یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آزاد بودن سارقان خودرو بهتر از زنداني شدن آن‌هاست!/ دوره طرح كاد در زندان!شايد شما كه اين مطلب را مي‌خوانيد از جمله كساني باشيد كه قرباني سارقان خودرو شده و وسيله نقليه‌تان را از دست داده‌ايد.

بايد گفت حال و روز افرادي كه خودروي آن‌ها به سرقت رفته است، از سوي ديگران قابل درك نيست تا زماني كه اين بلا بر سر خود آدم نيايد!

اگر چه در برخي موارد خودروي مسروقه كشف و به صاحب آن برگشت داده مي‌شود اما واضح است كه خودروي سرقتي، ديگر مثل سابق نيست و از ريخت و نفس افتاده است!

تازه اين احتمال خوب ماجرا است، چرا كه در بسياري از موارد، خودروهاي سرقتي كشف نمي‌شوند و سارقان لامروت به ريش صاحب خودرو و اجتماع مي‌خندند!

به نظر شما آيا قوانين كشورمان در مورد سرقت خودرو به خوبي پيش‌گيرنده يا مجازات‌كننده هستند؟

در اين كه مراجع كشور ما بر اساس به قوانين مجازات‌ها را براي اين‌گونه جرم‌ها وضع مي‌كنند، شكي نيست، اما به نظر مي‌رسد يا بايد در بخشي از قوانين كشور كه مروط به لزوم برخورد با سارقين و قاطعيت در مقابل آن‌هاست تصميم‌گيري مجدد صورت گيرد يا در قسمت صدور حكم براي مجرمين به خصوص سارقان شدت عمل بيش‌تري به خرج داده شود تا جسورتر نشوند!

وقتي كسي با ذاتي نادرست تلاش مي‌كند مال ديگران را با روشي نادرست تصاحب نمايد و خودرويي كه منبع درآمد و به نوعي نان‌آور برخي خانواده‌هاست را به سرقت ببرد، چه تضميني وجود دارد كه كفه‌هاي ترازوي اجتماع، از اين عمل نابخردانه سارقان دچار خسران نشده و از هم نپاشند؟!

وقتي هم برخي از سارقان خودرو در چنگال قانون گرفتار مي‌شوند، مجازات حبس آن‌ها يا كوتاه‌مدت است يا به دوره‌اي براي آموزش ديگران افراد ناوارد با سرقت خودرو در زندان تبديل مي‌شود! سارقان خودرو در زندان علاوه بر تكثير شدن از اين راه، همراهان و دوستاني براي روزهاي پس از آزادي خود و شركايي براي سرقت گروهي خودرو مي‌يابند.

لذا از مسوولان مربوطه تقاضا داريم در مورد مجازات و نگه‌داري از سارقان خودرو، شدت‌عمل بيش‌تري به خرج دهند بلكه كسي جرأت نكند به اين كار ناپسند و مخرب اجتماع اقدام نمايند.

ر - ج / يافته

آزاد بودن سارقان خودرو بهتر از زنداني شدن آن‌هاست!/ دوره طرح كاد در زندان!

 

 



 

دیدگاه‌ها  

#1 صبور 1393-04-10 09:28
با جستاري ساده در صف خودروهاي سرقتي ميتوان دريافت كه خودروهاي سرقتي شامل پرايد ، انواع پژو 206 ، 405 و ... سمند (اتومبيل هاي پيشرفته! اخت سايپا و ايران خودرو‌) هستند . يك طرف معادله سرقت خودروها سارقين عزيز‌! و طرف ديگر خودروسازان هستند‌. چرا امنيت گاري ها ... ببخشيد اين خودروها بايد به نحوي باشد كه سارقي بتواند در عرض ده ثانيه درب اين خودروها را با يك سيم مفتول باز كند ؟! اگر تقصير خودروسازان بيشتر از سارقين نباشد كمتر هم نخواهد بود . سارقين چرا دام خود را براي اتومبيل هاي گرانقيمت خارجي باز نميكنند كه ارزش بيشتري هم دارند‌؟! چون امنيت خودروهاي مذكور به گونه اي است كه سارق رقبتي ندارد به سمت آن برود‌. بنده حقير خودم با داشتن يك پرايد فكستني به نصب دزدگير اكتفا نكرده و حتي وقتي 5 دقيقه خودروي خود را ترك ميكنم از ابزاري مانند قفل پدال و فرمان جهت افزايش امنيت استفاده ميكنم‌، اين در حاليست كه اين ابزارها هم تنها در كار جناب سارق تاخير ايجاد كرده و مانع دزدي نميشوند‌، والسلام علي من التبع الهدي
نقل قول کردن
#2 مهرداد دهقانی 1393-04-11 03:26
مشکل "شدت" مجازات نیست. مشکل "نوع" و "نحوه" مجازات هست. روی نحوه مجازات ها زیاد باید کار بشه. مثلا اینکه اون خلافکار توی زندان نحوه دزدیش رو به دیگران آموزش میده رو میشه با موضوعی کردن بند های زندان مقداری حل کرد. یعنی سارقان حرفه ای خودرو در یک بند، سارقان معمولی خودرو در یک بند دیگر.
اینکه مدت زمان حبس افزایش پیدا کنه، مطالبه چندان صحیحی نیست. چون اون خلافکار هم حق و حقوقی داره و باید به اندازه جرمش زندان بره.
اینقدر مجازات هامون بده که بعضی خلافکارامون رو فقط پررو تر میکنه.
موفق باشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا