یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معلمی عشق است. معلمی هنر آموختن است، آموختن دانش و مهارت‌های زندگی به فرزندان این کشور. معلم سازنده‌ي نسل‌های آینده هر کشوری است. این شغل یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین مشاغل در دنیا به حساب می‌آید.
شغل معلمی از دشوارترين كارهاست. معلم با دانش‌آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ، رفتار، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند، سر و کار داشته و استرس‌های زیادی را باید تحمل کند.
تدریس، کنترل و حفظ آرامش دانش‌آموزان‌، مشاوره، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان کم‌انگیزه کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح، فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است. معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و ... خود را کاملاً کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه‌ای مناسب وارد کلاس درس شود. او نباید اجازه دهد این موارد، ذره‌ای روی کیفیت کارش در کلاس تأثیر منفی بگذارد.
معلم عشایری با زندگی سخت و طاقت‌فرسایی که دارد و با سالی دو بار کوچ و عبور از چند و در بعضی جاها یک استان و شرایط را می‌گذراند. شاید بتوان معلم را یکی از سخت‌ترین مشاغل و معلم عشایری را مشکل‌ترین معلمی خواند. معلمی که مسیر سخت و طولانی مدرسه را در کوه و جنگل طی می‌کند، با کوچ عشایر کوچ می‌کند، گاه در جلوی باد و باران و طوفان بودن و با محرومیت از همه نوع امکانات رفاهی‌، فرهنگی و با زندگی در میان کوه‌ها و دره‌ها و دور افتاده‌ترین مناطق‌، دور از خانواده به ناچار در چادر کلاس، شب را به صبح می‌رساند ولی ذره‌ای از عشقی که به دانش‌آموزان دارد کم نمی‌شود. رابطه عاطفی که بین معلم عشایر و دانش‌آموزان از هر سن و سالی وجود دارد گویی فراتر از رابطه معلم و شاگردی است.
معلم بايد در جايگاهي قرار گيرد که دغدغه‌هايي مالی نداشته باشد. احقاق حقوق معلم عشایری این است که برای آنان حقوق و مزایای متناسب با شرح وظایف و مشکلات و محرومیت‌های وی در نظر گرفته شود. نگراني‌هاي معيشتي باعث شده معلمان از همه توانايي‌هاي خودشان بهره نگیرند این موضوع سبب شود تا آنان از تعلیم و تربیت که هدف اصلی معلمان است، غافل بمانند. که باعث افت و پایین بودن کیفیت تحصیلی دانش‌آموز شود.
در استان لرستان نیز معلمان عشایری به خاطر شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی نسبت به استان‌های دیگر با مشکلات بیش‌تری روبه‌رو هستند. روزانه بیش از 110 معلم فداکار عشایری در مسیر آزاد‌راه "خرم‌آباد – پل زال" در حال تردد هستند و ماهیانه بیش از 6 میلیون ریال هزینه تردد آن‌ها در پرداخت عوارضي و هزينه بنزين خودرو مي‌باشد.
ناگفته نماند که مسوولان ارشد استان و مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر روی کاغذ مصوباتی تصویب نموده‌اند که تا کنون با گذشت 8 ماه از مصوبه 14 اسفند 92 که در شورای آموزش و پرورش به امضای استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان رسیده است تا کنون هیچ‌گونه معافیتي برای معلمان عشایری که در مسیر آزاد‌راه خرم‌آباد به پل زال و بالعکس تردد دارند، ثمر‌بخش نبوده است و برخي مسوولین در اين زمينه فقط شعار می‌دهند!
 با توجه به این که تورم فشار زیادی بر مردم و به‌خصوص به معلمان وارد کرده و معلمین عشایری نيز از این امر مستثنا نیستند، هزینه‌ي ماهانه 2 میلیون ریالی پرداختی به عوارضی آزاد‌راه "خرم‌آباد – پل زال" می‌تواند نقش مهمی در معیشت این قشر از فرهنگیان داشته باشد. لذا عدة اي از آن‌ها با مراجعه به خبرنگاران، خواستار اقدام عاجل مسوولان استان براي رفع این مشکل شده‌اند تا بتواند با فارغ بال از پرداخت هزينه‌اي بي‌مورد، بتوانند به ایفای نقش والای خود در سوادآموزي كودكان عشاير گام بردارند.
اميدواريم چشم بينايي مشكلات آن‌ها را ببيند و اين بار زور را از دوش آنان بردارد.

 معافیت معلمان محدوده آزادراه خرم‌زال از عوارض؛ مصوبه بر زمین مانده آموزش‌و‌پرورش لرستان
 

منبع: خبرگزاري آريا (استان لرستان)
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-17 12:49
کجایی ایران نصف این عوارضی میگرند که در این منطقه محروم این هم عوارضی میگیرند،واقعا الان متوجه می شوید که به قول خودمون خیلی بی کسیم!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا