یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کمی قبل از فروپاشی شوروی زمانی که گورباچف متوجه شد یکی از دلایل اصلی ناکارآمدی نظام شوروی رقابت پرهزينه تسلیحاتی با آمریکا است ، در جلسه‌ای عمومی اظهار داشت خبر بسیار بدی برای آمریکا دارد. خبر بد گورباچف اعلام پایان رقابت و دشمنی با آمریکا بود، این خبر اگرچه برای آمریکا مسرت‌بخش و به معنای پیروزی آن‌ها بود، اما در باطن محروم شدن از وجود نعمت بزرگ دشمن بود که با گوشزد كردن مستمر خطر مخوف آن قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامي خود را در سايه و بستر مقابله با آن بسط می‌داد.
توجیه فلسفه وجودي ارتش آمريكا كه سالانه ٧٠٠ ميليارد دلار برای مردم آمریکا هزينه دارد و هیچ‌گاه در طول تاریخ آمریکا در خاک خود برای دفاع از مرزوبوم آن کشور مورداستفاده قرار نگرفته وجود دشمنانی مخوف در ورای مرزها است.
امروز كه از دشمنان قديمي مثل كمونيست و كوبا خبري نيست، داعش و تروریست‌های تكفيري در حال اضمحلال هستند، كره شمالي هم كه در حال رفع و رجوع مخاصمات است فقط می‌ماند ايران، اگر ايران با برجام از ليست دشمنان آمريكا خارج شود، امورات اين كشور دشمن محور چطور خواهد گذشت؟ پس براي نگه‌داشتن آخرين دشمن آن‌هم در زماني كه نئوكان هاي جنگ‌طلب در قدرت هستند بايد با بهانه‌های خودساخته، اشتباه دولت قبلي را جبران و از برجام خارج شد. اگر دشمني خطرناك نباشد ارتش عريض و طويل آمريكا و صنايع اسلحه‌سازی بايد بروند سماق بمكند.

در زماني كه حتي حماس و سازمان آزادی‌بخش فلسطين كه فلسفه وجودی‌شان نابودي اسرائيل بود ديگر خواهان نابودي آن نيستند، سوريه كه چنان در آتش جنگ داخلي می‌سوزد كه ديگر حتي قادر به فكر كردن به آزادي فلسطين نيست و اعراب به سركردگي عربستان يا در حال همدلي و يا سكوت در مقابل اسرائيل هستند.
بنابراين ايران خواهان نابودي اسرائيل، نعمتي بزرگ و بي جايگزين براي مظلوم‌نمائی، گرفتن امکانات نظامي و اقتصادي و توجیه‌کننده سركوب ملت مظلوم فلسطين به بهانه در معرض خطر بودن ملت يهود است كه یک‌بار قبلاً توسط هيتلر تا مرز نابودي پيشرفته است و با اين سابقه خون‌بار نبايد دنيا اجازه دهد یک‌بار ديگر هولوكاست تكرار شود. پس نخست‌وزیر راست‌گرای اسرائيل تبديل به كارگردان اصلی خروج آمريكا از برجام می‌شود. چون با برجام اسرائيل تا حدود زيادي از خطر تنها دشمن خود محروم می‌شود.
عربستان با درياي دلارهاي نفتي، دارا بودن بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین انبار تسليحاتي خاورميانه، همراهي تام و تمام اكثر دولت‌های عربي و بسياري از كشورهاي اسلامي و نزديكي بی‌سابقه به اسرائيل بازي در عراق، سوريه، لبنان و يمن را به ايران باخته، بنابراين به‌جز تمسك به يك دشمن كه همه مشكلات خاورميانه را به گردن او بی اندازد چه توجيه ديگري می‌تواند براي ناكارآمدي سياست خارجي خام دستانه خود بياورد؟ پس عربستان هم بايد به‌شدت با برجام مخالفت كند و بعد از اسرائيل خوشحال‌ترین كشور در خروج آمريكا از برجام باشد.
مخالفان داخلي برجام با اين تصور كه اين توافق‌نامه برداشتن اولين گام خطرناك در مسير دشمن زدایی براي ايران شود با تمام توان از ابتدا با شعارهاي به‌ظاهر انقلابي با آن مخالف بودند و با خروج آمريكا از برجام به‌اندازه و شايد بيشتر از سعودی‌ها و اسرائيل خوشحال هستند.
بنابراين وجه مشترك همه مخالفان برجام خاصيت دشمن زدایی و صلح‌طلبی آن و نياز مبرم و حياتي مخالفان به دشمني است.
 


   غلامرضا مصدق
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1397-02-22 21:27
سلام ودرود بر جناب مصدق،واقعا جای شما در دیارتان خالیست
نقل قول کردن
#2 چاغروند 1397-02-22 23:02
ایکاش جناب مصدق برای نمایندگی در زادگاهشان کاندیدا میشد
نقل قول کردن
#3 شهرام 1397-02-23 01:44
اول جناب مصدق عزیز یک خط کشی بین منتقدین برجام و مخالفین ذاتی دولت می کردند تا مشخص بشود تفاوت بین منتقد و مخالف ذاتی .این از نکته اول .نکته دوم اینکه منتقدین واقعی و دلسوز و واقعا انقلابی چند دغدغه داشتند که متاسفانه دولت فعلی به دلایل مختلف مثل جو گیر شدن و جاسوس ها در تیم هسته ای و پشت صحنه و اعتماد به امریکایی ها به اون ها گوش ندادند .منتقدین تمام حرفشون این بود که اقای روحانی از موضع ضعف مذاکره نکن .اقای روحانی همه تخم مرغ هاتو در سبد برجام نگذار .اقای روحانی تضمین بگیر .اقای روحانی عجله نکن .اقای روحانی متن برجام رو صریح بنویس نه قابل تفسیر .اقای روحانی برجام رو در حد خودش به مردم معرفی کن نه بیشتر .اقای روحانی دشمن ما بد عهد است برای زمان عهد شکنی کشور رو با اقتصاد مقاومتی اماده کن .اقای روحانی توان نظامی و قدرت منطقه ای رو پشتیبان مذاکرات بدان نه مخالف ان .اقای روحانی وعده هایی که محقق نمی شود در مورد برجام به مردم نده .اقای روحانی ......
نقل قول کردن
#4 شهرام 1397-02-23 01:56
اما در مورد این فرمایش شما که بیشتر شبیه یک بی دقتی در اصل موضوع است اینکه اقای مصدق اگر برجام خاصیت صلح اوری دارد چرا دشمنی امریکایی ها با ایران بیشتر شد ؟هنوز هم بعداز این همه دشمنی و ایران ستیزی گسترده با تجهیز دولت سگ وهابی سعودی و اسراییل و ایجاد داعش و حمایت از منافقین ادم کش و پدر های داعش و خروج از برجام شما می فرمایید بعضی ها به دنبال دشمن هستند .نه دوست عزیز بعضی ها به دنبال انحراف افکار هستند تا مردم دشمن را فراموش کرده و بگویند انشاالله ما اشتباه می کنیم .این دو گانه های کاذب رو بی خیال بشید دوست عزیز .فلانی دنبال دشمن است فلانی دنبال دشمن زدایی است و ....واقعیت این است افراد ضعیف و مدیران فشل و انقلابی های ورشکسته و مدیران اشرافی و روشنفکرهای غرب زده بی سواد دنبال بزک دشمن هستند و بچه حزب اللهی ها و ایرانی های واقعی و فهیم دنبال شناخت دشمن و مقابله با اوهستند و در این راه جان خودشون هم فدا می کنند .اخیرا هم یکی از شبه روشنفکرنماها که متاسفانه متهم است به زیبایی کلام اراجیفی در مورد اسراییل فرموده اند که احتمالا نتانیاهو باخودش گفته عجب ......هستی تو .
نقل قول کردن
#5 شهرام 1397-02-23 02:02
در ضمن مگر در زمان اوباما دشمنی امریکایی ها با ایران بیشتر شده بود یا کمتر که حالا همه کاسه کوزه ها رو سر این ترامپ بیچاره می شکنید ؟امریکای واقعی و رو یعنی ترامپ .اوباما از در صلح وارد نشد اوبا اول با تحریم اقتصاد ایران رو دچار مشکل کرد بعد پای مذاکره اومد اون هم در مورد حق طبیعی یک ملت .این از اقای صلح طلب .
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1397-02-23 07:33
متاسفانه بعضی از سیاست های غلط داخلی هم که نهادینه شده باعث قویتر شدن جبهه دشمنان خارجی شده .طیف های مختلف سیاسی در ایران بجای فرافکنی مشکلات بهتر است با همدلی و اتحاد نقشه های دشمنان را خنثی کنند .کشورهای جنوبی خلیج فارس همگی دارای ذخایر ارزی فراوان و تسلیحات بسیار مدرن هستند و کشور اسرائیل هم با وجود مساحت کم دارای ارتش دو میلیون نفری با سطح دانش و تکنولوژی بسیار بالا و تسلیحات بروز می باشد .جای این سئوال باقی است که چگونه همه این کشورها با هم متحد و برای کشور با فرهنگ و تمدن ما نقشه میکشند ؟ سالها است بعضی از اهداف و شعارهای ما باعث ریختن اب در اسیاب دشمن شده .
نقل قول کردن
#7 سید محمد قاسمی 1397-02-23 10:43
یادداشت بسیار پر معنا و پر مغزی است . ایکاش عمیقآ به آن توجه شود ...
نقل قول کردن
#8 علی 1397-02-23 19:42
با برجام نه تنها چیزی نصیب کشور نشد بلکه تحریمها رسمیت بافته و نهادینه شد، برجام یک پیمان یکطرفه بدون ضمانت و غیر عادلانه بود زیرا براساس آن اگر ایران به تعهداتش عمل نکند تمام تحریمها برمیگردد اما اگر سایر اعضا آن را نقض و یا از آن خارج شوند هیچ برخوردی پیش بینی نشده است! درنتیجه این بی تدبیری آنچه میخواستند دادیم و هیچی هم بدست نیاوردیم!! آیا این کار قابل دفاع است؟! آری آنها میدانستند چه میکنند اما ما نه!
نقل قول کردن
#9 کامران حسینی 1397-02-23 22:08
به نقل از علی:
با برجام نه تنها چیزی نصیب کشور نشد بلکه تحریمها رسمیت بافته و نهادینه شد، برجام یک پیمان یکطرفه بدون ضمانت و غیر عادلانه بود زیرا براساس آن اگر ایران به تعهداتش عمل نکند تمام تحریمها برمیگردد اما اگر سایر اعضا آن را نقض و یا از آن خارج شوند هیچ برخوردی پیش بینی نشده است! درنتیجه این بی تدبیری آنچه میخواستند دادیم و هیچی هم بدست نیاوردیم!! آیا این کار قابل دفاع است؟! آری آنها میدانستند چه میکنند اما ما نه!

دستگاه دیپلماسی کشور نباید اجازه تحریم جدید بر علیه ایران را بدهد دوباره داستان تحریم واقعأ آزار دهنده است
نقل قول کردن
#10 کمالی 1397-02-23 22:09
یعنی دوباره باید شاهد اون همه تحریم زمان احمدی نژاد در مملکت باشیم ؟
نقل قول کردن
#11 همشهری 1397-02-24 08:34
جناب آقای شهرام عزیز یکبار دیگر یادداشت را بادقت مطالعه نمایید و تعصب و احساس را کنار بگذارید وبعد در مورد آن قضاوت کنید
نقل قول کردن
#12 سالاری 1397-02-25 01:18
کاملا غیر منطقی فقط یک سوال از شما دارم اگر با برجام ایران هیچ چیزی بدست نیاورد پس دلیل اینکه امریکا با صرف هزینه بسیار سنگین از اعتبار جهانی خود در نزد افکار عمومی ودولت های جهان از آن خارج بود چه بود ؟
نقل قول کردن
#13 اقبالی 1397-02-25 01:19
صد درصد غیر منصفانه
نقل قول کردن
#14 اقبالی 1397-02-25 01:21
دوست عزیز ای کاش شما متن را چند مرتبه مطالعه می کردی تا درک درستی از آن پیدا میکردی آن زمان شاید فورا و از روی جو زدگی این مطالب را نمیفرمودی
نقل قول کردن
#15 آرش 1397-03-07 10:44
آمریکاهمیشه نیرنگ درکارش بوده وهست وهیچ وقت صداقت نداشته وندارد.

آمریکادردوره پهلوی هم خواهان عقب ماندگی ووابستگی ایران بود
روابط اقتصادی ایران و آمریکا در دوره پهلوی چگونه بود؟
آمریکاواسراییل مخالف اسلام ناب محمدی هستند
آمریکاواسراییل دوتاشرهستن که بلای جان مسلمین درخاورمیانه شدن
آمریکاواسراییل والدین جنایت وتروردرکشورهای اسلامی هستند
آمریکا واسراییل جنایتکاروظالم دانشمندان هسته ای ماراترورکردن
آمریکاهیچگاه قابل اعتمادنبوده ونیست .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا