یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خانلرمیرزا احتشام الدوله عموی ناصرالدین‌شاه و حاکم وقت لرستان به دیدار امیرکبیر می‌رود، امیر از او وضع لرستان را جویا می‌شود، حاکم لرستان جواب می‌دهد:"قربان، اوضاع به قدری امن و امان است که گرگ و میش از یک جوی آب می‌خورند ." امیر برآشفته می‌شود و می‌گوید:"می‌خواهم مملکتی که من صدراعظمش هستم آن‌قدر امن و امان باشد که گرگی وجود نداشته باشد که در کنارش میش آب بخورد، تو می‌گویی گرگ و میش از یک جوی آب می‌خورند؟." احتشام الدوله که در مقابل این منطق امیر جوابی ندارد، سر را پایین می‌اندازد و سکوت می‌کند. (داستان‌هایی از عصر ناصرالدین‌شاه ، محمودحکیمی)
 
در فحوای این گفتگوی کوتاه می‌شود فهمید که مرحوم امیرکبیر در کنار وطن‌پرستی که از او سراغ داریم، فردی مقتدر بوده و در کشورداری و اداره امور مملکت با کسی تعارف نداشته است.
جدیت و اقتدار امیر در پیشبرد امور به حدی بوده که برخی از نویسندگان عهد قاجار و پهلوی از شیوه کشورداری او به عنوان "دیکتاتوری منور" یاد کرده‌اند!
به این ترتیب امیرکبیری که شرح خدماتش به مملکت ایران در کتاب‌های مختلف تاریخی نقل شده، مسئولی دلسوز، سخت‌گیر، با جدیت و پشتکار بوده و از قصور و کوتاهی هیچ مسئول و مدیر و فرزندان و نزدیکان آن‌ها و به‌اصطلاح امروزی (ژن‌های برتر) گذشت نمی‌کرده است؛ تا جایی که جان خود را در راه پیشرفت مملکت و نیز کوتاه کردن دست سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال فدا کرد.
حالا در این برهه حساس از تاریخ سیاسی کشورمان، مردم ایران در آستانه یک انتخاب مهم و سرنوشت‌ساز قرار دارند؛ انتخابی که نه‌تنها در معیشت و سبد غذایی خانوارها که در سرنوشت فرزندانمان هم تأثیرگذار است و انتخاب هر کدام از 7 داوطلب حاضر در عرصه مبارزات انتخاباتی، در حقیقت انتخاب یک روش و شیوه متفاوت از کشورداری و اداره امور است که در زندگی تک‌تک آحاد جامعه ایران نقش بسزایی خواهد داشت.
بنابراین آینده فرزندان و نیز معیشت خانوارها که تحت تأثیر تورم افسارگسیخته و نابسامانی‌های اقتصادی اخیر دچار تنگنا شده، حکم می‌کند که هر کدام از شهروندان ایرانی در انتخاب رئیس‌جمهور آینده بسیار سنجیده عمل کنند و از روی آگاهی و شناخت رأی بدهند.
در کنار حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ آرا که بسیار مهم است، هر کدام از رای دهندگان می‌بایست با پرهیز از هر گونه هیجان‌زدگی و برخورد احساسی، با شناخت و مطالعه به شایسته‌ترین داوطلب رأی بدهند؛ داوطلبی که دارای برنامه مدون باشد و برای مسائل مبتلابه جامعه به‌ویژه تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، گرانی مسکن، خودرو، نرخ ارز و...راهکار داشته باشد.
شهادتت مارِک سرداردر عین حال دارای "کاریزما" و کیش شخصیت بوده و عیار و وزن ایجاد تغییرات اساسی از درون ساختار قدرت و نظام سیاسی و اداری کشور را داشته باشد و تمام هم خود را برای ساماندهی اوضاع و بازگرداندن امید به جامعه، توزیع عادلانه ثروت و امکانات، مبارزه با فساد و ویژه خواری و... به کار گیرد و در اداره امور مملکت باورمند به توسعه متوازن و منطقی مناطق مختلف کشور و مشارکت نخبگان همه اقوام در ساختار قدرت و نهادهای تصمیم گیر باشد
 
✍️مصطفی رباطی
20 خرداد 1400

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا