یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دولت‎ها سهم به‌سزایی در گسترش ورزش دارند و بیش‌تر دولت‎مردان یا ورزشی هستند یا ورزش‌دوست و برخی در شعارهای انتخاباتی یکی از مهم‌ترین برنامه‏‎های‌شان را بحث ورزش عنوان می‎کنند.

در کشور ایران هم دولت برنامه‎های ویژه‎ای در بحث ورزش دارد و به فراخور توان هزینه می‎کند. همچنین چهره‎های سیاسی، کم و بیش به ورزش ورود پیدا کرده‎اند که در این بین علاقه آنان به فوتبال بیشتر است.

در لرستان اما دولت‎مردان علاقه چندانی به ورزش ندارند و گواه این ادعا کارنامه مسوولان دولتی است. هر چند سکان بعضی هیأت‎های ورزشی در لرستان(به اجبار یا اختیار) به افراد غیر ورزشی که لزوماً در دستگاه‎های اجرایی صاحب منصب هستند سپرده شده اما بیش‌تر این افراد میانه‎ای با ورزش ندارند یا اگر هم ورزشی هستند، در رشته‎ای که سابقه ورزشی دارند، مسوول نیستند.

بدون شک کسی که دغدغه‎های متعددی دارد نمی‎تواند برای ورزش مثمرثمر باشد اما با این حال باز هم پای این افراد به ورزش کشانده می‎شود و در بیشتر مواقع بی‎تأثیر است.

هفته دولت سپری شد و متأسفانه شاهد هیچ حرکت یا مسابقه ورزشی در لرستان، بین دولتی‎ها نبودیم. شاید از بس پروژه برای بهره‎برداری وجود داشت که دولت‎مردان در استان وقت سر خاراندن نداشتند، چه رسد به این‎که برنامه ورزشی داشته باشند!

برگزاری یک تورنمنت ورزشی بین دستگاه‎های اجرایی زیاد کار سختی نیست اما شاید ورزش برای بعضی‎ها ضرر دارد که اساساً دنبال آن نمی‎روند! متأسفانه اداره کل ورزش و جوانان لرستان هم در این هفته برنامه خاصی نداشت و انگار چیزی به‎نام ورزش در بین دستگاه‎های اجرایی استان ما، محلی از اعراب ندارد.

نقش هیأت همگانی در چنین مواقعی است که مشخص می‎شود اما این هیأت هم ظاهراً برنامه‎ خاصی ندارد و همگانی نیست.

می‎دانیم اگر ادارات استان موظف شوند که در طول سال برنامه‎های ورزشی خود را تهیه و تدوین کنند به چند برگه احتیاج داشته باشند؛ چون به واقع مقوله مهم ورزش در بین دستگاه‎های اجرایی به‎نوعی مرده است و نفس کشیدن دوباره آن نیاز به اجرای برنامه‎های ورزشی مطلوب دارد.

هفته دولت فقط تلنگری بود که به بحث اهمیت ندادن دولت‎مردان لرستانی به ورزش بپردازیم و امید می‎رود در آینده شاهد اقدامات ورزشی ایشان باشیم تا روح ورزش در ادارات جاری شود.

مهران مريدي
منتشر شده در نشریه طلوع لرستان

 بازنشر در یافته

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا