یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته:
برخی شهروندان به‌ویژه شهروندان ساکن روستاها اطلاع دادند که از مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان انتظار دارند تدابیری اتخاذ شود که در بخش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به این نکته هم توجه شود که دو سال، آموزش از نوع مجازی و غیرحضوری بوده است و بخشی از دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار و کم‌بضاعت، امکانات زیرساختی لازم برای بهره‌گیری باکیفیت از آموزش مجازی همچون تبلت و گوشی تلفن همراه در اختیار نداشته‌اند.
 
آن‌ها می‌گویند باتوجه به شرایط مالی کم‌بضاعتی که دارند در برخی مواقع، الان شاهد هستند که هدایت تحصیلی فرزندانشان براساس نمره‌های کسب شده، رضایت آنها را در زمینه‌ی هدایت به رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌شان فراهم نکرده است.
 
این دسته از شهروندان باورشان آن است که نمرات فرزندان، تابعی از نوع آموزش غیرحضوری و مجازی بوده است که همگی از شرایط برابر برای در دسترس داشتن امکانات زیرساختی همچون گوشی تلفن همراه باکیفیت یا تب‌لت، بهره‌مند نبوده‌اند و به همین علت، همین عدم برابری در دسترسی مالی به امکانات زیرساختی آموزش مجازی، خودش بر روی خروجی کار یعنی تغییرات در نمرات، اثرگذار بوده است.
آنها می‌گویند نمی‌شود شرایط برابر و دستورالعملی یکسان در مورد ساز و کارهای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را برای همه مناطق استان لرستان به‌صورت واحد، اجرا کرد؛ زیرا نوع بضاعت مالی دانش‌آموزان و نوع زیرساخت‌های آموزش با تأکید بر زیرساخت‌های سخت‌افزاری آموزش مجازی و غیرحضوری در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق روستایی و عشایری، با همدیگر تفاوت دارد.
 
این شهروندان درخواستشان و مطالبه‌شان از مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان (جناب آقای عزتی) آن است که باتوجه به غیرحضوری بودن آموزش در یکی دو سال گذشته و در پیش بودن سال تحصیلی جدید، با رویکردهای علمی و کاربردی، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود که مکانیزم‌های هدایت تحصیلی به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری استان، به‌گونه‌ای باشند که شوق به ادامه تحصیل را نزد دانش‌آموز و خانواده‌ی وی را بیشتر کنند.
 
طبیعی است دانش‌آموزی که به علت کم‌بضاعتی مالی خانواده، توان تهیه گوشی تلفن همراه یا تب‌لت را نداشته است و دو سال هم آموزش از نوع غیرحضوری بوده است الان نمی‌توان به‌یک‌باره از او توقع داشت که در فرم‌های هدایت تحصیلی،‌ نمرات مطلوب را کسب کرده باشد.
 
حتی اگر فرض کنیم در برخی مناطق، گاهی آموزش از نوع نیمه‌حضوری بوده است باز هم بایستی به نوع منطقه مربوطه و زیرساخت‌ْسنجی منطقه‌ای و محلی در زمینه‌ی ارزیابی و سنجش آموزش‌ها، توجه شود.

دیدگاه‌ها  

#1 احمدرضا 1401-06-07 22:48
اول اینکه آقای عزتی سرپرست هستن و مدیر کل نیست.دوم اینکه الان کار از کار گذشته و دانش آموزان به شدت متضرر شدن.سوم اینکه دست هایی در کارست که هدفشون خواسته یا ناخواسته از بین بردن سطح علم و سواد فرزندان این استان هست.
چهارم اینکه دولت فرهنگیان رو انقدر تحقیر نکنه.
نقل قول کردن
#2 معلم 1401-06-07 23:08
با سلام در مدارس روستایی کلاس ها با توجه به کم بودن دانش آموز و نبودن بستر نت بالای 85 درصد حضوری بودن و در مواقعی که حضوری به مشکل می خورد بسته های کمک آموزشی داده می شد
نقل قول کردن
#3 رضا 1401-06-08 08:59
یک مورد دیگر که خصوص دانش آموزان پایه ابتدایی اول تا پنجم حتما باید رعایت گردد اینکه بدلیل تعطیلی طولانی مدت ،تعدادی از بچه چند ماه بیشتر در کلاسها حضور نداشتند و به یکباره در کلاس سوم یا چهارم خود را میبینند. از معلمین مهربان و دلسوز خواهشمندم که مراقب آنها باشند چون به دوری از خانه و فضای کلاس و مدرسه عادت ندارند.سپاسگذار م
نقل قول کردن
#4 م 1401-06-08 18:11
روستا مهد تولید و درامده ، به مراتب بیشتر از کارمندی درامد داره
تحصیل فقط باعث بالارفتن انتظارات و مهاجرت به شهر میشه ، اینجا سوییس نیست که با تحصیل بشه پیشرفت کرد ، قشر تحصیل کرده یا بیکارن یا کارمندی با حداقل دریافتی
یک کلیو برنج ۱۰۰ تومن بعد شما روستایی هارو به تحصیل تشویق می کنید که تهش یه کارمند با حقوق بخور و نمیر بشن؟
نقل قول کردن
#5 احمدرضا 1401-06-09 01:35
به نقل از م:
روستا مهد تولید و درامده ، به مراتب بیشتر از کارمندی درامد داره
تحصیل فقط باعث بالارفتن انتظارات و مهاجرت به شهر میشه ، اینجا سوییس نیست که با تحصیل بشه پیشرفت کرد ، قشر تحصیل کرده یا بیکارن یا کارمندی با حداقل دریافتی
یک کلیو برنج ۱۰۰ تومن بعد شما روستایی هارو به تحصیل تشویق می کنید که تهش یه کارمند با حقوق بخور و نمیر بشن؟


خشکسالی کشاورزی رو از بین برده.
دامداری رو از بین برده
خیلی از روستاهای استان خشک و بی آب و علفن.
این صحبت شما هم که حتماً روستایی باید تولید کننده باشه پذیرفته نیست.
خیلی از پزشکان و پرستاران و مدیران ادارات و معلمین عزیز این استان زاده ی همون روستاهای محروم استان هستن که با زحمات معلمین باسواد شدن و تلاششون به نتیجه رسیده .
نقل قول کردن
#6 بهرامی 1401-06-09 08:18
رتبه لرستان در قبولی کنکور آخرین استان است این یعنی اینکه آموزش و پرورش لرستان و معلمان بسیار ضعیف عمل کردند آموزش و پرورش لرستان بشدت سیاست زده است و هر دوره در انتخابات مجلس کاندیدا دارند و اصلا تمرکزشان روی انتخابات است و اکثرنماینده های مجلس هم معلم اند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا