یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بزرگ‌ترین‌ها در بی‌كار‌ترین استان كشور!/ بشنو و باور مكنموضوع مربوط به دیروز، امروز و حتی فردا هم نیست! موضوع به سالیان سال قبل بر می‌گردد. این‌قدر هم این را برای خودمان تكرار كرده‌ایم كه راستی راستی باورمان شده ته كوچه حلیم می‌دهند!

كدام موضوع؟ اين كه: بزرگ‌ترین كارخانه غرب كشور در بروجرد راه‌اندازی خواهد شد يا بزرگ‌ترین پروژه ملی كشور در خرم‌آباد در دست ساخت است يا بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی غرب كشور در فلان شهر لرستان افتتاح خواهد شد و حتي اين كه بزرگ‌ترین فرودگاه كشور در اشترینان ساخته خواهد شد!

بزرگ‌ترین ... بزرگ‌ترین... بزرگ‌ترین در غرب كشور و بزرگ‌ترین در ایران فقط در استانی به نام لرستان و بیش‌تر اوقات در بروجرد راه‌اندازی شده، می‌شود و خواهد شد!

قضیه همین است! واقعاً درمانده شده‌ام كه چرا هر روز و هر ساعت و هر دقیقه و هر ثانیه از زبان مسوولان استان و شهر برای راه‌اندازی پروژه فسقلی كه هیچ‌گاه هم به سرانجام نمی‌رسد از لفظ "بزرگ‌ترین" در غرب كشور و بزرگ‌ترین در ایران استفاده می‌شود؟!

یك روز اگر عمری باشد مسوولان استان و بروجرد را جمع خواهم كرد، نقشه ایران عزیز را جلوی روی‌شان روی میز خواهم گستراند و نشان‌شان خواهم داد كه غرب كشور فقط لرستان نیست!

به آن‌ها خواهم گفت كه تعریف غرب، شرق، شمال و جنوب كشور وضع‌شان چگونه است! و ما فقط بزرگ‌ترين بي‌كارها را داريم، نه چيز ديگر!

از این بزرگواران خواهم پرسيد: اگر فلان پل زیر گذر ما بزرگ‌ترین در غرب كشور است، پس پل‌های زیر گذر استان‌های كردستان، كرمانشاه، همدان باید بزرگ‌ترین در خاورمیانه باشند! يعني مسوولان اين استان‌هاي به نسبت برخوردار نشسته اند و دست روي دست گذاشته‌اند تا لرستاني‌ها كه از همه نظر محروم هستند، بزرگ‌ترين‌ها را داشته باشند؟!

اگر فلان ساختمان چند طبقه كه در هر دهات كوره‌ای هم در حال حاضر چند تا از آن‌ها وجود دارد، بزرگ‌ترین در ایران است لابد برج‌های چندین طبقه استان‌های دیگر در غرب ایران، كه برای دیدن‌شان كلاه از سرتان می‌افتد، بزرگ‌ترین در جهان هستند!

ختم كلام این كه كلنگ هر پروژه‌ای در بروجرد و لرستان به زمین می‌خورد نمی‌دانم چرا از زبان مسوولانش می‌شنویم كه كلنگ بزرگ‌ترین پروژه در غرب كشور و ایران به زمین خورد!

خوب البته با این كلنگ‌های بزرگ‌ترین در غرب و بزرگ‌ترین در ایران كه هر روز صد‌ها نمونه آن در گوشه و كنار استان به زمین می‌خورد، باید الان استان و شهر ما در رده بزرگ‌ترین استان و شهر‌های جهان قرار می‌گرفت، اما نمی‌دانم چرا استان ما در آمار ارائه شده بی‌كارترین و محروم‌ترین استان كشور اعلام شده است؟!

اگر عمری بود، روزی همه مسوولان شهر و استان را به صرف سمیناری كه توام با نهار باشد دعوت خواهم كرد و حتما به عنوان دسر قبل از غذا آمار رسمی بی‌كارترین استان كشور را نیز به رویت‌شان خواهم رساند!

راستی تا فراموش نكرده‌ام باید برای تهیه خبری بروم، قرار است تا دقایقی دیگر كلنگ پروژه كارخانه ... كه بزرگ‌ترین در غرب، بزرگترین در ایران و خاورمیانه و حتی كره زمین و منظومه شمسی است در بروجرد كه قسمتی از لرستان است به زمین زده مي‌شود!

پس بهتر است سریع‌تر بروم كه به مراسم كلنگ‌زنی بزرگ‌ترین در غرب كشور برسم وگرنه ممكن است دیرتر از مهمانان رسیده و نهار و شربت و شیرینی مراسم نصیب من نشود!

 برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد داودوندي/  بروجرد

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 رضاشکاری 1393-04-14 11:49
درود بر شما
انگار عادتمان شده بگوییم " بزرگترین در خاور میانه"
و یادمان می رود خاور میانه کجاست؟ جز چند کشور جنگ زده مفلوک که دولت درست حسابی هم ندارند!
نقل قول کردن
#2 همشهری 1393-04-14 16:10
روزی با یکی از دوستان شمالیم که بچه قائم شهر است صحبت می کردیم گفت میدانی که مردمک چشم ما بزرگتر از چشم شماست؟ گفتم چرا؟ گفت چون ما وقتی افق دیدمان را نگاه می کنیم دریاست و روشنایی ولی شما وقتی نگاه می کنید فقط چند کیلومتر ایو ور و ان ورتان کوه است پس ارزوهای تان نیز محدود است. حالا حکایت این همولایتی مان است برادر تقصییر ما و مسولین مان اینست که چون همیشه وقتی چشم باز کرده ایم چیز زیادی برای دیدن نداشته ایم. اینست وقتی پروژه کوچکی را میبینین فکر می کنیم بزرگترین در خاورمیانه و جهان است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا