یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با رشد فزاینده تعداد وسایل نقلیه، در حال حاضر به صورت میانگین در هر خانوار یک دستگاه خودرو وجود دارد.
بر اساس شواهد موجود، با نصب روزانه بیش از ۱۰ پلاک در مراکز شماره گذاری خرم‌آباد، در آینده نه چندان دور باید منتظر حجم بالای خودرو در خیابانها باشیم.
خیابان‌های قدیمی با حجم پذیرش پایین خودرو و ترافیک سنگین، افزایش روز افزون خودروها و حضور خودروهای به اصلاح مسافر از دیگر شهرهای استان و مناطق حاشیه‌ای و روستاهای اطراف در مرکز شهر، باعث شده تا خرم‌آباد به پارکینگی بزرگ تبدیل شود.
شهرداری و شورای اسلامی این شهر در دوره‌های قبلی و دوره فعلی، هیچ برنامه عملیاتی برای رفع این مشکل نداشته و ندارند و با استفاده از ماده ۱۰۰ به چشم‌پوشی ساخت آپارتمان‌ها و مراکز تجاری در مرکز شهر پرداخته اند.
اغلب این ساختمانهای پرتردد، در سیطره پزشکان، بانکها و صاحبان مشاغل است که بدون پارکینگ به صورت قارچ‌گونه در مرکز ترافیک خرم‌آباد ایجاد شده‌اند.
بی‌برنامگی در مرکز استان بیداد می‌کند و مسوولان شهری در سایه عملکرد ضعیف استانداری لرستان در حوزه ترافیک شهری، اقدامی ندارند.
 این یک هشدار جدی است که در آینده بسیار نزدیک برای عبور از ترافیک شهری به طرح زوج و فرد خودروها خواهیم رسید.
شهرداری خرم‌آباد هم در سالهای اخیر نتوانسته پارکینگ جدید ایجاد کرده و یا لااقل در تعریض خیابان‌های اصلی اقدامی انجام دهد.
بزودی و در آینده نزدیک، شاهد ترافیک سنگین‌تری در خیابان‌های اصلی خواهیم بود و این ماحصل عملکرد ضعیف مدیریت شهری در سالهای کنونی است.
شاید سال ۱۴۰۱ تنها سالی است که شما از شمال تا جنوب مرکز استان را بصورت طبیعی و با خودرو طی می‌کنید و در سال آینده برای عبور از پارکینگ بزرگی بنام خرم‌آباد باید مسیر پیاده‌روی را جایگزین کنیم.
 قطعا بیشترین دغدغه فعلی شهردار خرم‌آباد، تامین حقوق کارکنان است و این مهم که ترافیک این شهر در آینده مشکل ساز است؛ در اولویت‌های بعدی قرار دارد.
 استانداری لرستان، معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و شورای ترافیک باید برنامه عملیاتی را پیاده کنند که این مهم نیازمند عزم جدی مدیریت استان است.

 

✍ وحید_آریافر/ بهار لرستان


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

اروميه – اشنويه – بوکان – پلدشت – پيرانشهر – تکاب – چالدران – چايپاره – خوي – سر دشت – سلماس – شاهين دژ – شوط – ماکو – مهاباد – مياندوآب – نقده – بانه – بيجار – دهگلان – ديواندره – سروآباد – سقز – سنندج – قروه – کامياران – مريوان – سردشت – استان آذربایجان غربی – استان کردستان – استان ایلام – استان کرمانشاه – اسلام آباد غرب – پاوه – ثلاث باباجانی – جوانرود – دالاهو – روانسر – سر پل ذهاب – سنقر – شهرستان صحنه – قصر شیرین – کرمانشاه – کنگاور – گیلانغرب – هرسین – شهرستان آبدانان – ایلام – شهرستان ایوان – شهرستان بدره – شهرستان چرداول – شهرستان دره شهر – شهرستان دهلران – شهرستان سیروان – شهرستان ملکشاهی – شهرستان مهران – استان تهران – شهر خلیفان – شهر سیلوانه – شهر سیمینه – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان –  استان کرمان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین – شهر شویشه – استان کهگیلویه و بویراحمد – مشهد – کرج – شیراز – تبریز – اهواز – رشت – زاهدان – ساری – دزفول – اراک – گرگان – بابل – آمل – بروجرد – آبادان – بجنورد – دلبران – شهرستان میانه – شهرستان سراب – مرند – بستان آباد – بناب – جلفا – شهرستان میانه – ورزقان – هشترود – ملکان – مراغه – عجب شیر – شبستر – آذرشهر – اسکو – محمد یار – چهاربرج – کاشان – نیشابور
 

دیدگاه‌ها  

#1 سیاوش 1401-09-13 09:59
این دوستمون فقط به عملکرد شهردار و شوری ایراد گرفته دیگه خودرو سازان ما هم باید طبق قوائد بین المللی خودرو تولید کنند یعنی به ازای هر خورد فرسوده که خارج میشه و یا رشد جمعیتی و....که اینا را متاسفانه رعایت نمیکنن.از طرفی دوست عزیز شهر فقط مال خودرو نیست که بخوایم خیابان تعریض کنیم چون اگه شهر همش هم پارکینگ کنیم باز کم میاریم پس باید در مرحله اول خودرو اصولی تولید شود بعد هم شورای شهر و شهرداری حمل و نقل عمومی رو بهبود و رونق دهند(طبق ضوابط)تا شرایط مطلوب گردد.از طرفی وقتی ی ساختمان در مرکز شهر احداث می‌شود.احداث پارکینگ برای اینگونه ساختمان‌ها خود باعث ترافیک سنگین در داخل شهر می‌شود و شهرداری و شورا بائو بفکر احداث پارکینگ طبقاتی باشند که این هم جای بحث کارشناسی مفصل دارد که در اینجا نمیگنجد
نقل قول کردن
#2 چگنی 1401-09-13 16:51
خیابان‌ها قدیمی و باریک هستند و تمام خیابان‌های شهر پارک ممنوع شدند بعد شهرداری و بخش خصوصی هیچ پارکینگ طبقاتی جدیدی در شهر نساختند و مردم در خونه های مردم در کوچه‌های شهر پارک می‌کنند و هیچ خیابانی تعریض نشده و نیسان ها و دستفروشان هم با سد معبرها و در کنار خیابان ایستادن باعث ترافیک سنگین شهر خرم‌آباد شده و تا جایی که از شهرهای دیگه میان خرم‌آباد مسافرکشی و اسنپ کار می‌کنند و پلیسم هیچ کاری با پلاک غیربومی ندارد
نقل قول کردن
#3 د ذ 1401-09-13 20:50
شهرداری وراهنمایی و رانندگی فقط باری بهر جهت وقت می گذرانند و هیچ برنامه برای کنترل ترافیک شهر و آسا یش شهروندان ندارند
نقل قول کردن
#4 لرستان 1401-09-14 08:08
با سلام و خسته نباشید
ضمن تشکر از نگارنده به خاطر موضوع جالبی که عنوان کردند متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر مسائل یاد شده نیست تمام کوچه ها شده محل پارک خودرو سری به کوچه های روبروی بیمارستان عشایر بزنید ببینید که چطور ماشین پارک می کنند و اصلا به فکر صاحب خانه نیستند فقط به فکر این هستند که ماشین خودشون رو یه جا پارک کنند و دنبال کار خودشون باشند
نقل قول کردن
#5 میر زاده 1401-09-14 08:52
شهرداری خرم‌آباد سالی ۴۴ میلیارد تومان درآمد فقط از عوارض و مالیات و پروانه ساخت دارد ولی به گفته خود شهردار ۳۶ میلیارد تومان به عنوان دستمزد کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود یعنی تمام درآمد شهرداری خرج خود شهرداری میشود و دیگه پولی نمیمونه تا پل و خیابان و تقاطع و پارکینگ بزنند و کارمندان رسمی شهرداری ماهانه ۱۵ میلیون تومان حقوق میگیرند
نقل قول کردن
#6 رضا چنگایی 1401-09-14 08:54
هر روز خیابان شصت متری خرم‌آباد ابتدای کوی امام رضا و بسیج ترافیک سنگین است چون مسکن مهر کمالوند راه دسترسی ایمنی ندارد بعد شهرداری خرم‌آباد اومده در حاشیه بلوار ۶۰متری گلخانه برپا کرده!!! در خیابانی که هر روز ترافیک و راه بندان است بخاطر وجود دهها سایپای میوه فروش و علاوه بر اون ۱۱ گلخانه برپا کرده که گُل بفروشند یعنی ورودی خرم‌آباد را قفل کردند و دیگه نمیشه تردد کرد تو را بخدا کارهایتان بر حسب علم و دانش باشد. سایت مردمی یافته لطفا خودت پیگیری کن. تشکر
نقل قول کردن
#7 برزو بازگیر 1401-09-14 08:56
جاده های بین شهری لرستان هیچکدام دوربین مداربسته امنیتی و دوربین کنترل سرعت ندارند ورودی خرم‌آباد از سمت الشتر هیچگونه دوربین کنترل سرعت و هیچ سرعتگیری ندارد هر روز خودروها گازش را می‌گیرند و مسابقه میگذارند چرا شهرداری و پلیس راهنمایی فکری نمی‌کنند و با ساخت سرعتگیر و نصب دوربین کنترل سرعت متخلفان را جریمه نمیکنند؟
نقل قول کردن
#8 شهروند 0 1401-09-14 10:20
طرح رو گذر شریعتی میدان امام قرار شد اجرایی بشه ولی رفت پشت پشت ماه صفر!!!
خرم آباد در بعضی از مناطق شهرش بخاطر کوهستانی بودن نمی شه زیاد خیابانها رو عریض کرد پس باید چاره ای دیگر اندیشید. پارکینگ طبقاتی خیابانهایی که ظرفیت طبقاتی شدن رو دارند رو باید ساخت. روگذر و پل ها می شه در کم کردن ترافیک استفاده کرد. بهرحال اگه چندتا کارشناس واقعی و کاردرست باشه میتونن این مشکل رو حل کنند ولی افسوس که هست ولی نمی دونیم کجان؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا