یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه بسیاری از مردم تنها به دلیل تغییر باور‌ها و ارزش‌ها اقدام به خرید قبر می‌کنند و آن را برای روز مرگ خود نگهداری می‌کنند که این خود عاملی برای افزایش سودجویی دلالان شده است.
پس از کنکاش‌های فراوان، مدتی است شاهد خرید و فروش قبر با رقم‌های نجومی هستم که البته این امر نیز به راحتی در برخی از دفاتر یا سایت‌ها انجام می‌شود.
با نگاهی گذرا بر قیمت سایت‌ها، مشاهده می‌کنید که نرخ تورم نیز بر قیمت قبر تأثیر بسزایی دارد که این امر گویای آن است که نرخ تورم تا لحظه بدرقه از این دنیا همراه ما خواهد بود که این خود جای بسی تأمل دارد.



البته نباید از این نکته غافل شد که نبود قبرستان‌های مختلف، قیمت‌ها را بالا برده و این خود یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش نجومی قبر‌ها در خرم‌آباد است.
پر واضح است که شاید تا چند سال پیش کسی به این فکر نبود که بتوان از طریق خرید و فروش قبر به درآمد‌های میلیاردی دست یافت؛ چرا که این باور در میان مردم جامعه وجود داشت که در صورت خریداری قبر از قبل نیز اگر کسی از نزدیکان فوت کند بهتر است آن قبر را به او واگذار کنند اما افزایش طبقات قبر یکی از گزینه‌های دلالان قبر است؛ چرا که بسیاری از این افراد قبر دوطبقه را تنها به بهانه افزایش طبقات با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسانند و از این طریق سود بالایی را نیز می‌برند.
شاید تجارت قبر عنوانی نامأنوس برای بسیاری از مردم باشد اما امروزه این تجارت پررونق در حال انجام است و بسیاری از دلالان از این تجارت سود‌های کلانی نیز می‌برند. باید به خاطر داشت این تجارت دارای مشتری‌های بسیاری است به گونه‌ای که سرمایه‌گذاری در این بازار غمگین با سود‌های بالایی نیز همراه است که تنها با گذشت چند سال سرمایه اولیه چندین برابر خواهد شد.
به هر روی، این روز‌ها برای مُردن هم باید دو دوتا چهار تا کرد و پس از محاسبه هزینه‌های فوت و مراسم‌ها تصمیم گرفت ماند یا رفت؛ شاید این جمله طنز به نظر برسد، اما متأسفانه واقعیتی انکارناپذیر است و نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.
با همه این تفاسیر و با بیان این درد بزرگ، ‌امیدوارم شهرداری، شورای شهر، سازمان آرامستان‌ها، سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های مرتبط با این اتفاق نامیمون مبارزه کنند و با این دلالان که در بهشت موعد، صالحین ۳ و دیگر نقاط، جای خواب ابدی را تصرف نموده و با پول هنگفت آه از نهاد مردم بر می‌آورند، برخورد قاطع و قانونی بعمل آید.
در آینده در صورت عدم برخورد با این سودجویان، از دلالان و بوجود آورندگان این وضعیت نام خواهم برد.
پیام عالیخانی چگنی

دیدگاه‌ها  

#1 د ذ 1401-06-21 18:02
چرا به فکر زندگی کنونی و آینده نیستیم
متاسفانه انگیزه ای برای آینده نمانده
عملکرد ضعیف شهرداری دراین خصوص سوال برانگیز است چرا شهرداری و شورای شهر برنامه ای ندارند؟
نقل قول کردن
#2 ایرج 1401-06-21 18:32
بسیار عالی از طرح این موضوع .. امیدواریم این موضوع توسط مسئولین رسیدگی و پیگیری شود.
نقل قول کردن
#3 عماد 1401-06-21 21:09
تورم گریبان گیراموات راهم گرفته نه به زنده هارحم میکنندنه به اموات .
نقل قول کردن
#4 کیومرث جودکی 1401-06-21 23:35
شهرداری خرم آباد زمینهای پای کوه که مال محیط زیست و منابع طبیعی بوده را فروخته و تبدیل به خونه کردن بعد میخوان قبرستان رو بیارن تو جنوب خرم آباد که دشته و مثل کف دست میماند وبهترین نقطه برای گسترش و تاسیس شهر جدیدی است را میخواهد تبدیل به احداث قبرستان جدید کند. این درسته؟
نقل قول کردن
#5 چگنی 1401-06-21 23:37
والا این دلال ها رفتند کوهها رو هم صاف کردن دارن با چندین برابر به مردم میفروشند چون منابع طبیعی نظارت نمیکنه و عرصه زیست محیطی را دارن غصب میکنند
نقل قول کردن
#6 شهروند 1401-06-22 08:44
ببخشید ولی معنی این جمله رو نفهمیدم که در اول مقاله اومده (امروزه بسیاری ازمردم تنها به دلیل تغییر باورها و ارزشها اقدام به خریدن قبر میکنن) یعنی اگه جای قبر بخری که هرکدام از اعضای خانواده، هرکدام یکجای پرت نباشن ،ارزش ها و باورها عوض شده؟؟؟
نقل قول کردن
#7 دلسوز 1401-06-22 14:40
قبرستان ظرفیت ندارد باید شهرداری به فکرمکان جدید با وسعت زیاد تاجوابگوی سالها باشدتنها راه همین است
نقل قول کردن
#8 یه جوون خرم آبادی 1401-12-10 21:56
ناموسن ارزونشون کنید با خیال راحت بمیریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا