یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امین جعفری: ویژگی منحصر به فرد ساختار شورای شهر این است که این شورا آزمونش را درست در نخستین روزهای شروع به کارش پس می‌دهد. آزمونی که  مهم‌ترین اقدام شورای شهر به شمار می‌رود و آن انتخاب شهردار است.




موضوعی که در چندسال اخیر و قبل از آغاز رسمی دوره شوراهای شهر با واکنش رسانه‌ها و مطالبه‌ای از طرف مردم مطرح شده است و متاسفانه در مورد خرم‌آباد نتیجه‌ای جز حسرت برای مردم درپی نداشته است.
لازمه‌ی تحقق این مطالبه‌ی مردمی انتخاب شهردار توسط شورای شهر با رعایت اصل "شفافیت" است. چرا که شفافیت لازمه‌ی کار شوراهای شهر، مجلس شورای اسلامی و هرتشکیلات دیگری است که در آن سلامت حرف اول را می‌زند.
شفافیت، سلامت تولید می‌کند و باعث می‌شود تمام فرایندها مشخص و سالم گردد و مردم نیز در جریان امور قرار بگیرند. البته اصل شفافیت در شورای شهر به انتخاب شهردار ختم نمی‌شود، بلکه انتظار این است که اعضاء شورا در جلسات علنی نیز شفافیت را سرلوحه کار خود قراردهند و به استثنا مواردی که افشای بی‌موقع تصمیمات باعث رانت و فساد می‌شود و اتفاقا باید اعضای شورا، سطحی از رازداری را در چنین مسائلی رعایت کنند مردم و رسانه‌ها را در جریان تمامی امور قرار دهند.
از آن‌جایی‌که فرایند انتخاب اعضای شورای شهر یک فرایند دموکراتیک است که صحت آن مورد تائید قرارگرفته و ما هم باید بپذیریم، علی‌رغم انتقاداتی که برخی‌ها به نحوه‌ی انتخابات اخیر داشتند، این ۹ نفر برای ۴ سال منتخب مردم خرم آباد در شورای شهر هستند. نکته مهم اما این است، حالا که این انتخاب بر اساس دموکراسی شکل گرفته و این اعضاء، نماینده مردم شهر در پارلمان شهری شده‌اند، باید سایر اعمال و مواضع آن‌ها نیز مردم‌سالارانه باشد و قرار نیست که شهردار در جلسات محرمانه و پستوهای چند نفره انتخاب شود!
اعضای شورای ششم شهر خرم‌آباد باید بدانند که امروز افکار عمومی مردم این شهر مأیوس و ناامید از انتخاب‌های گذشته، بیم آن‌ دارند که با گزینه‌ای برای سکانداری شهرداری شهرشان مواجه شوند که نتوانند با آن کنار بیایند و این تصمیم می‌تواند اولین شکست برای شورای ششم و آغازی برای دومینوی شکست‌های بعدی این شورا باشد و کارنامه مردودی خود را در همین ابتدای کار به دستشان دهد!
باتوجه به این‌که فرایند بررسی واجدین شرایط  تصدی شهرداری به هیچ عنوان محرمانه و سری نیست، منطقی است گزینه‌هایی که باید در مورد آن‌ها بحث شود، به مردم معرفی شوند. حتماً داشتن سیستم اطلاع‌رسانی و یا حتی معرفی یکی از اعضاء منتخب به عنوان سخنگو به رسانه‌ها می‌تواند در این روند تسهیل ایجاد نماید.
بر این اساس مردم و رسانه‌های گروهی شهر خرم‌آباد از اعضاء شورای شهر ششم انتظار دارند تا اولت سازوکاری فراهم کنند که جلسات علنی همراه با  شفافیت برگزار شود و دوم اینکه معیارها و شیوه انتخاب شهردار را به صراحت و وضوح به مردم اعلام نمایند و کسانی که بر اساس چنین معیارهایی شناسایی کرده‌اند را به صورت مشخص به رسانه‌ها معرفی کنند و در خاتمه نیز فرایند انتخاب شهردار از میان این گزینه‌ها را نیز با توجه به میزان انطباق آن‌ها با معیارهای تعیین شده برای مردم تشریح نمایند.

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1400-04-20 18:18
شورای شهر خرم اباد هتل صخره ای خرم آباد که تبدیل به نماد عدم توسعه نیافتگی استان لرستان وخرم آباد شده را تکمیل وافتتاح نمایند
نقل قول کردن
#2 علی 1400-04-20 18:26
یافته عزیز لطفا گزارشی در مورد تغییر کاربری دادن
زمینهای فضای سبز ومنابع طبیعی توسط مسکن
شهرسازی خرم آباد تهیه کنید. وشورای شهر به
دست درازی ها به فضای سبز شهر خرم اباد پایان
دهد.
نقل قول کردن
#3 محمد 1400-04-20 18:47
برخی اعضای شورای شهر فقط به فکر اشتغال اقوام خودشان نباشند و واقعا به فکر شهر باشند در جهت رفع مشکلات ان قدمی بردارند. یادشان باشد این دوره به سرعت میگذرد چه بهتر نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.
نقل قول کردن
#4 بی تعارف 1400-04-20 18:48
اگر قرار باشه شهردار بی کفایتی مثل شهردار ...انتخاب کنن بهتره این شهر کلا شهردار نداشته باشه ، از شما میپرسم : از زمانیکه اون شخص شهردار شده چه تغییر موثر و قابل ملاحظه ای توی خرم آباد دیدین؟ یه نمونه بگین ، بنده به شورای شهر رای ندادم چونکه میدونم هرگز اشخاص متخصص امور شهری وارد این بخش نخواهند شد
نقل قول کردن
#5 فریاد 1400-04-21 23:09
این شهردارای مناطق که معلوم نیست از کجا اومدن همه بی سواد و جاه طلب شهردا منطقه ... انگار مدیر کل سازمان ملله باردبیر کل سازمان ملل میشه ملاقات کرد با ایشون نه حضرت عالیجناب ....
نقل قول کردن
#6 علی 1400-04-22 07:54
به نقل از بی تعارف:
اگر قرار باشه شهردار بی کفایتی مثل شهردار ...انتخاب کنن بهتره این شهر کلا شهردار نداشته باشه ، از شما میپرسم : از زمانیکه اون شخص شهردار شده چه تغییر موثر و قابل ملاحظه ای توی خرم آباد دیدین؟ یه نمونه بگین ، بنده به شورای شهر رای ندادم چونکه میدونم هرگز اشخاص متخصص امور شهری وارد این بخش نخواهند شد

از ادبیاتی که به کار بردی معلوم بهت باج نداده یک رای جنابعالی هم هیچ تاثیری نداشت دیدی به کوری چشم امثال جنابعالی مردم ولایتمدار چگونه باوجود کرونا پای صندوقهای رای حاضر شدند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا