یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مهمترین زیرساخت‌های شهری، پارکینگ‌های عمومی هستند که نقش مناسبی در کاهش ترافیک دارند و می‌توانند بر کیفیت زندگی شهری تاثیر بگذارند. نبود جای پارک وسائط نقلیه در خیابان اصلی شهر پلدختر یکی از مشکلات عدیده‌ای است که شهروندان همه روزه با آن روبرو هستند و نبود پارکینگ موجب شده علاوه بر خیابان امام، بسیاری از کوچه‌های اطراف آن که عرض بسیار کمی دارند به محل پارک دوبل خودرو‌ها تبدیل شود. ( در برخی کوچه‌ها همانند فلسطین شمالی و جنوبی که عرض بسیار کمی دارند، رانندگان، وسائط نقلیه خود را دو طرف کوچه پارک می‌کنند که این خود علاوه بر سخت‌تر کردن تردد، انتقاد و گلایه اهالی را نیز به دنبال داشته است. )
 
نبود پارکینگ عمومی در ضلع شرقی شهر پلدختر که محل تجمع مراکز خدماتی و خرید مانند عمده فروشان، پزشکان، داروخانه‌ها، پاساژ‌ها، البسه فروشان، ابذار و یراق و.... می‌باشند، باعث شده است در خیابان اصلی شهر که حدود دو کیلومتر طول دارد، رانندگان وسایل نقلیه اعم از کارمندان بانک، مغازه‌داران و مشتریان آن‌ها، مسافران و... همه و همه از هر دو طرف خیابان به‌طور دلخواه خودرو خود را پارک می‌کنند که این امر باعث بی‌نظمی در شهر و زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی شده است.
 
بعضی مغازه‌داران علاوه بر تصاحب پیاده‌رو، بخشی از خیابان را نیز در تصرف خود گرفته و خود را مالک آن می‌دادند و در روز‌هایی که با ماشین خود به محل کار نمی‌روند، با قراردادن یک کارتن خالی یا برخی اجناس خود در خیابان، جای پارک یک خودرو را اشغال می‌کنند. همچنین مجهز نبودن ادارات و بانک‌ها به پارکینگ از جمله عواملی است که در تشدید این معضل در پلدختر سهیم و مؤثر هستند.
 
جهانگیر اکبری شهردار اسبق پلدختر مرداد ۹۶ در گفتگو با خبرگزاری ایلنا از شروع احداث پارکینگ خبر داده و گفته بود: با توجه به‌ترانزیتی بودن و حجم سنگین ترافیک در سطح خیابان اصلی شهر، یکی از دغدغه‌های اصلی از زمان شروع مسئولیت اینجانب احداث پارکینگ طبقاتی برای رفع بخشی از این مشکلات ترافیکی بود که با مشارکت بخش خصوصی و در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع واقع در پشت پاساژ قائم مجوز احداث پارکینگ طبقاتی به شرح احداث سه طبقه منفی (زیرزمین) جهت احداث پارکینگ، همکف به صورت تجاری و طبقات اول و دوم جهت احداث تالار از طریق کمیسیون ماده ۵ اخذ و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد. (کد خبر ۵۱۴۶۷۶)
 
بیش از چهار سال از وعده جهانگیر اکبری می‌گذرد. نه تنها در شهر پلدختر پارکینگی ساخته نشده بلکه نبود پارکینگ به سوهان روح رانندگان تبدیل‌شده به‌طوری‌که بعضاً پیش می‌آید رانندگان در شرایط حساس و اورژانسی مجبور به پارک دوبل می‌شوند و در برگشت با قبض جریمه مواجه هستند. نبود پارکینگ همواره به عنوان یک چالش مهم شهری در پلدختر مطرح بوده و تحقق نیافتن احداث پارکینگ طی چندین سال اخیر با وجود وعده‌های داده شده باعث تبدیل شدن خیابان اصلی و کوچه‌های اطراف آن‌ها به پارکینگ شده است.
 
طرح پارکبان یکی از طرح‌های موقتی بود که برای جلوگیری از این معضل راه‌اندازی شد اما چندی بعد این کار نیز تعطیل شد. شهرداری می‌تواند از خیابان ساحلی به‌عنوان پارکینگ وسایل نقلیه استفاده کند تا بخش عمده‌ای از این معضل را مدیریت و برطرف سازد.

مجتبی پسند/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا