یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته: در خبرها داشتیم که عملیات اعزام زائران ایرانی به حج عمره، از فردا ۱۳ دی آغاز و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه می‌یابد که در این بین فرودگاه‌های مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، ساری، یزد، بندرعباس، اهواز، کرمان و زاهدان و فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ، امسال در خدمت مسافران سرزمین وحی خواهند بود. همچنین ۶۲ هزار زائر در عملیات حج عمره امسال به سرزمین وحی با اعزام پروازهای روزانه با ظرفیت ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ نفر مشرف می‌شوند.



عملیات اعزام زائران ایرانی به حج عمره، در حالی از فردا ۱۳ دی در 10 فرودگاه کشور آغاز خواهد شد که فرودگاه خرم‌آباد باز هم سهمی در جابجایی ۶۲ هزار زائر اعزامی به این سفر معنوی نخواهد داشت و مسافران سرزمین وحی از لرستان در قالب چندین کاروان باید زحمت سفر به پایتخت یا سایر فرودگاه‌های کشور را به دوش کشیده و عازم خانه خدا شوند.
این تصمیم در حالی اتخاد شده که بارها و بارها مدیران استانی بر توانایی فرودگاه خرم‌آباد برای انجام پروازهای بین‌المللی صحه گذاشته و اعلام کرده‌اند که فرودگاه خرم‌آباد مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات تسهیلاتی و دستگاه‌های کمک ناوبری بوده و آماده سرویس دهی استاندارد به شرکت‌های مختلف هواپیمایی و پرواز‌های زیارتی و بین‌المللی است و مشکلی در پذیرش آن‌ها نیست.
قابل ذکر است که شهریور سال جاری و بعد از کلی تبلیغات از طرف مدیران استانی مبنی بر برقراری پروازهای اربعین از فرودگاه خرم‌آباد، شاهد فقط یک پرواز رفت بودیم و برگشتی در کار نبود و کسی هم پاسخ‌گوی زائران عتبات عالیات نشد.
با گذشت چند ماه از این اتفاق و ادعای آمادگی فرودگاه خرم‌آباد برای انجام پروازهای بین‌المللی و همچنین تعطیلی نسبی فرودگاه کرمانشاه به دلیل تعمیرات زیرساختی و ... انتظار می‌رفت فرودگاه خرم‌آباد میزبان مسافران استان و غرب کشور به سرزمین وحی باشد اما گویا اراده‌ای برای انجام این مهم وجود نداشت و آرزوی لرستانی‌ها باز هم به باد رفت.
اینکه چرا مدیران هواپیمایی کشور نسبت به فرودگاه خرم‌آباد و پروازهایش بین‌المللی‌اش بی‌تفاوت هستند، جای سوال دارد! اینکه چرا پاسخ فرودگاه خرم‌آباد برای برقراری پروازها بی‌جواب می‌ماند؟ جای سوال دارد! این بی‌برنامگی قابل قبول نبوده و نیست؛ مردم منتظرند اما پاسخی قانع‌کننده هم در میان نبوده و نیست.
براستی تا کی قرار است این مردم نجیب و صبور را با وعده‌ها سرکار بگذاریم؟
ما به‌عنوان خبرنگاری از خیل اصحاب رسانه خود را در خط مقدم مبارزه و نقد کمبودها، نارسایی‌ها و انعکاس مسائل جاری استان می‌دانیم و از استاندار لرستان، سازمان حج و زیارت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی درخواست داریم، کمیته‌ای برای پرداختن به این موضوع تشکیل تا مشخص گردد که چرا انجام پرواز به سرزمین وحی عملیاتی ‌نشده و لرستان سهمی در پروازهای حجاج نباید داشته باشد.
شایان است در حال حاضر فقط  16 پرواز رفت و برگشت در هفته، از فرودگاه خرم‌آباد به مقصد تهران برقرار است و حتی وعده آبان‌ماه مدیرکل راه و شهرسازی استان مبنی بر برقرار پروازهای مشهد از اواخر آذرماه هم محقق نشد و وعده‌ای بر بقیه وعده‌ها اضافه گردید.
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1402-10-12 21:00
متاسفانه سالهاست که این مطالبه به حق مردم لرستان معطل مانده، لااقل مسئولین محترم یک توضیحی راجعبه این اهمال کاری ها به افکار عمومی استان بدهند تا بی جهت به وعده و وعیدهای دروغین و کذایی دل خوش نکنیم...یک کلام بگویید نمیخواهیم استان لرستان جزو استانهای سطح یک کشور شود تا ما هم تکلیف خدمون رو بدونیم که آیا بمانیم یا ما هم مانند سایر بستگان به غربت مهاجرت کنیم...آخر این که نشد ...هر روز وعده های سر خرمن و خلاف واقع...مردم لرستان را چه فرض کرده اید
نقل قول کردن
#2 زائر منتظر 1402-10-12 23:42
از ماست که برماست
اگه قبول نکنیم که بفرودگاه دیگه بریم مجبور میشن پرواز بذارن!!!
تا کی جفا و عقب نگه داشتگی!!
نقل قول کردن
#3 خادمی 1402-10-13 07:58
[quote name="فرزاد"]مت اسفانه سالهاست که این مطالبه به حق مردم لرستان معطل مانده، لااقل مسئولین محترم یک توضیحی راجعبه این اهمال کاری ها...
پرواز های بین المللی در فرودگاه خرم اباد مطالبه به حق مردم لرستان نیست.
مطالبه مردم لرستان اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد صنعت در استان است
نقل قول کردن
#4 فرزاد 1402-10-14 14:18
مشکل اصلی کمبود هواپیماست....
نقل قول کردن
#5 امیر رضاپناه 1402-10-14 15:28
به نقل از زائر منتظر:
از ماست که برماست
اگه قبول نکنیم که بفرودگاه دیگه بریم مجبور میشن پرواز بذارن!!!
تا کی جفا و عقب نگه داشتگی!!

موافقم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا