یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس شاه علی: سیزدهم فروردین ماه حادثه تلخ غرق شدن پدر و پسر الیگودرزی در دریاچه سد خان آباد موجبات تألم و تاثر همگان‌گردید.
پس از آن واکنش‌ها و مقالات بسیاری در این خصوص نوشته شد و بعضا در نیوز الیگودرز منتشر گردید.
از وظایف ذاتی آب منطقه‌ای در نگهداری و حفاظت از سد‌ها گرفته تا درخواست ورود دادستان به موضوع و..... اما آنچه از جمله درخواست‌ها و مطالبات شهروندان و بویژه ساکنان روستا‌های بخش بربرود میوند است تعیین تکلیف دریاچه سد خان آباد و در نهایت انجام حصارکشی در اطراف این دریاچه می‌باشد.
بی گمان وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی و بعضا حتی از پیشگیری گذر نموده و برای کاهش آمار تلفات این دست حوادث باید امکانات، تجهیزات جهت افزایش سرعت عملیات‌های امدادرسانی تقویت شود و متأسفانه امروز از جمله مشکلات این شهرستان با حوزه آبی گسترده کمبود امکانات و تجهیزات برای سرعت عمل امدادگران و نجاتگران آتش نشانی و جمعیت هلال احمر می‌باشد.
در همین رابطه رسول مرادی از داوطلبان امدادگر جمعیت هلال احمر الیگودرز که نزدیک به ۲۵سال با ورزش‌های آبی سر و کار داشته و به عنوان غواص نجاتگر در عملیات اخیر نیز حضور داشته است در گفتگو با نیوز الیگودرز از کمبود امکانات و تجهیزات گله‌مند می‌باشد.
او می‌گوید: خطاب به مسوولین از جمله نماینده محترم که چندین بار شخصاً پیگیر مشکلات بوده‌ام و نیز فرماندار محترم، مدیر کل آب منطقه‌ای استان و مدیر امور آب الیگودرز، شهرداری و شورای شهر و سازمان آتش نشانی، مجریان سد‌های حوضیان و خان آباد و دیگر حوضه‌های آب گیر الیگودرز و.... درخواست‌هایی دارم و بار‌ها نیز مطرح نموده‌ام.
چرا در شهری که به عنوان بام آبی ایران نام گرفته مسوولین تنها با این نام به خود می‌بالند و برای خویش افتخار کسب می‌کنند اما سؤال اینجاست که این عزیزان برای باز دارندگی از حوادثی که در این حوضه‌ها پیش می‌آید چه تمهیداتی‌اندیشیده‌اند؟! آیا لوازم و ست غواصی در این شهر وجود دارد که چنانچه حادثه‌ای پیش آمد در هر فصل از سال بتوان کاری انجام داد و سریعاً جوابگوی حادثه دیدگان بود؟
آیا برغم وجود نیرو‌های متخصص و کار آمد در شهر و دیار خودمان صرفاً بواسطه کمبود امکانات و تجهیزات باید دست به دامان شهر‌ها و استان‌های هم جوار شویم؟! به راستی چرا نباید در این شهر چند ست لوازم کامل و به روز غواصی وجود داشته باشد؟!
چرا تیم غواصی باید ناچار باشد از لوازم فرسوده و ناکارآمد و پوسیده مستعمل حداقل ۱۵سال پیش استفاده کرده و سلامتی خود را به خطر اندازد؟!
صحبت‌های رسول مرادی را شنیدیم و باور داریم غواصان و نجات غریق‌ها با هدف نیل به مقصود ارزشمند ر‌هایی بخشی دیده‌های نگران و منتظر در اعماق آب دریاچه‌ها از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و بعضا جان خود را فدا می‌کنند اما آیا شما مسوولان هم بخاطر این مردم و جلوگیری از حوادثی از جمله حادثه سیزده بدر که اولین و آخرین نبوده و نخواهد بود به وظیفه خود عمل می‌کنید؟!
یا اینکه چند روز دیگر همه چیز فراموش خواهد شد و......
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا