یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

يافته - لرستان- alexaپیش‌تر وقتی خدمات مخابرات دچار مشکل می‌شد، این باور وجود داشت که به هر دلیل اختلالی در سیستم پیش آمده و مسئولان محترم این شرکت به زودی برطرف می‌نمایند.

یا اصلاً در حال گسترش شبکه هستند یا می‌خواهند سیستمی را اصلاح کنند و این اختلال ناگزیر است. به همین خاطر معمولاً اختلال، چند روزی وجود داشت و بعد هم برطرف می‌شد و لازم به پی‌گیری نبود.

حالا اما به نظر می‌رسد همین مثبت‌اندیشی باعث گردیده با خیال این‌که هیچ کس پی‌گیر نیست، این اختلالات همیشگی شده و هیچ کدام از مسئولان محترم این شرکت به روی مبارک خودشان نمی‌آورند که حالا یکی‌‌دو ماه می‌شود که نه مکالمات موبایل کیفیت دارند و نه حتی ارسال پیامک به راحتی انجام می‌شود.

جالب این‌جاست که حتی پیامک صورت‌حسابی هم که این شرکت برای مشترکان همراه اول ارسال می‌کند، ناقص دریافت می‌شود و بخشی از متن آن موجود نیست! در بسیاری از مواقع هم یک پیامک بیشتر از 5 بار تکرار می‌شود و تا جایی که نگارنده پرسیده‌ام، به تعداد تکرار، هزینه‌ی آن حساب می‌شود و این‌جاست که بدبینی سراغ آدم می‌آید و با خودت فکر می‌کنی که نکند خدایی ناکرده این کار برای بالا بردن بی‌سر و صدا و البته غیرقانونی درآمد مخابرات باشد.

از لحاظ آنتن‌دهی هم که آدم یاد زمانی می‌افتد که تازه چند دکل مخابراتی نصب شده بود و بسیاری مناطق آنتنی وجود نداشت و در بسیاری جاها لازم بود ایستاده صحبت کنی که صدا را بشنوی و طرف هم مشکلی در دریافت صدایت نداشته باشد. حالا هم از مدت‌ها قبل دقیقاً چنین وضعیتی حاکم شده و گوشی تلفن همراه لازم است حتماً در شرایطی خاصی باشد که آنتن آن کامل باشد و پیامک دریافت نماید و در این حالت ثابت نگه داشته شود که با مفهوم (تلفن همراه) در تضاد کامل است.

در مورد پیامک هم باید گفت مدت‌زمانی که بعد از فشردن دکمه (send) تا زمان ارسال فایل نسبت به گذشته طولانی‌تر شده و به محض این‌که تعداد کاراکترهای پیامک بیشتر از یک بخش باشد، به صورت تکه‌تکه و ناقص دریافت می‌شود.

بگذریم از این‌که خیلی وقت‌ها بعد از ارسال پیامک، در گزارش تحویل آن با پیغام (عدم دریافت) مواجه می‌شوی و همین باعث می‌شود دوباره امتحان کنی و البته اگر از مخاطب پیام‌ات بپرسی متوجه خواهی شد که گزارش تحویل (عدم دریافت) صحیح نبوده و همان پیامک نخستین را دریافت نموده است. از آن طرف قضیه هم که حرف افزایش هزینه‌ی مکالمات همواره وجود دارد که باز متناسب با خدمات‌دهی این روزهای مخابرات نیست.

به هر حال تلفن همراه و البته خدمات واسطه‌‌ای آن از جمله اینترنت نقش پُررنگی در زندگی امروز بازی می‌کند و حالا که صاحب این جایگاه شده، منطقی این است که هر چه جلوتر می‌رویم با فراهم شدن امکانات زیرساختی، اوضاع روز به روز از نظر کیفیت خدمات‌رسانی بهتر بشود، نه بدتر.

البته از مشکلات این شرکت هم بی‌خبر نیستیم و می‌دانیم که حجم قابل توجهی از مطالبات مربوط به مشترکان هنوز دریافت نشده و هنوز در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد، اما این مسأله توجیه مناسبی برای چرایی پایین آمدن کیفیت و خدمات مخابرات نیست.

گناه کسانی که مطالبه‌ای به گردن‌شان نیست و می‌خواهند از خدمات این شرکت استفاده نمایند، چیست؟!

کرم‌رضا تاج‌مهر

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا