یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان به عنوان مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری شمرده می‌شود. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی دانسته و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را برای مستحکم کردن پایه‌های نظام اسلامی و اقتدار نظام بسیار مؤثر دانسته و مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی موجب وحدت و انسجام داخلی و تضمین کننده امنیت و استقلال کشور می‌داند.
در کوران انتخابات با همه اختلاف‌نظرها در تفکر و سلیقه، هر شخص بر اساس حق انتخاب و قدرت اختیار خود که بزرگ‌ترین هدیه خداوند به انسان‌هاست، به کاندیدای مدنظر خودرأی می‌دهد. بعد از انتخابات و تعیین وکیل مردم در مجلس، طبیعتاً باید شرایطی فراهم گردد تا چهار سال که منتخب، ردای وکالت مردم را بر تن دارد، فضایی برای زیست مسالمت‌آمیز ایجاد شود و زمینه‌ای فراهم نماید تا همه مردمان آن حوزه احساس موکل بودن به خود دهند. این زمینه‌سازی و وحدت صرفاً با چرخش زبانی ایجاد نمی‌شود بلکه باید در عمل مشاهده گردد.
یک نماینده با تدابیری که در نظر می‌گیرد باید فضایی برای زیست مسالمت‌آمیز ایجاد کند و اجازه ندهد فضای حوزه‌ای که ردای نمایندگی‌اش را بر دوش دارد، سیاست زده شود زیرا در یک فضای سیاست زده، شایسته گزینی و نخبه پروری جای خود را به رابطه و وابستگی‌های جناحی و ابلاغ‌های سفارشی خواهد داد و فرهنگ تملق‌گویی پر رنگ خواهد شد. در یک فضای سیاست زده کسانی که بر اساس شایستگی، لیاقت و تجاربی ارزنده‌ای که داشته‌اند و در پست‌های مدیریتی قرار گرفته‌اند، لغو ابلاغ و بعضاً با سابقه بالا و مدارک تحصیلی عالیه به روستاها منتقل می‌شوند. در یک فضای سیاست زده فرهنگیانی که مدیر بوده‌اند، فارغ از تجربه و کارایی، فقط به دلیل اینکه به رقیب رأی داده‌اند، شتاب‌زده عزل می‌شوند که این عزل‌های پسا انتخاباتی جفا در حق آن‌ها و نادیده گرفتن حرمت معلمی و سالیان فعالیت آن‌ها در حوزه تعلیم و تعلم می‌باشد. در یک جامعه سیاست زده همه مردمانش فعالیت‌های روزمره‌شان به سیاست گره می‌خورد و حتی در تسهیلات بانکی و سهمیه کود و ... نیز دچار تبعیض می‌شوند.
متأسفانه این‌گونه اقدامات و سیاست زدگی در جامعه، علاوه بر اینکه فرهنگ تملق را پررنگ می‌کند، در بلندمدت شور انتخابات را خواهد گرفت. وکیل مردم باید با نظارت مستقیم خود شرایطی برای زیست مسالمت‌آمیز فراهم آورد و اجازه ندهد بین موکلین خود به دلیل رأی دادن به رقیب، تبعیض قائل شوند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا