یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها کرونا با همه سختی‌ها و مرارت‌ها همراهمان شده و گرچه مشکلاتی برای مردم و کشور ایجاد کرده اما ناخواسته جلوه‌هایی از عشق، مهربانی‌ و ایثارگری را نیز در جامعه ایرانی اسلامی خلق کرده است.
اکنون با ایجاد محدودیت‌های جدید کرونایی تا حدودی کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاها در ساعات پایانی شب خلوت شده‌اند و در شهر به‌جز معدود جوانان مغرور سرشار از شور جوانی، کاسبان محکوم به تامین معاش روزانه، کارگران روزمزد که از سرناچاری مشغول کار هستند کمتر کسی به چشم می‌خورد.
این روزها پاییز هم با همه زیبائی هایش برای مردمان این دیار از معنا تهی شده و مردم فصل‌های طبیعت را گم کرده‌اند، زیبایی‌های فصل برگ‌ریزان پاییز در میان وحشت از کرونا که بی‌رحمانه به جان سلامتی مردم افتاده رنگ‌باخته، بدهکاران مقروض‌تر از گذشته و محرومان از گذشته محروم‌تر شده‌اند.
گرچه ویروس کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، هر فردی با هر ثروت و مقامی را بی‌رحمانه می‌کشد اما افراد متمکن می‌توانند بدون دغدغه در خانه بمانند و نگران معیشت خانواده نباشد اما در مقابل کارگران روزمزد، پدران بیکار، این روزها را چگونه می‌گذرانند؟
زنان سرپرست خانوار با چند فرزند که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند روزگار را چگونه می‌گذرانند، خانواده‌های با عزت نفس که تنها درآمد آنان یارانه‌شان است کسی از نحوه زندگی سخت آنان خبر دارد که چگونه زندگی می‌کنند.
 شکی نیست خانواده‌هایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند به‌صورت مستمری و کمک‌های معیشتی، موردحمایت قرار می‌گیرند اما در این شهر خانوارهایی وجود دارند که در فقر و فلاکت به سر می‌برند و زیر چتر حمایتی هیچ نهادی نیستند این خانوارها، روزگار را در این روزهای سخت چگونه می‌گذرانند؟!
با همه این سختی‌ها، مرارت‌های این روزها در این سرزمین زیبایی‌ها، مردم با ایثار، فداکاری و یاری به افراد محروم و نیازمند جلوه‌هایی زیبا و ماندگار از فداکاری و ایثارگری کم‌نظیری را خلق کرده‌اند تا کمی از تلخی‌های کرونا را بکاهند.
گروههای مردمی، جهادی و بسیجی نیز هر آنچه را می‌توانند انجام می‌دهند از گندزدایی معابر و درب منازل شهروندان، کمک به کادر بیمارستانی گرفته تا غربالگری و...
تلاش و ایثار شبانه‌روزی سربازان جان‌برکف خط مقدم در مبارزه با کرونا نیز به مردم آرامش و آسایش می‌بخشد.
آری این روزها برای مردمان سرزمینم سخت و تلخ است اما نباید امید را از دست داد.
بخش مهمی در مبارزه و شکست کرونا به همکاری مردم بستگی دارد که با عمل به توصیه‌های کارشناسان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و قطع زنجیره ارتباط انسانی کادر درمان را کمک نماییم تا این ویروس تسلیم اراده پولادین مردمان سرزمین گردد.
 
این روزها کادر درمان بسیار خسته شده‌اند اما مشارکت و همت جدی از جانب مردم را طلب می‌کنند تا برای ریشه‌کنی این بحران جهانی، توصیه‌های لازم را رعایت کنند.
خلاصه همه پای‌کارند و هر دستگاه بر اساس وظیفه خود در حال تلاش است تا شاید آلام مردم سرزمینم کاهش یابد.
 
وقتی اخبار کرونا در دیگر کشورها را دنبال می‌کنم بر وطن خود افتخار می‌کنم و فخر می‌فروشم که با وجود تحریم‌ها همچون سروهای سربلند ایستاده است.
به یاری خدا و با تلاش دولتمردان، ایثار و مجاهدت‌های کادر درمان و سلامت، همدلی و همراهی مردم، این غم و درد ماندنی نیست و از این سرزمین روزی کوچ خواهد کرد، اندکی صبر سحر نزدیک است...

 
علی معظمی گودرزی /ایرنا لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا