یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بسياري از جواناني كه اكنون در استان ما به ورزش مي‌پردازند، با آداب و رسوم احترام به مربيان و پيشكسوتان ورزشي بيگانه هستند! شايد اين كاستي از سوي همان مربيان باشد كه به درستي آنچه را كه بايد در اين زمينه به اين جوانان نياموخته‌اند.

ورزشکار جوان هنوز به رمز و رموز فنون ورزشی اشراف پیدا نکرده، فیلش یاد هندوستان می‌کند و خودش می‌شود یک پا صاحب نظر و برای زندگی ورزشی‌اش نسخه تجویز می‌کند!
کارشناسان ورزش معتقدند که یک ورزشکار جوان اگر می‌خواهد پیشرفت کند باید سالیان سال حرف استاد را به جان بخرد، باید بدون چون و چرا از مربیانش حرف‌شنوی داشته باشد و لازم است که در رابطه متقابل با مربی‌اش، یک سرباز به تمام معنا باشد.
متاسفانه سال‌هاست که بسیاری از استعدادهای ناب ورزشی در لرستان به ثمر نمی‌نشینند. در واقع بسیاری از نابغه‌هاي ورزش در این دیار پس از طی نمودن راه اصولی، مدارج ترقی را گم کرده و عمر قهرمانی‌شان را سریع‌تر از حد تصور به ورطه‌ي نابودی می‌کشانند.
شاید گفته شود که نقش جامعه ورزشی در رابطه با نابود شدن زندگی یک قهرمان کم سن و سال و بااستعداد لرستانی باید مد نظر قرار بگیرد. صد البته، سخن درستی است که باید در جای خود به آن پرداخت ،اما از نقش خود ورزشکار نیز نباید به سادگی گذشت! بعضی ورزشکاران خودشان نیز برای از بین بردن زندگی ورزشی‌شان بسیار مستعد هستند و اصلاً و ابداً از هیچ‌کس حرف‌شنوی نداشته و ندارند و پس از كسب یکی دو عنوان قهرمانی نیم‌بند،  دیگر حتی از مربیان خود نیز هیچ‌گونه سخنی را قبول نمی‌کنند!
در برخوردهای روزمره با ورزشكاران در سالن‌هاي ورزشي شهرم بسیار می‌بینیم که این‌گونه ورزشکاران از هیچ‌کس حرف‌شنوی ندارند و همین می‌شود که چراغ عمر قهرمانی‌شان بسیار سریع خاموش می‌گردد.
به هر حال دنیای ورزش، دنیای رقابت در همه عرصه‌هاست و تجربه نشان داده که هر ورزشکاری سر به زیرتر و کم حاشیه‌تر باشد، موفق‌تر است.
تجربه نسل‌های قبلي ورزش لرستان ثابت کرده است آنان که حرف‌شنوی‌شان از بزرگ‌ترها بیش‌تر بوده، عمر قهرمانی‌شان بسیار طولانی بوده است.
ورزش حرفه‌ای، ورزشکاری می‌خواهد که در تمام زمینه‌های ورزشی نزد مربیانش سرباز باشد و آماده یادگیری و حرف‌شنوی. هیچ ورزشکاری در لرستان با منم منم کردن به جائی نرسیده است! این را تاریخ معاصر ورزش‌مان به خوبی نشان داده است. پس:

 
افتادگي آموز گر طالب فيضي         هرگز نخورد آب زميني كه بلند است

فرهاد  داودوندی

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا