یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حال گذر از میدان کیو خرم‌آباد به سمت خیابان انقلاب، متوجه می‌شوم یک دستگاه الگانس به طور ملموسی ما كه از شمال به جنوب ميدان در گذريم را زير چتر حمايتي خود دارد!
پل‌هاي ما و پل‌هاي آن‌ها: جايزه جهاني براي سازندگان پل‌هاي خرم‌آبادپیرو همان ارتقا امنيت، احساس می‌کنم اینان مشغول ایجاد امنیت برای بنده هستند، لذا پس طی مسافتی، یک نگاه از سرنشينان و یک نگاه از بنده با هم گره می‌خورد و باعث ايجاد جرقه مي‌شود كه گرمايش سر تا پاي وجودم را فرا مي‌گيرد.
به هر حال خرسند مي‌شوم كه امروزه حتي مسير نگاه‌ها نيز قابل تعقيب است و علاوه بر آن با افتتاح 60 دوربين پايش تصويري در سطح شهر، امداد غيبي هم مي‌تواند هر آن براي سارق‌زده‌ها فراهم شود.
چند قدم بالاتر، عده‌ای از ما بهتران با به اصطلاح شلوارهایی که گویا ساپورت نام دارند توجهم را به سمت خويش جلب مي‌كنند. ابتدا حواسم نيست و نزديك است بيش از يك نظر حلال به شكل و شمايل عجيب اين موجودات كه گويا به جاي آرايش، با گريم بيرون آمده‌اند، بكنم!
بعد بنا به رسالت روزنامه‌نگاري‌ام و نيز وظيفه‌ي امر به معروف و نهي از منكري كه داشته‌ام، نگاهي سر تا پا به آن‌ها مي‌اندازم تا ببينم چقدر نوشته‌ها و گفته‌ها ما در اين قشر چسب‌طلب تاثیر داشته است!
این که ما چه گفتیم و نوشتیم و هشدار دادیم، مهم نیست، فقط محض اطلاع عزیزان اين چند خط را در اين مورد آورديم، باقي بماند براي آن‌ها كه مي‌دانند چه كنند.
----------------------------------------------------------
به سراغ سوژه‌ي اصلي برويم: لابد فكر كرديد موضوع اصلي اين يادداشت ساپورت بود؟ نه جانم!
همان هنگام که لاين شمال به جنوب را در هواي باراني خرم‌آباد در مي‌نورديدم، مثل هميشه چشمم به جمال استخر غير‌همسطح كيو (منظور همان تقاطع غيرهمسطح شهرهاي ديگر است) افتاد كه با اندكي بارندگي، آماده‌ي برگزاري مسابقات جهاني واترپلو شده بود!
ُيل و زيرگذر كيو خرم‌آباد
سرتان را درد نياورم، چون مي‌دانم كه اين‌قدر سوژه‌ي عكاسي از اين استخر در حافظه موبايل‌تان داريد كه ديگر نيازي به دوباره‌گويي من نيست، لذا از اين بخش مي‌گذرم تا به مركز شهر برسم.
محل دو پل زيبا و بي‌نظير جديدالمرمت "شهدا و دارايي‌زاده" كه اخيراً شايع شده است، سازمان جهاني پولسكو(بر وزن يونسكو) قصد اهدا جايزه‌ي پوبل (بر وزن نوبل) را به خاطر صرف زمان بسيار زياد در ساخت آن‌ها و در نهايت ايجاد 2 پل‌ فلج و ناقص‌الخلقه به جاي 2 پل زيباي قديمي در مركز استان به سازندگان‌شان اعطا نمايد.
فكر مي‌كنيد شوخي مي‌كنم؟! نه به جان عمه‌ي پدربزرگ دخترخاله‌‌ام! شكر بخورم اگر دروغ گفته باشم كه وقتي اين پل‌هاي زيبا را مي‌بينيم، احساس مي‌كنم روي پل متحرك سابق اميديه در خوزستان يا پل‌هاي منطقه، از سمت اهواز به خط مقدم هستم!
يكي از همشهريان تهران‌نشين كه همراه من است، با ديدن چهره‌ي جديد اين 2 پل يا پل 9 دي خرم‌آباد، ياد بدهكاري‌هايش مي‌افتد و با افسوس مي‌گويد: هي ... اگر من به جاي پيمانكارن اين پل‌ها بودم، حداقل اين همه زمان(بيش از 3 سال) براي ساخت آن‌ها و زيرگذرشان صرف نمي‌كردم چون با چيزي كه اين برادران ساخته‌اند، "يك ماه" نيز صرف وقت براي ساخت‌ آن‌ها زياد به نظر مي‌رسد! آن‌وقت مشخص نيست بر چه اساسي بيش از 3 سال، عبور و مرور مردم و وسايل نقليه را در وسط شهر خرم‌آباد مختل كردند؟!
حال برويم سراغ مثالي از وجدان كاري برخي اجنبي‌ها كه يكي از دوستان خبرنگار اهل يكي از کلان‌شهرهاي كشورمان براي‌مان نقل كرد:
دوست خبرنگار ما گفت كه چند سال قبل نامه‌اي به خط آلماني براي شهرداري كلان‌شهرشان ارسال شد كه كسي از نوشته‌هاي آن سر در نياورد، لذا دادند آن را ترجمه كنند و وقتي متنش را خواندند، به موضوع جالي پي ‌بردند:
داستان از اين قرار است كه نامه از سوي يك شركت آلماني سازنده‌ي يكي از پل‌هاي آن كلان‌شهر در 50 سال قبل ارسال شده است!
مسوولان آلماني شركت سازنده‌ي پل مستحكم و زيبا، در متن نامه به مسوولان شهرداري اين كلان‌شهر متذكر شده‌اند كه گارانتي و تعهدنامه 50 ساله پل مورد نظر، 6 ماه ديگر به اتمام مي‌رسد، لذا چنان‌چه ظرف اين مدت، پل دچار مشكلي شده يا نياز به مرمت دارد، مسوولان شركت آلماني متعهد هستند نيروهاي خود را براي اقدام رايگان در اين زمينه اعزام نمايند!
مسوولان شهرداري نيز كه از اين موضوع متعجب شده و اصلاً اطلاع نداشته‌اند كه مجري اين طرح شركتي آلماني بوده است، پس از تماس با شركت مورد نظر، به مزاح مي‌پرسند: مگر مدير شركت شما هنوز زنده است كه قصد دارد، تعهدش را نظارت كند؟
آلماني‌ها نيز پاسخ مي‌دهند: اگر چه مديران شركت ظرف اين مدت، چند مرتبه بازنشست شده و پي كار خود رفته‌اند، اما شركت آن‌ها قائم بر فرد نيست و ضمانت آن‌ها در درستي كارشان است كه باعث مي‌شود، مشتري‌ها پس از سال‌ها دوباره به سراغ آنان بيايند!
من خبرنگار لرستاني كه از شنيدن اين موضوع هاج و واج مانده بودم، فوري به اين مسأله فكر كردم كه پيدا كردن مقصران "شل و پَل" كردن پُل و زيرگذرهاي پُل "شهدا" و "دارايي‌زاده" يا ترك برداشتن پل جديد "9 دي" پيشكش؛ مسوولان استان و شهر ما بروند به فكر اهداي مدال افتخار به سازنده‌ي پل "شورآب" باشند كه باعث وقوع حادثه‌اي ماندگار در تاريخ لرستان شد!
 ر - ج
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-14 10:01
به نظرم این کارها توهینی به مردم خوب خرم اباد،وگرنه پت و مت هم بهتر از این درست می کند
نقل قول کردن
#2 سينا 1393-08-14 15:17
به نظر من بايد پيمانكاران اين پروژه ها پاسخگو باشند
نقل قول کردن
#3 امیر 1393-08-14 20:44
وقتی ناظر باسواد و دلسوز بالای سر پیمانکار نیست و هنگامی هم که به پروژه سر می زند چيزي تشخیص نمی دهد معلوم است پیمانکار هم هر کاری که دوست داشته باشد انجام می دهد و همه را به مسخره می گیرد.
نقل قول کردن
#4 نيما 1393-08-14 21:22
واقعا جاي تاسف داره
نقل قول کردن
#5 پل شهدا 1393-08-14 23:30
اقا جان دلتان خوشه کدام پاسخگویی؟ کدام استیضاح؟ از کی کجا؟ به چه علت؟ این مسئله که تازگی نداره ما عادت کردیم به قانع بودن کم توقعی ... فقر ...اعتیاد..بیکا ری... بسته شدن کارخانه هایمان ... فقط کلنگ زدن ودیدن رو چشمانمان عادت کرده اگه راست میگن پل شهدا رو جهاد نصر سازنده ش بوده چرا هیچکس کاری نکرد به سازندگان این پل بی حجم وبد قواره حتی تذکری ندادند که چرا ... پل زیبای شهدا رو نابود کردن ... مقصر خودمانیم .... خوب خرم اباد کی رو داره... وقتی نمایندگانش اینقدر بی تفاوتند... اقایون لطفا از خون این همه شهید لرستاني لطفا کمی خجالت بکشید...یاحق
نقل قول کردن
#6 سعیدی 1393-08-16 23:54
واقعا مسخرس......
نقل قول کردن
#7 علی 1393-08-25 01:11
آقای گله داری استخر جدیدی هم در راه است ؟ استخر سه راه گلدشت در روزهای بارانی پذیرای هم شهریان محترم می باشد به عنوان یک شهروند خرم ابادی مانده ام مسئولین شهر خرم اباد چه اصراری بر ساخت زیر گذر دارند کنده کاری تا کی؟
نقل قول کردن
#8 محمد علیمرادی 1393-08-25 11:39
مردم هم بی تقصیر نیستم .اگر اهالی نزدیک این پلها نیز همکاری کنند و کمی هم گذشت این پلها بهتر ساخته می شدند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا