یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یادداشت ارسالی

وحید حاج سعیدی: چند روز قبل اوضاع نابسامان دارو در کشور باعث شد رئیس جمهور از وزیر بهداشت بخواهد مسئولین و مسببین وضعیت موجود را برکنار کند. اما در کمال ناباوری شاهد بودیم نه تنها با مسبین وضع موجود برخورد نشد ، بلکه ارتقاء پست نیز شامل حال‌شان شد! رئیس سازمان غذا و دارو برکنار و روز بعد به سمت دبیر شورای آموزش داروسازی منصوب شد! در ادامه حیدر محمدی که دبیر فعلی قرارگاه اصلاح سیاست‌های ارزی دارو، مشاور رئیس سابق سازمان غذا و دارو یکی از طراحان طرح دارویار بود نه تنها برکنار نشد بلکه ارتقا گرفت و معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو شد.
البته برخورد‌های سختگیرانه و خشن با مسئولان متخلف به همین جا ختم نشد و در ادامه قانون بقای مسئولین در این سازمان و بی‌اعتنایی به دستور رئیس جمهور، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو طی حکمی دکتر محمد پیکانپور را که از‌ایده‌پردازان طرح دارویار است به عنوان مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل منصوب کرد!
حقیقت امر چند سال قبل در محله ما شاگرد یک خیاطی هنگام اطو کشیدن یک دست کت و شلوار، کمی بی‌دقتی به خرج داد و آن را به اصطلاح خیاط‌ها برق انداخت. صاحب خیاطی با مشاهده وضع موجود در صدد جریمه، اخراج شاگرد و پرداخت هزینه یک دست کت و شلوار بابت خسارت وارده بود که با وساطت اهالی محل و گرو گذاشتن سیصد چهارصد گرم ریش سپید، صاحب مغازه از خر شیطان پیاده شد که بنده خدا را شب عیدی اخراج نکند. ولی از جریمه و دریافت خسارت کوتاه نیامد و به احترام ریش سفید‌های مقرر شد خسارت را به صورت قسطی هر ماه از حقوقش کسر کند!
اما امروز با جماعتی که در بی‌کفایتی‌شان شکی نیست و طرح‌های من آوردی و ناکارامد‌ایشان سلامت و روح و روان مردم را نشانه رفته است و میلیارد‌ها تومان از سرمایه مادی و معنوی مردم را به فنا می‌دهند نه تنها برخورد نمی‌شود بلکه با بی‌اعتنایی تمام به دستور رئیس جمهور، ارتقاء درجه و مقام هم شامل حال‌شان می‌شود.
ناعدالتی و بی‌کفایتی برخی مسئولین این روز‌ها مردم را آنچنان نگران و نا‌امید کرده است که هر سخنی از زبان مقامی رانده می‌شود آنرا کذب و وعده پوچ می‌دانند. شایسته و زیبنده است، با تأکید رهبر معظم انقلاب بر گام دوم انقلاب، قانون‌گذاران با نظارت حسنه بر امور اجرایی، بر ناعدالتی و تبعیض در سیستم اداری کشور با حمایت از شایسته سالاری، نخبه پروری و مدیران پاکدست و فرهیخته و پایان مماشات با مدیران فاسد پایان دهند.
برقراری عدالت و حقوق عامه در کشور، نیازمند پالایشی بزرگ است و این مهم تنها با نظارت هدفمند و دقیق قانونگذاران به دور از نگاه‌های حزبی، سیاسی و قومیتی پدید خواهد آمد تا با فصل جدیدی از به کارآمدن مسئولان برجسته و خدوم بر ناعدالتی‌ها و ناحقی‌های برخی مسئولین سودجو و تاریخ مصرف گذشته پایان داده شود.
افزایش عوارض سیگار و ترک کبریت!ای کاش آقای قالیباف که این روز‌ها در مجلس پرچم «لزوم آغاز اصلاحات در نظام حکمرانی» را برافراخته است و اجرای آن را به گذر از نا آرامی‌ها مشروط ساخته، در قامت نماینده همه نمایندگان مردم همزمان نیم نگاهی هم به عملکرد ضعیف و ناکارامد برخی مدیران داشته باشد که عامل اصلی برخی از این نا آرامی‌ها هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 ساکی 1401-08-21 22:00
انصافا دولت و استاندار مدیر تنبل و بی برنامه را برکنار کند مدیرانی که هیچ خیری ندارند
نقل قول کردن
#2 مراد کلاهی 1401-08-22 07:48
باسلام واحترام حاج سعیدی عزیز
ان شاالله وقت گل نی ؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#3 توكلي 1401-08-22 12:35
تا وقتي فقط رانت و رابطه و سهميه و سفارش و نه ضابطه و شايستگي و لياقت در انتخاب برخی مديران و حتي كارشناسان و آبدارچي ها حاكمه اوضاع همينه وبه نظرم بعيد هم هست درست بشه چون نيروي رانتي اطراف خودش رو هم از دوستان و اقوام و آشنايان پر ميكنه و اين دور و تسلسل تا نابودي بيشتر سيستم ادامه داره مخصوصا در سازمانهاب دولتي كه نياز به پاسخگويي و خروجي و عملكرد هم نيست، مشكل اينجاست همه هم ميدونن مسئله و چالش اصلي همين رانت و سهميه و سفارش در انتخاب گزينه هاست ولي به محض نماينده و وزير و رييس شدن اولين اقدامشون استفاده از اقوام و دوستان هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا