یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وحید حاج سعیدی: ما ایرانی‌ها اساساً عاشق نذری و صف و قرعه کشی هستیم. یعنی اگر موجودی کارت بانکی یا جیب‌مان به اندازه ۲۰۰۰ تا ساندیس پاکتی باشد )از همان‌هایی که نسلش ور افتاده و هیچگاه نتوانستیم نی را از جایی که نوشته بود "نی را از اینجا وارد کنید" وارد پاکت کنیم( حاضریم نیمی از خیابان را بند بیاوریم ولی از آن ساندیس نذری نگذریم!
حالا اگر نذری قیمه یا چلوکباب باشد، اگر به اندازه بزرگراه همت هم ترافیک ایجاد شود و چند کیلومتر ماشین پشت هم قطار شوند، اصلاً مهم نیست!
صف هم داستان نوستالژیک خود را دارد و اگر کسی بخواهد اتفاقات و محسنات صف را به رشته تحریر دربیاورد، کتابش از رمان دو جلدی برادران کارامازوف قطور‌تر خواهد شد. چه دوستی‌ها و آشنایی‌ها و مراوداتی که در این صف‌ها شکل نگرفتند و چه ماجرا‌هایی هزار و یک شبی که به وقوع نپیوستند.
حالا شما به این داستان، فرآیند قرعه کشی خودرو هم اضافه شده است. یعنی تا دیروز خلق الله با رویای برنده شدن چند کیلومتر اسکناس و یک گاوصندوق پول نقد در بانک، روزشان را شب می‌کردند و یا با نگه داشتن پاکت خمیر دندان و در قوطی رب و رویه آلومینیومی پنیر شانس خودشان را آزمایش می‌کردند؛ اما امروز کار با کلاس‌تر شده و با افتتاح حساب وکالتی ۹۰ میلیون تومانی و شرکت در بزرگترین قرعه کشی خودرویی دنیا، شانس‌شان را برای بهره‌مندی از رانت پاشی دولت می‌آزمایند!
دولت هم عاشق یارانه دادن و رانت دادن! باور بفرمایید برکتی که یارانه و رانت دارد، با هیچ پول بادآورده دیگری قابل قیاس نیست. طرف ۴۰۰ هکتار زمین دارد، ۴۰ رأس دام سنگین و سبک، ۴ تا ماشین بالای یک میلیارد و تبر گردنش را قطع نمی‌کند؛ اما هنوز یارانه ۴۵ هزار تومانی می‌گیرد و آن را روی چشمش می‌گذارد. تازه از وقتی متوجه شده اگر در قرعه کشی خودرو شرکت کند یا ربع سکه و یورو بخرد، ممکن است یارانه‌اش قطع شود، عزا گرفته و به هر جا که دستش رسیده تلفن‌زده است.
بگذریم... حقیقت امر این روز‌ها که صف نصب فیلترشکن از صف نانوایی شلوغ‌تر شده و وزیر ارتباطات هم کارت زرد گرفته (البته نه بابت فیلتر شکن و کندی اینترنت)، دوباره غول‌های خودروسازی کشور ژانر جدیدی از قرعه کشی را به عرصه نمایش گذاشتند و در صددند بزرگترین قرعه کشی تاریخ خودروسازی جهان را در گینس ثبت کنند!
من فکر می‌کنم اگر روزی فرا برسد که در سال به ازای هر ایرانی یک خودرو تولید و حتی روی پلاک خودرو آدرس و عکس مالک هم چاپ بشود، باز یک عده دوست دارند قرعه کشی برگزار شود و ماشین خلق الله را وکالتی و قولنامه‌ای و رفاقتی و... به فروش برسانند!

دیدگاه‌ها  

#1 خردمند 1401-11-15 19:49
عجب پیشرفتی برای خریدخودروهای بی کیفیت وفاقدهرگونه آبشن ابتدایی آن هم باافزایش ۱۰۰۰برابری منت هم سرمردم میگذارند البته ازماست که برماست یک زیراخودمان یعنی آب به آسیاب دشمن میریزیم کافی یک ازمافیا خودروسایپا وایرانخودرو خریدنشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا