یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وحید حاج سعیدی: خوشا به حال گذشتگان و درگذشتگان... خدا وکیلی شاد زیستند و خوش جهانی داشتند... صدای پای آب که را می‌شنیدند... ملائک را هنگام در زدن می‌خوانه می‌دیدند... خواب آهو و شب دهکده را هم که وزن می‌کردند... این اواخر هم به جای ساغر و پیاله با کوزه میانگوری سر می‌کشیدند و باقی زندگی... حقیقتاً چیزی کم نداشتند. فقط ۴ قران یارانه نمی‌گرفتند که در حال حاضر گرفتن یا نگرفتنش چندان توفیر ندارد! بعد هم به اندازه کافی عمر می‌کردند و موعدش که فرا می‌رسید مثل بچه آدم ریق رحمت را با همه مخلفاتش سر می‌کشیدند و خلاص. در واقع با یک تب و یک مرگ عاقبت به خیر می‌شدند و در یک قبر دلگشا و قبرستان مصفا که جامی خدا بیامرز در هفت اورنگ توصیف کرده جای می‌گرفتند.
اما الان سینه قبرستان آرام گرفتن هم نا آرامی‌های خاص خودش را دارد تا جایی که در ولایت ما به دلیل کمبود قبر برای مردگان تور گردشگری راه انداخته‌اند و اموات را در روستا‌ها و‌ییلاقات دفن می‌کنند. ناگفته نماند چند صباحی که خلق الله دسته جمعی گرفتار کرونا و بالا رفتن قیمت دلار و سکه و پراید و مسکن و سایر مسائل متفرقه دنیوی بودیم عده‌ای از دوستان هم از فرصت استفاده کرده و به مسائل آخرت پرداختند. البته مسائل مربوط به خود آخرت که نه، حواشی آخرت و در این رهگذر مقداری فتیله قیمت خانه آخرت را بالا کشیدند تا جایی که الان قبر‌های میلیاردی هم در بازار قبر بعضی شهر‌ها خرید و فروش می‌شود.
 
اصل خبر به نقل از جراید
قیمت قبر در برخی شهر‌های کشور نجومی شده است. به عنوان مثال قیمت هر قبر در قسمت صحن شاه عبدالعظیم، ۶۰۰ میلیون تومان است؛ اما قیمت‌ها در برخی شهر‌ها مثل قم بالاتر هم می‌رود و تا یک میلیارد تومان هم رسیده است. ( به نقل از جراید)
ملاحظه فرمودید. هر چند عزیزانی که قصد فوت دارند زیاد نگران این داستان نباشند و دست دست نکنند؛ چرا که ممکن است بیمارستان‌ها اموات را گروگان بگیرند ولی در هیچ قبرستانی تا کنون مرده روی زمین نمانده است!
 
البته چندی قبل دو تن از عزیزان شورای شهر پیشنهاد دفن اموات را در پارک‌ها و بوستان‌های تهران داده بودند! پیش خودمان بماند این روز‌ها بابت حضور عزیزان اراذل و اوباش، روز روشن آدم جرات نمی‌کند به پارک برود؛ حالا اگر قرار باشد شیون و‌زاری هم به این ماجرا اضافه شود که دیگر سنگ روی سنگ قبر بند نمی‌شود. عنایت دارید که... یک عده سر قبور اموات بلاتشبیه چنان جو گیر می‌شوند و ضجه مویه می‌کنند که انگار یارانه‌شان قطع شده است و به قول ملک الشعرای بهار « گفت بر قبرت چنان شیون کنم... کز لحد جستن کنند اهل قبور! » اهالی غیر قبور که جای خود دارند! علی‌ای حال با عنایت به اینکه حقیر همواره از طرفداران دو آتشه و دو رو خشخاشی طرح‌ها و اقدامات مربوط به اموات و دنیای پس از مرگ بوده و هستیم، به منظور جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در بازار قبر و دلالی در این حوزه، چند پیشنهاد سوفسطایی و غنی‌سازی شده افاضه می‌کنیم علی برکت الله:
 
الف) احداث قبرستان‌های غیر انتفاعی: پیشنهاد می‌شود دولت به منظور حل دائمی مشکل کفن و دفن، مجوز احداث «قبرستان غیر انتفاعی» و لاکچری را صادر کند. یک قبرستان شیک و مُشجر دارای قبر‌های استاندارد و شیک، لحد ساخته شده با بتن مسلح و میلگرد آجدار گرید A، سنگ قبر با روکش طلا، قرنیز گرانیت ایتالیایی سوپر وایت، آپشن‌های مالتی مدیا با امکان دریافت فاتحه از راه دور و... که به قول کریم شیره‌ای دلقک ناصر الدین شاه، فقط وجود مبارک شما لاکچری باز عزیز را کم دارد! (ما که همان قبر‌های سه طبقه شهرداری از سرمان هم زیاد است! )
 
ب) ساخت آپارتمان‌های قبر سر خود: در حال حاضر بسیاری از آپارتمان‌ها دارای امکاناتی هستند که ما در ولایت خودمان نداریم. از لابی، کتابخانه، کافی شاپ و سیستم ضد حریق گرفته تا باشگاه بدن‌سازی، استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ و... یعنی برای خودش شهری است و فقط یک شورای شهر کم دارد. پیشنهاد می‌شود به منظور حل مشکل کمبود قبر، پیمانکاران موظف شوند در زیر زمین هر آپارتمان تعدادی قبر نیز تعبیه کنند*. با این شیوه هم مشکل کمبود قبر در آرامستان‌های شهر‌های بزرگ حل می‌شود و هم در مواقع بحرانی تابوت چه کنم چه کنم روی دوش‌مان نمی‌گذاریم! چه ایرادی دارد خلق الله هر هفته به جای رفتن به قبرستان جهت قرائت فاتحه و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا و... به زیر زمین آپارتمان‌شان بروند و همانجا فاتحه نثار اموات کنند؟! در ضمن این فقط یک طرف قضیه است و این طرح مزایای اجتماعی دیگری هم دارد که جلوی بسیاری از بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی گرفته می‌شود. چرا که اگر قبر جلوی چشم یک عده از ساکنان آپارتمان باشد و یقین داشته باشند « آخرالامر ته زیر زمینیم همه» ممکن است هنگام کلاه گذاشتن سر این و آن، مال یتیم خوردن، اختلاس، دزدی از بیت المال و سایر پدرسوخته بازی‌های رایج کمی دست و دل‌شان بلرزد. البته فقط ممکن است!
 
* خواهشاً در صورت تصویب این طرح صاحبخانه‌ها بابت دفن اموات در زیرزمین آپارتمان سال به سال اجاره قبر را افزایش ندهند و مقبور بودن(! ) آپارتمان را هم جزء آپشن‌های لاکچری به حساب نیاورند!

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا