگان کره مادیان مرمر باران مقام اول را با همت و هندلری اصغر کرمی کسب کرد (مالک عالیخانی).

در گروه مادیان‎های سه سال کیاندخت فدک با هندلری فاطمه حسینی مقام دوم و در چمپیون مادیان‏ها مقام دومی را نیز کسب کرد و در گروه نریان‏های سه سال کوسوف فدک مقام اول این گروه را به خود اختصاص داد.

در این جشنواره با وجود ناداوری و میزبانی نامناسب اصفهان، لرستانی‎ها خوش درخشیدند و توانستند

*جدایی سرمربی دارتاک

* غلام زینی وند سرمربي دارتاک  لرستان به دليل اختلاف با مدیر عامل از اين تيم جدا و اکبر حسنوند به عنوان سرمربي جديد منصوب شد.

 

* پایان دومین مرحله مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری جوانان کشور در بروجرد

در روز دوم در ماده استقامت به مسافت 90 کیلومتر با حضور 14 تیم از سراسر کشور برگزار گردید علی فتح‌الهی از هیأت دوچرخه‌سواری بروجرد به مقام اول دست یافت و محمدرضا شریفی از تيم ترافیک تهران و داریوش اسماعیل‌زاده از پتروشیمی تبریز به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

آبان 91

*عنوان سومی آرش مردانی در کشتی پهلوانی

ششمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی کشور با شرکت 18 کشتی‌گیر از 15 استان کشور امروز در سالن کشتی هفتم تیر تهران برگزار شد و در نهایت جابر صادق‌زاده از مازندران با شکست امین رشیدلمیر از خراسان رضوی پهلوان سال 91 ایران شد، رشید لمیر دوم شد و اشکان مردانی از لرستان و جواد محجوب از خراسان جنوبی سوم و چهارم شدند.

حضور ۵ لرستانی در تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

مرحله اول اردوي آمادگی تيم كشتي فرنگي جوانان طي روزهاي 12 تا 25 آبان ماه در خانه كشتي شماره 2 تهران برگزار مي‌شود که در این اردو ۴ کشتی گیر و یک مربی از لرستان حضور دارند.

محمد آراسته، حميد ياراحمدي، عرفان نعمت‌پور، مهدي زودآشنا به ترتیب در اوزان 55، 74، 84  و ۱۲۰ کیلوگرم فرنگی‏کاران جوان لرستانی هستند که به این اردو فرا خوانده شده‎اند.

همچنین روح‌اله دل‌انگيز از لرستان یکی از ۵ مربی‎ای است که در این مرحله از اردو حضور دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ايرج اسنفدياري‌فر  است.

 

*نعمت مجیدی هم رفت

مرحوم نعمت مجیدی مربی دومیدانی وقهرمان اسبق دو ایران  سه‌شنبه‌ 15 آبان به دلیل بیماری دار فانی را ودع گفت وپیکر پاک وی طی مراسمی از  غسال‌خانه بهشت رضای خرم‌آباد تشییع شد.

*هفده مدال رنگارنگ سهم لرستان از مسابقات کشوری شاولی

ورزشکاران ووشوکار لرستانی در مسابقات کشوری شائولین که هفته گذشته در دزفول برگزار شد، با کسب هفده مدال رنگارنگ به استان بازگشتند.

سهم نوجوانان لرستانی چهار طلا، چهار نقره و دو مقام سومی بود و در رده‌ی سنی جوانان نیز دو مقام اولی و دو مقام سومی به دست آمد، ضمن این‌که در رده‌ی سنی بزرگ‌سالان هم یک طلا، دو نقره و یک برنز توسط ووشوکاران لرستانی کسب شد

آذر 91

*وداع عضو سابق تیم ملی دوومیدانی با پیست تارتان

پیشکسوت دوومیدانی استان لرستان که صبح دیروز و در سن 59 سالگی به سبب بیماری دارفانی را وداع گفت، امروز و در میان استقبال پرشور مردم استان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر استاد پورفرخ روی دستان شاگردانش، ورزشکاران، پیشکسوتان، کریمی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی و تعدادی از مسوولان استانی و مردم، در پیست تارتان ورزشگاه تختی خرم‎آباد آخرین دور را زد .

پیکر این مرحوم سپس به سمت آرامستان خضر حرکت و در قطعه هنرمندان برای همیشه در خاک آرامید.

در کارنامه ورزشی مرحوم پورفرخ، کسب مدال نقره در مسابقات بین‎المللی پاکستان در سال 1353، مربیگری در تیم ملی جانبازان و معلولان و افتخارات دیگری به چشم می‎خورد.

*پیشکسوت خوش‌اخلاق ورزش لرستان درگذشت.

حاج توکل الماسیان فوتبالیست و دونده دهه 40 خرم‌آباد صبح شنبه 25 آذر 1391 به سن 71 سالگی بر اثر نارسایی قلبی در تهران درگذشت

*بازیکن سابق فوتبال لرستان درگذشت

ستاره سابق تیم فوتبال منتخب لرستان درگذشت.

سعید گودرزی که در دهه‌های 40 و 50 عضو تیم‌های منتخب آموزشگاه‌ها و منتخب لرستان در رقابت‌های کشوری بود، جمعه 17 آذر 1391 در تهران درگذشت.

*قهرمانی گهر زاگرس نوین دورود در ليگ برتر فوتبال لرستان

* گهر زاگرس نوین دورود قهرمان ليگ برتر فوتبال لرستان شد. اين مسابقات با شركت 8 تيم به مدت 4 ماه برگزار شد و تيم‌هاي شهرداری بروجرد و بهزیستی خرم آباد نيز دوم و سوم شدند.

*دعوت شش لرستاني به تيم ملي كونگ‌فو

كميته‌ي فني فدراسيون كونگ‌فو كشور جهت شركت در مسابقات جهاني، شش لرستاني را به اردوي تيم ملي فراخواند.

، بهزاد بهاري، سجاد ميردريكوند، مهرداد بهاري، حميد دريكوندي، فرشاد سرداريان و مرتضي مهدي‌پور از هجدهم ماه جاري به مدت چهار روز در اردوي دور نخست تيم ملي كه به ميزباني استان زنجان برگزار شد حضور داشتند.

 

* انصراف داتیس از حضور در لیگ دسته دوم فوتبال ایران

تیم داتیس لرستان علیرغم بازیهای خوب در لیگ دسته دوم فوتبال ایران به دلیل عدم توانایی مالی مدیر عامل وعدم حمایت مسئولان از لیگ دسته دوم فوتبال ایران انصراف دادوبه راحتی یک سهمیه از فوتبال لرستان در لیگ دسته دوم کم شد

دي 91

*شیر محمدمیرزایی مربی تیم ملی ناشنوایان شد

*محمد میرزایی مربی موفق فوتبال لرستان که سابقه مربیگری تیم‌های مختلف استان ازجمله نوجوانان، جوانان، ناشنوایان، دانشجویان و تیم‌های باشگاهی استان  را بر عهده داشته است، از سوی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور به عنوان کمک مربی غلامحسین پیروانی مربی نامدار و بااخلاق  فوتبال کشور در تیم ملی ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران انتخاب گردید.

اردوی تیم ملی ناشنوایان از 24 دی‌ماه در شیراز برگزارشد.

 

*قوي ترين مرد لرستان به علت تصادف در بخش آي سي يو بستري شد

حامد اميري قوي ترين مرد استان بعلت تصادف در محور خرم آباد چغلوندي در بخش آي سي يو بيمارستان توحيد خرم آباد بستري شد.

به علت شدت جراحات وارده، وضعيت حامد چندان رضايت بخش نيست. وي ادامه  داد: تعداد دو مهر از كمرش شكسته كه مورد عمل جراحي نيز قرار گرفته است.

حامد اميري از قوي ترين مردان استان است كه سالهاست در اين ورزش سخت از بهترين هاي كشور محسوب مي شود.

اميري كه ركوردار دو آيتم جهاني است، قرار بود در مسابقات كشوري كه در ماه جاري به ميزباني مشهد شركت كند و به علت كمبود امكانات ورزشي از محور چغلوندي عازم بروجرد بود تا در كنار دوستان بروجردي اش خود را براي اين رقابت ها آماده كند كه متاسفانه خود روي وي دچار سانحه گرديد.

*كاراته كای ازنایی در مسابقات جهانی كاراته به سه مدال دست یافت

زهرا سالاروند ورزشكار كاراته‌كای ازنایی در مسابقات جهانی كاراته در مالزی به سه مدال دست یافت

بیست و یكمین دوره مسابقات جهانی كاراته سبك كوبه اوزاكا با حضور دوازده تیم از كشورهای ایران، مالزی، اندونزی، ویتنام، آرژانتین، نپال، سنگاپور، فیلیپین، اسكاتلند، برونئی، هند و هنگ‌كنگ در سالن چراس شهر كوالالامپور مالزی برگزار شد كه تیم ایران عنوان نخست این مسابقات را به دست آورد

در این دور از مسابقات خانم «زهرا سالاروند» ورزشكار ازنایی موفق به كسب نقره كاتای تیمی، برنز كومیته انفرادی 68+ كیلوگرم و برنز كومیته تیمی شد.

 

*پس از چند سال قهرمانی متوالی در جودو بانوان قهرمانی کشور لرستان اینبار دوم شد.

اکرم خانی فنی‎ترین جودوکار

تیم لرستان در مسابقات جودوی بزرگسالان قهرمانی کشور رتبه دوم را از آن خود کرد.

بیست و یکمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی بانوان کشور با حضور 150 جودوکار از 25 استان در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و در نهایت تیم استان تهران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

لرستان با 2 طلا و 2 برنز نایب قهرمان شد و همدان با یک طلا، 2 نقره و یک برنز در جایگاه سوم ایستاد.

از سوی کمیته برگزاری اکرم خانی جودوکار لرستانی به عنوان تکنیکی‎ترین جودوکار انتخاب شد.

برای تیم لرستان اکرم خانی و سحر چغلوند به ترتیب در اوزان منفی 63 و 78 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند و الهام بهرامی در وزن منفی 48 کیلوگرم و مهتاب رضایی در وزن منفی 57 کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

گفتنی است تیم لرستان در چند سال گذشته مدام رتبه اول این مسابقات را به خود اختصاص داده و این نایب قهرمانی به هیچ وجه علاقه‎مندان به این رشته ورزشی را در استان خوشحال نمی‎کند.

*قهرمانی لرستان در مسابقات دوچرخه‌سواری جوانان کشور

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور با معرفی تیم‎های برتر به کار خود پایان داد.

در مرحله آخر این مسابقات که در رشته استقامت و به مسافت 85 کیلومتر در شهرستان محلات برگزار شد، مهدی عبادالهی از کرمان، آرشام فرزاد از لرستان و محمد علی مرادیان از فارس به مقام‎های اول تا سوم دست یافتند.

پس از برگزاری این مرحله و رقابت سه روزه ورزشکاران 18 استان کشور در شش رشته این مسابقات، سرانجام استان لرستان با کسب 761 امتیاز موفق به کسب رتبه اول شد. تیم‌های یزد و مرکزی هم به ترتیب با کسب 616 و 514 امتیاز رتبه‎های دوم و سوم مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جوانان کشور را به دست آوردند.

 

بهمن 91

*قهرمانی وصعودجوانان  گهرزاگرس دورود به لیگ برتر

مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان کشور که با شرکت 16تیم در دو گروه برگزارشد تیم جوانان گهر زاگرس دورود توانست با اقتداربه لیگ برتر جوانان کشور در سال 92صعود کند.

*لرستان قهرمان قهرمانا ن رزمی کشور شد

تیم منتخب سوبر ساباکی هیات رزمی استان در مسابقات قهرمان قهرمانان کشور با غلبه بر حریفان پر قدرت خود از نوزده استان کشور موفق به کسب مقام اول شدد.

این رقابت‌ها که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، تیم سوبرساباکی هیات رزمی لرستان با غلبه بر همتایان خود به قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

بعد از لرستان، استان‌های تهران، کردستان و اصفهان به ترتیب سوم تا چهارم شدند.

لرستان با  سرمربی‌گری مصطفی کریمی نسب در مسابقات قهرمان قهرمانان کشور،: محسن رحمانی، یوسف دولتشاه، پوریا کاکاوند، محمد نورپور، جواد پاریاد، علی شاکرمی، مهدی مومنی، اشکان اسماعیل‌پور و رحیم‌کریمی نسب توانست بعد از شکست رقیبان خود در مرحله فینال 9مدال طلا برای لرستان به ارمغان بیاورند.

*دعوت چهار لرستانی به اردوی تیم ملی دو چرخه سواری

کادر فنی تیم ملی طبق معیار های خود و آمادگی دوچرخه سواران لرستانی در مسابقات کشوری، آقایان فرزین عرب و آرمین معظمی گودرزی را به تیم ملی بزرگسالان و آرشام فرزاد و علی نوروزیان را به تیم ملی جوانان جهت شرکت در مسابقات آسیایی هندوستان دعوت کرد.

*دعوت 3 والیبالیست لرستانی به تیم ملی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران اسامی بازیکنان دعوت شده به اولین اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی 2013 را اعلام کرد که آرش کمالوند، رضا صفایی و حسین حسن‎پور از لرستان هم به این اردو فرا خوانده شده‎اند.

*حضور یک لرستانی در تیم ملی جودو

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو بزرگسالان از روز شنبه 28 بهمن ماه در سالن جودو مجموعه ورزشی شهید کبکانبان آغاز شد

این اردوی آمادگی با حضور 25 جودوکار به مدت 2 هفته در سالن شهید کبکانیان برگزار خواهد شد که  قاسم نوری‎زاده از لرستان هم دعوت شده و باید خود را به مسوول اردو معرفی نمایند.

مسعود حاجی آخوندزاده و مسعود خسروی‎نژاد به عنوان مربیان تیم ملی بزرگسالان هدایت این اردو را بر عهده خواهند داشت.

*قهرمانی لرستان در هندبال کارگران کشور

مسابقات به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور 16 تیم در تهران برگزار شد که در دیدار پایانی لرستان با اقتدار و با نتیجه 25 بر 20 مرکزی را از پیش رو برداشت.

لرستان برای رسیدن به فینال مسابقات تیم‎های همدان، سمنان و کرمانشاه را مغلوب کرده بود.

*قهرمانی لرستان در اولین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی کشور

اولین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در بخش ساندا نوجوانان به میزبانی استان ایلام و در شهرستان دهلران برگزار شد و تیم لرستان توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در این رقابت‎ها که با حضور 157 سانداکار از 27 استان در 11 وزن و در مجموعه ورزشی شرهانی دهلران برگزار شد، لرستان با 3 مدال طلا به مقام نخست دست یافت، آذربایجان شرقی با 2 طلا و یک برنز دوم شد و زنجان با 2 مدال طلا در جایگاه سوم ایستاد.

برای لرستان؛ وحیدرضا جعفری، علی شاهی‎وند و حسین محمدیان در اوزان منفی 28، 40 و 52 کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شدند.

گفتنی است فدراسیون ووشو به دنبال تقویت زیر ساخت‎های این رشته ورزشی در بخش مبارزه برای اولین بار اقدام به برگزاری این رقابت‎ها در رده سنی نوجوانان(12 تا 15 سال) کرد.

*سومی لرستان در کشتی فرنگی نوجوانان کشور

این رقابت‌ها با حضور 274 کشتی گیر از 30 استان کشور در سالن بعثت شهرک شهید چمران بندر ماهشهر برگزار شد. تیم لرستان با کسب ۲ طلا و ۲ برنز به مقام سوم رسید.

برای تیم لرستان، مسعود آدینه‎وند و امیرحسین بهرامی در اوزان ۴۲ و ۷۶ کیلوگرم طلا کسب کردند. همچنین  اشکان گله‎دار در ۵۸ کیلو و سامان نجم‎سهیلی در وزن ۶۹ کیلوگرم مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است مقام سوم اوزان مختلف مشترک بود.

در پایان خوزستان با 65 امتیاز، مازندران با 51 و لرستان با 39 امتیاز به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

اسفند 91

*قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد با مربیگری غلام محمدی در جام جهانی تهران

تیم ملی کشتی آزاد ایران با مربیگری غلام محمدی مربی لرستانی وروزبه فرازمند کشتی گیر 55کیلو گرمی لرستان در این رقابتها با اقتدار قهرمان جام جهانی کشتی آزاد در تهران شد.وتیم ملی کشتی فرنگی هم با درخشش طالب نعمت پورکشتی گیر کوهدشتی ودیگر کشتی گیران فرنگی کارکشورمان پس از روسیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

 

*مدیرکل جدید ورزش و جوانان لرستان منصوب شد

وزیر ورزش و جوانان در حکمی رضا محمدی اصل را به سمت مدیرکل جدید ورزش و جوانان لرستان منصوب کرد.

مراسم تودیع فرهاد نیکو خصال مدیرکل فعلی ورزش و جوانان و معارفه رضا محمدی اصل مدیر کل جدید با حضور احمد رسولی نژاد معاون مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و مسئولان استانی در خرم آباد برگزار شد.واز خدمات نیکو خصال تقدیر شد.

شنیده شده که نیکو خصال قرار است به زودی از سوی وزیر ورزش و جوانان در سمت مدیرکلی ورزش و جوانان یکی از استانها منصوب شود. وی مدت 25ماهه سکان اداره ورزش و جوانان استان و تربیت بدنی لرستان را عهده دار بوده است.

محمدی اصل نیز پیش از این مدیر کلی تربیت بدنی لرستان، هرمزگان و گیلان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

 

*چاقوکشی در مسابقات کشتی قهرمانی کشور/ فرنگیکار لرستان روانه بیمارستان شد

 

میلاد خسروی کشتی‌گیر 84 کیلوگرم تیم لرستان بر اثر ضربه چاقوی یکی از تماشاگران رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی ایران به بیمارستان منتقل شد.

در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور که امروز در سالن هفتم تیر تهران برگزار می‌شود، میلاد خسروی که در حال نرمش کردن برای حضور در روی تشک بود، با یکی از تماشاگران درگیری لفظی پیدا کرد و حمله آن تماشاگر با ضربه چاقو به صورت خسروی باعث جراحت شدید او شد.

این اتفاق در سالن هفتم تیر در حالی روی داد که نیروی انتظامی در این سالن حضور نداشت و ضارب توسط تماشاگران دستگیر شد.

*قهرمانی لرستان در مسابقات باشگاهی تیراندازی جانبازان و معلولین

دور برگشت دهمین دوره مسابقات باشگاهی تیراندازی جانبازان و معلولین در بخش زنان و مردان با حضور ورزشکارانی از استان‌های اصفهان (باشگاه فولاد ماهان سپاهان)، لرستان، گلستان، فارس و گیلان به میزبانی باشگاه فولاد ماهان برگزار شد.

این مسابقات در در 2 رشته تپانچه و تفنگ بادی، در 7 ماده R5, R4, R3, R2, R1, P2, P1 و 2 کلاس SH1 و SH2 پیش‌بینی شده بود که لرستان با ۱۶۲ امتیاز قهرمانی را از آن خود کرد.

همچنین در مرحله رفت نیز لرستان قهرمان شده بود و عنوان دومی و سومی نیز به فولاد ماهان و فارس رسیده بود.

*مقام سوم دونده لرستانی در دو صحرانوردی

نخستین دور مسابقات دوی صحرانوردی در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

در این دوره از مسابقات 43 دونده از سراسر کشور در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مسیر 6 کیلومتری را طی کردند که در رده سنی جوانان 15 دونده شرکت داشتند و علی فهیمی از لرستان پس از دونده‎های فارس و همدان، مقام سوم را به خود اختصاص داد.

*قهرمانی الشتر در لیگ فوتسال منطقهای امیدهای کشور

مسابقات لیگ منطقه‎ای فوتسال امیدهای کشور که گروه پنجم آن در خوی استان آذربایجان غربی برگزار می‎شد با قهرمانی تیم استان لرستان پایان یافت.

در روز پایانی این مسابقات تیم هیأت روستایی عشایری الشتر لرستان با نتیجه 6 بر 5 تیم غرب دانه کردستان را شکست داد و به عنوان تیم اول به مرحله بعدی مسابقات راه یافت و در دومین بازی تیم سپاه مقاومت عاشورای تبریز با نتیجه 5 بر 3 بر تیم شمس خوی نماینده آذربایجان غربی غلبه کرد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا کرد.

مسابقات لیگ منطقه‎ای فوتسال امیدهای کشور در گروه 5 از دوازدهم اسفند ماه سال‎جاری با شرکت 6 تیم از استان‎های آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه در سالن ورزشی شهید چمران خوی برگزار شد.

*حضور 4 لرستانی در اردوی تیم ملی کونگفو

سومین مرحله اردوی ملی پوشان کونگ‎فو در بخش آزاد از امروز به میزبانی زنجان آغاز شده است.

در این اردو که به‎ مدت 2 روز و با حضور 26 کونگ‎فو کار آغاز شده، از استان لرستان هم 4 ورزشکار حضور دارد.

مرتضی مهدی پور، سجاد میردریکوندی، بهزاد بهاری و مرتضی سرداریان کونگ‎فو کاران لرستانی حاظر در این اردو هستند.

*پنجمی لرستان در لیگ برتر والیبال نشسته بانوان

دور نهایی رقابت‎های لیگ برتر والیبال نشسته بانوان به میزبانی باشگاه ثامن الحجج سبزوار و در مشهد مقدس برگزار شد.

در این مسابقات تیم‎های هیات لرستان، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، هیات کرمان، شرکت روان کارهای گلستان، هیات همدان و ثامن الحجج سبزوار باهم روبرو شدند که در نهایت تیم لرستان با کسب تنها 4 امتیاز در بین 6 تیم پنجم شد.

تیم فولاد ماهان سپاهان با کسب  13 امتیاز عنوان قهرمان این دوره از رقابت‎ها را به خود اختصاص داد.

*حضور 6 آزادکار لرستانی در مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی

اسامی نفرات واجد شرایط برای شرکت در مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اعلام شد.

در بین این نفرات؛ روزبه فرازمند و رضا شعبان در وزن 55 کیلوگرم، مصطفی موسوی وزن 60 کیلو، پیمان یاراحمدی 66 کیلو، در 74 کیلو مصطفی غیاثی و وحیدیوسف‎وند در 96 کیلوگرم لرستانی‎ها هستند که بر مبنای سه مرحله کارگاه‌های فنی و رقابت‌های قهرمانی کشور برگزیده شده‎ و می‎توانند در این مرحله شانس خودشان را برای حضور در تیم ملی بیازمایند.

لازم به ذکر است مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان روزهای 21 تا 23 فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود.

*جودوكاران لرستانی 3 نشان از مسابقات بین‌المللی تهران كسب كردند

این رقابت‌ها با حضور 74 جودوکار در قالب 5 تیم داخلی و 3 تیم از گرجستان، تونس و ارمنستان در سالن افراسیابی تهران برگزار شد

در پایان رقابت‌ها جودوکاران کشورمان از تیم بزرگسالان ایران با کسب 3 نشان طلا، 2 نقره و 5 برنز جایگاه نخست این رقابت‌ها را کسب کردند و تیم گرجستان با کسب 2 طلا و 3 نقره دوم شد.

علی اصغر موسوی جودكار لرستانی فینال وزن منهای 90 كیلوگرم را به یوسف بدرا از تونس واگذار كرد و به نشان نقره رسید.

همچنین قاسم نوری‌زاده و احسان بهرامیان‌خیاط دو لرستانی دیگر در وزن منهای 60 كیلوگرم به طور مشترک سوم شدند و به نشان برنز دست یافتند.

*دعوت چهار لرستانی به تیم ملی سامبو

در پایان مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی سبک سامبو که هجدهم ماه جاری در قزوین برگزار شد چهار لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

 

در این مسابقات سید محمد حسینی با غلبه بر حریفان خود توانست مدال طلای این دوره از رقابت ها را برگردن خود بیاویزد و عارف انصاری از جوانان شایسته استان که سابقه شرکت در میادین بین المللی را در پرونده خود دارد صاحب مدال نقره شد.

در ادامه  رقابت ها حجت ا... صفر بیرانوند که کار هدایت و سرپرستی تیم را  بر عهده داشت به مدال برنز بازی ها دست یافت و مهدی فلاحی هم صاحب مدال برنز شد.

گفتنی است: مسابقات آسیایی سبک سام بو هیجدهم خرداد ماه آینده به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد.

 

*عنوان سومی لرستان در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان کشور

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور که به میزبانی مسجد سلیمان برگزار شد با قهرمانی مازندران به پایان رسید. در این رقابت‌ها که از صبح روز پنجشنبه آغاز شد تیم‌هایی از سراسر کشور حضور داشتند که در نهایت و در رده‌بندی تیمی مازندران با 75 امتیاز اول، تهران با 52 امتیاز دوم و آزادکاران نوجوان لرستانی با 47 امتیاز در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفتند.

برای تیم لرستان در این رقابت‌ها علی‌رضا امیری در وزن 100کیلوگرم و محمد شمسی‌خانی در وزن 69کیلوگرم مدال نقره و محسن شاکرمی در وزن 46 کیلوگرم مدال برنز گرفتند. همچنین شاهین شیری، پیام نعمت‌پور، علی اسدی و عرفان نیازی در اوزان مختلف به مقام پنجم رسیدند. با این نتیجه سومین موفقیت کشتی لرستان در چند ماه اخیر و در رده‌های سنی پایه رقم خورد.

*بازیکن اسبق خیبر و تیم ملی جوانان درگذشت

علي خليلي بازيكن تيم ملي جوانان كشورمان كه از چندي قبل به سبب سكته قلبي و مغزي در بخش ICU بيمارستان شفا بيستري بود، عصر دوشنبه هفتم اسفندماه به رحمت ايزدي پيوست.

مرحوم خليلي سال 1342 در خرم‌آباد متولد شد و از سال 1357 به طور رسمي فوتبال را در تيم‌هاي نوجوانان و جوانان لرستان دنبال کرد.

وي سال 1361 موفق به عضويت در تيم ملي فوتبال جوانان كشورمان شد و در كنار بازيكناني از جمله صمد مرفاوي، رسول غني‌زاده، اميد هرندي و محسن آشوري به عضويت تيم ملي جوانان كشورمان درآمد و در مسابقات آسيايي بنگلادش حضور يافت.

وي در دهه 60 عضو تيم منتخب لرستان در ليگ قدس و تيم فوتبال خيبر خرم‌آباد بود. همچنين سال‌هاي 1363 و 1364 را در تيم پاس تهران گذراند.

خليلي از سال 1375 به منطقه آزاد كيش رفت و به عنوان مدير آژانس تاكسيراني مشغول به كار يود. سال 1385 به زادگاهش بازگشت و عضو تيم منتخب پيشكسوتان خرم‌آباد شد.

خليلي كه از 23 بهمن‌ماه به علت عارضه قلبي و مغزي در بيمارستان شفاي خرم‌آباد بستري بود، عصر روز دوشنبه هفتم اسفندماه در سن 49 سالگي درگذشت.

از وي دو فرزند دختر بر جاي مانده است.

پيكر مرحوم خليلي صبح چهارشنبه نهم اسفندماه از غسالخانه خرم‌آباد به سمت آرامستان صالحين تشييع شد.

* رزمگر سرمربی تیم ملی هندبال جوانان شد

بنابه تصمیم کمیته فنی سازمان تیم‌های ملی هندبال و با توجه به تجارب و تخصص عزت الله رزمگر، وی به سمت سرمربی تیم ملی هندبال جوانان پسر ایران منصوب شد.

رزمگر از پيشكسوتان هندبال لرستان است و سابقه‌ي طولاني در اين ورزش استان را دارد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا