یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جامعه‌ی کارگری در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده است که نگاهی گذرا به زندگینامه این عزیزان، گامی است در راه زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهدای گران‌قدر.
نگاهی گذرا به زندگی‌نامه برخی شهدای کارگر لرستانجامعه‌ی گران‌قدر کارگری که یکی از اقشار تأثیرگذار این سرزمین هستند، در دوران دفاع مقدس و در دوران صلح همواره چرخ حیات و ارتزاق مردم را به گردش درآورده است و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده که به مناسبت هفته کارگر نگاهی گذرا به زندگینامه تعدادی از شهدای کارگر لرستان داشته‌ایم.
 
شهید ایرج باباپور
شهید «ایرج بابا پور»، 2/11/ 1348 در شهرستان «کوهدشت» به دنیا آمد. پدرش «غلامرضا» و مادرش «نازپری» نام داشت. «ایرج» دانش‌آموز چهارم متوسطه بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت که در تاریخ 6/ 12/ 1366، در «ماوت» عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای شهرستان «خرم‌آباد» واقع است.
 
 شهید عصمت الله بازگیر
شهید «عصمت الله بازگیر»، 5/ 7/1338 در شهرستان «خرم‌آباد» به دنیا آمد. پدرش «نعمت‌الله» و مادرش «آغازاده» نام داشت. «عصمت­ الله» تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت که در تاریخ 12/29/59، در «کرمانشاه»، توسط نیروهای عراقی هدف آتش قرار گرفته و بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او در آرامستان خضر به خاک سپرده شد.
 
شهید بهرام پولادین
شهید «بهرام پولادین» 29/ 9/ 1320 در شهرستان «خرم‌آباد» به دنیا آمد. پدرش «محمد» و مادرش «هاجر» نام داشت. «بهرام» در حد خواندن نوشتن سواد آموخت. کارگر بود که در تاریخ 18 /12/ 1363، در بمباران هوایی زادگاهش، بر اثر ماندن در زیر آوار، به شهادت رسید. پیکرش در همان شهرستان به خاک سپرده شد.
 
 شهید محمد حبیب زاده
شهید «محمد حبیب زاده»، 1/1/ 1326 در شهرستان «بروجرد» به دنیا آمد. پدرش «جمعه» و مادرش «سکینه» نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. دست‌فروش بود. ازدواج کرد. صاحب سه پسر و سه دختر شد که در تاریخ 3/ 10/ 65 در بمباران هوایی «خرم‌آباد» بر اثر اصابت ترکش به سینه، سر و پا، شهید شد. مزار او در بهشت رضای «خرم‌آباد» واقع است.
 
شهید کامبیز حاتمی
شهید «کامبیز حاتمی»،1/ 1/ 1350، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش حسین، قصاب بود و مادرش «گلوتاج» نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. او نیز قصاب بود که 16/ 12/ 1366 در بمباران هوایی زادگاهش، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش در بهشت رضای همان شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید غلامرضا بیات
 شهید «غلامرضا بیات»، 10/ 10/ 1366، در شهرستان «الیگودرز» دیده به جهان گشود. پدرش «رضا» و مادرش «حلیمه» نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. کارگر بود. ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد. 3/ 8/ 1359، در «آبادان» بر اثر بمباران هوایی و اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر وی در شهرستان «ازنا» به خاک سپردند.
 
شهید شیخ عباس حسنوند
 شهید «شیخ عباس حسنوند» 3/ 6/ 1346، در شهرستان «خرم‌آباد» به دنیا آمد. پدرش «شاه‌عباس» و مادرش «آغاسلطان» نام داشت.«شیخ عباس» تا دوم راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. 4/ 12/ 1364، در «فاو» عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.
 
شهید صفر فلاحی
 شهید «صفر فلاحی»، 3/ 6/ 1338 در روستای «برزان» در حوالی شهرستان «دورود» به دنیا آمد. متأهل بود. یک دختر و یک پسر داشت. قبل شهادت، کارگر کارخانه سیمان دورود بود که در تاریخ 9/ 5/ 65 در بمباران هوایی دورود به شهادت رسید.
 
شهید تقی دولتشاهی
شهید «تقی دولتشاهی» 3/ 5/ 1342، در روستای «هنام» از توابع شهرستان «الشتر» به دنیا آمد. پدرش «علی پناه» و مادرش «شهربانو» نام داشت. «تقی» خواندن نوشتن نمی‌دانست. کارگر بود. سال 1361 ازدواج کرد. صاحب 2 پسر و 2 دختر شد که در تاریخ 23/ 10/ 65، در بمباران هوایی خرم‌آباد، بر اثر ریزش آوار به شهادت رسید. مزار او در بهشت رضای همان شهرستان واقع است. برادرش «عصمت­ الله»، پسرش «حشمت‌الله» و دخترش «منصوره» نیز به شهادت رسیده‌اند.
 
شهید امید علی خسروی
 شهید «امید علی خسروی» 3/ 5/ 1330 در روستای «صفا» از توابع شهرستان «الشتر» به دنیا آمد. پدرش «جوزعلی» و مادرش «نازملک» نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. کارگر بود. 1350 ازدواج کرد. صاحب سه دختر شد. 9/ 10 / 1359 در بمباران هوایی خرم‌آباد، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای همان شهرستان واقع است.
 
شهید داریوش اسدی
 شهید «داریوش اسدی» 10/ 3/ 1347 در شهرستان «خرم‌آباد» به دنیا آمد. پدرش «محمدرضا»، کشاورز بود. مادرش «بی‌بی» نام داشت. «داریوش» تا دوم ابتدایی درس خواند. کارگری می‌کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت که در تاریخ 7/ 9/ 1365، در «بوکان» بر اثر اصابت ترکش سلاح‌های نیروهای عراقی، به سر و سینه‌اش شهید شد. مزار او در گلزار شهدای «خرم‌آباد» واقع است.
 
دفاع پرس

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا