یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در یک اقدام عجیب پس از 32 سال، محل تمرینات ورزشکاران رشته‌ی پینگ‌پنگ خرم‌آباد به نقطه‌اي در جنوب شهر تغییر کرد.

به گزارش يافته، در شرایطی که سال‌هاست سالن پينگ‌پنگ باشگاه "سیف" در مرکز شهر (نزديكي چهارراه فرهنگ) هر روز عصر پذیرای پینگ‌پنگ‌بازان لرستاني بود، به یک‌باره و در میان تعجب همگان، مكان تمرين ورزشكاران اين رشته به سالن امام علی(ع) در گل‌دشت شرقي خرم‌آباد منتقل شد‌.

این جابه‌جایی در حالی صورت گرفت که عقل حکم می‌کند وقتی یک رشته‌ی ورزشی فقط دارای یک محل تمرين در يك شهر است‌، جهت دست رسی آسان ورزشکاران در تمامی محله‌های سطح شهر جهت انجام تمرینات‌، این سالن در مرکز شهر واقع شود‌.

اینک با توجه به انتقال سالن پینگ‌پنگ به گل‌دشت واقع در جنوب شهر، آن ورزشکار جوان که در خانواده‌ای کم‌بضاعت زندگی می‌کند چگونه از انتهای دره‌گرم، کیو، فاز یک و دو، 60 متری و ... در شمال شهر به گل‌دشت برود‌؟ فشار اقتصادی بر اکثر خانواده‌ها در شرایط فعلی این اجازه را از ورزشکار می‌گیرد که هر روز 3 هزار تومان کرایه تا محل تمرین را بپردازند‌.

این تغییر بدون تدبیر، اعتراض جمع کثیری از ورزشکاران این رشته را در پی داشته است.

"محسن شاهرخی" ستاره‌ی نام‌آشنای پینگ‌پنگ خرم‌آباد در این خصوص بیان داشت‌: از زمانی که خودم را شناخته‌ام در سالن پينگ‌پنگ باشگاه سیف تمریناتم را دنبال کرده‌ام.

وي افزود: این سالن كوچك به دلیل این که در مرکز شهر قرار دارد از موقعیت ممتاز و برجسته‌ای براي تمرينات پينگ‌پنگ برخوردار است و تمامی ورزشکاران در هر محله‌ای می‌توانند ظرف 15 دقیقه خود را به سالن سیف برسانند ولی با تغییر عجیب محل تمرینات به گل‌دشت، ضمن صرف هزینه برای ورزشکارانی که بیکار هستند و مشکل مالی دارند حداقل باید 40 دقیقه وقت برای رسیدن به محل تمرین صرف شود‌.

شاهرخي بيان نمود: واقعاً نمی‌دانم با چه منطق و استدلالی این برنامه‌ریزی انجام شد‌.

اما "محسن اسدبیگی" رییس هیات پينگ‌پنگ استان نيز در اين خصوص گفت: در سالن سیف کمبود جا داشتیم. این سالن دیگر جوابگوی ورزشکاران نبود با توجه به پیشنهاد مسوولان اداره کل ورزش و جوانان، تصمیم گرفته شد که محل تمرینات به سالن امام علی(ع) منتقل شود.

وي افزود: این سالن  از هر نظر امکاناتش بهتر و مجهزتر از سالن سیف است.

با توجه به صحبت‌های رییس هیات پینگ‌پنگ و توضیح ایشان از امکانات و وسعت سالن امام علی، شخص نگارنده هنوز هم اعتقاد دارد‌، در شرایطی که تنها یک سالن برای یک رشته‌ی ورزشی وجود دارد این سالن می‌بایست در مرکز شهر واقع شود.

مهم‌ترین مبحث در جذب نوجوانان و جوانان به ورزش دست‌رسی آسان به سالن‌های ورزشی به شمار می‌رود‌. بی‌تردید با این کج‌سلیقگی مسوولان هیات و اداره‌ی کل ورزش و جوانان لرستان، عده‌ی زیادی از راکت به دستان این رشته خانه‌نشین مي‌شوند.

امید آن می‌رود که رؤساي هیات‌هاي ورزشي با شجاعت و تدبیر بیش‌تری در خصوص درخواست‌های مسوولان اداره‌ی کل ورزش و جوانان از خود عکس‌العمل منطقی و به نفع ورزشکاران نشان دهند و صندلی ریاست هیات را بر منافع آن رشته‌ی ورزشی ترجیح ندهند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا