یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تیم گهر دورود به دلیل عدم تونایی جذب سرمایه در استان لرستان همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش سایت رسمی باشگاه گهر دورود، پس از پایان لیگ برتر در فصل قبل و سقوط تیم گهر دورود به لیگ دسته يك کشور (جام آزادگان) مشکلات مالی تیم گهر باز هم آغاز شد، مشکلاتی که به دلیل نبود اسپانسر و حامی مالی نمایان شده است، مشکلاتی که از گذشته تاکنون ورزش استان لرستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

اگر در طول برگزاري ليگ به تیم‌های لرستانی حاضر در سطوح مختلف فوتبال نگاهی بیندازیم، به طور حتم مشکلات مالی و عدم حمایت‌های لازم از سوی مدیران را در قسمتی از پرونده این تیم‌ها می‌بینیم. با صعود تیم گهر به سطح اول فوتبال این زخم کهنه سر باز کرد! زخمی که به همراه ضعف مدیریتی در طول فصل گذشته سقوط تنها نماینده استان لرستان و غرب کشور به لیگ یک را رقم بزد.

اما زخم و این درد همچنان در لیگ یک نیز گریبان تیم گهر را گرفته است، به نوعی که هیچ نهادی اعم از دولتی یا خصوصی تاکنون مسائل مالی تیم گهر را تقبل نکرده است و تنها نزدیک به 45 روز به آغاز مسابقات لیگ یک مانده است و اکثر تیم‌های حاضر در این لیگ بیش از 70 درصد تیم خود را تشکیل داده‌اند.

سئوال اساسی که در ذهن‌ها ایجاد می‌شود، این است که چگونه استان‌های مثل مركزي با تیم شهرداری اراک یا آذربایجان شرقی با تیم شهرداری تبریز یا استان کهگیلویه و بویراحمد با تیم شهرداری یاسوج و ... می‌توانند با استفاده از امکانات و منابع مالی دولتی بدون هیچ مشکلی در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته باشند، ولی نمایندگان استان لرستان نمی‌توانند؟

یادمان نمی‌رود که در همین فصل گذشته دو تیم داتیس و دارتاک خرم‌آباد به دلیل عدم حمایت‌های مسئولان استانی به چه سرنوشتی دچار شدند!

سئوال بحث‌برانگیز دیگری این است که چرا استان لرستان نمی‌تواند جذب سرمایه و سرمایه‌گذار ورزشی داشته باشد؟ جواب این سئوال در عملکرد بعضی از مسئولان امر مشخص است، یعنی جایی که سال گذشته حسین هدایتی با وجود برخی اتفاقات و سقوط تیم گهر به لیگ یک بیش از سه میلیارد تومان برای تیم گهر از جیب خودش هزینه کرد، اما در مقابل هیچ کسی یک تشکر و خسته نباشید نیز در پایان فصل به او نگفت و یا هیچ کدام از مسئولان به وی پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فلان بخش برای ایجاد اشتغال‌زایی را نداد و از وی به عنوان یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی حمایت نکرد!

البته این رسم در این استان مرسوم است و جای تعجب ندارد!

فصل قبل، در تیم داتیس و دارتاک خرم‌آباد هم وضع به همین روال بود و مالکین این دو تیم نیز پس تحمل هزینه‌های سنگین تیم‌داری در فوتبال بدون هیچ‌گونه حمایتی از سوی مسئولان از این عرصه کنار کشیدند و شرنوشت این دو تیم مرکز استان نیز مشخص نیست.

در هفته گذشته نام یک شرکت هولدینگ تجاری با مدیریت آقای مافی برای خرید گهر مطرح شد که این سرمایه‌گذار از سوی مدیرعامل باشگاه گهر و چند تن از لرستانی‌های مقیم مرکز برای همکاری با تیم گهر جذب شده بود، اما روز‌های گذشته در رسانه‌ها خبری مبنی بر کم‌رنگ شدن احتمال حضور این اسپانسر در تیم گهر به گوش رسید و علت این کناره‌گیری نیز عدم استقبال مسئولان امر از این سرمایه‌گذار بوده است، به نوعی که در پاسخ به درخواست جلسه برای مشخص شدن وضعیت این تیم با واژه فعلا وقت نداریم، از سوی مدیران مواجه شده‌اند. در نقطه مقابل هر فردی باشد سعی می‌کند، در استانی سرمایه‌گذاری کند، تا مسئولان آن استان برای وی ارزش و احترام قائل یاشند.

این گونه است که لرستان در جذب سرمایه‌گذار در هر زمینه‌ای ناتوان بوده است، مسئولان، جذب سرمایه و سرمایه‌گذار را در تشکیل یک کارگروه و برپایی یک جلسه یک ساعته در طول هر چند ماه یک بار، با حداقل اعضا و تنظیم یک صورت جلسه و بایگانی آن تعریف کرده‌اند.

اسماعیل حیدرپور مدیر اجرايي تیم گهر دورود ضمن صحبت‌های خود در رسانه‌ها اعلام کرده بود، تا کنون یکی از مسئولان استان با بنده به عنوان مدیر تیم گهر تماسي نداشته است تا بپرسد برنامه‌تان در فصل جدید برای حضور در لیگ یک چیست؟!

این مطلب باعث تأسف بوده و باز هم یک سئوال دیگر را به وجود می‌آورد، چگونه زمان موفقیت‌ها و عکس یادگاری گرفتن‌ها همه هستند، ولی زمان مشکلات باید بگردیم دنبال پرتغال فروش؟

يكي از پیشکسوت فوتبال دورود در این رابطه گفت: بعد از این که دو تیم داماش گیلان و گهر دورود به دلیل اتفاقتی که رخ داد، نتوانستند ادامه کار دهند، تیم گهر با شهرداری دورود وارد مسابقات شد که متأسفانه نتوانست به طور مطلوب عمل کند و بعد از آن حسین هدایتی به عنوان سرمایه‌گذار خارج از استان به این تیم وارد شد که با  وجود همه اتفاقاتی که رخد داد، وی بیش از سه میلیارد تومان هزینه کردند و در مقابل هیچ یک از مسئولان حتی با یک نامه و یا یک تلفن از آن تشکر نکردند.

محمد یاراحمدی افزود: به طبع هر فرد دیگری که بخواهد برای سرمایه‌گذاری در این تیم و این شهر واستان وارد شد، با آقای حسين هدایتی به عنوان سرمایه‌گذار قبلی مشورت خواهد کرد و اگر متوجه شود که سرمایه‌گذاری در این استان و این تیم هیچ‌گونه امتیاز و سودی نداشته است، از انجام این کار منصرف می‌شود.

سرپرست تیم گهر دورود خاطر نشان کرد: در استان لرستان باید سازو‌کاری ایجاد شود، تا بتوانیم در جذب سرمایه به طور حداکثری عمل کنیم، چرا که امروزه در ورزش سرمایه و منابع مالی بسیار با اهمیت بوده است.

وی افزود: سرمایه‌گذار زمانی در یک استان دیگر ورود می‌کند که به وی امتیازها و قول‌های همکاری داده شود و در عمل نیز این قول‌ها اجرایی شود.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا