یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري، هفتم اسفند و با حضور حماسي و پرشور مردم برگزار شد‌.
در استان لرستان با مشخص شدن نتايج، حوزه‌هاي انتخابیه اليگودرز، سلسه و دلفان، كوهدشت و پلدختر منتخبین مردم این حوزه‌ها به مجلس راه یافتند، اما انتخابات در حوزه‌هاي خرم‌آباد و چگنی، بروجرد و دورود و ازنا به دور دوم کشیده شد.
انتخابات دور دوم احتمالا اواخر فروردين یا اوايل اردي‌بهشت‌ماه سال آينده برگزار مي‌شود. این فاصله زمانی، فرصت مناسبی است تا كانديداهاي راه يافته به دور دوم برنامه‌هاي خود را بهتر از قبل به مردم ارائه نمایند. كانديداها با علم، آگاهی و شناخت از حوزه انتخابیه و توانايي كه در خود سراغ دارند فارغ از هر شائبه، صادقانه مردم را با اهداف ترسيم شده خود آشنا سازند.
اما آن‌چه كه قبل از برگزاري انتخابات دور اول دیدیم و یا درفاصله زمانی تا برگزاری دور دوم انتخابات مي‌بينيم و خواهیم دید، چيزي جز تخريب کاندیداها نيست. هواداران دو آتشه كانديداها هم كه انسان‌هايي، فهیم و با منزلت اجتماعي هستند، ناخواسته گرفتار اين دام شده و براي حمايت از كانديداي خود به تخريب كانديداي ديگر مي‌پردازند.
فضاي مجازي اين روزها آبستن تسويه حساب‌های شخصی طرفداران كانديداها شده است. در تالارها و گروه‌هاي مجازي بعضي پا را فراتر از تخريب گذاشته‌اند و منزلت اجتماعی و خانوادگي كانديدا را هدف قرار می‌دهند، امري مذموم كه هر روز بر دايره‌ی وسعت و تخریب آن افزوده مي‌شود.
با برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس که سی و هفتمین انتخابات بعد از انقلاب بود هنوز در اکثر شهرستان‌ها، و حوزه‌های انتخابیه طوايف سرنوشت كانديداها را رقم مي‌زنند که اين مورد هم، در رديف همان تخريب‌ها قرار دارد؛ زيرا شايستگي، لياقت و اهداف عقلانی در گير و دار طايفه‌بازي محو و ناپدید مي‌شود.
پاشنه‌ی انتخابات در لرستان از دير باز بر پایه اين دو اصل چرخیده و همچنان می‌چرخد. محور تمام اين بد‌اخلاقي‌ها هم كسي نيست جز خود كانديداها! وقتي كانديدايي به طايفه و گروهي قول مي‌دهد در صورت انتخاب شدن و رفتن به بهارستان و نشستن بر صندلی سبز مجلس مشكل جوانان بيكار آنان را حل مي‌كند، جوانان بيكار آن طايفه نیز براي عزیز شدن نزد كانديدای مورد نظر به هر طريق ممكن و براي ارادت بیش‌تر در ستاد این کاندیدا بدگويي ساير كانديداها که اتفاقا كار‌سازترين حربه‌ی این روزهاست می‌پردازند.
 البته نمايندگان راه يافته به مجلس در ادوار گذشته كه در دوره‌های بعد کاندیدا می‌شوند با علم به حواشی گذشته و این که در شعارهاي دوران انتخاباتي‌شان چقدر غلو كرده و همان شعار‌ها آفت و بلاي انتخاب‌شان در دوره‌هاي بعدي شده است (‌به آرا ماخوذه نمايندگان ادوار گذشته مراجعه نمایید) سعي می‌کنند از دادن شعار‌هاي دهان پركن پرهيز نمايند.
خبرهای دیگری هم در خصوص معامله آرا و حمايت افرادي در داخل و بيرون شعب از كانديداها به دستمان رسید که از پرداختن به جزئيات آن‌ها معذوریم! مردم شريف لرستان آگاه‌تر از آن هستند كه این بار بازيچه‌ي دست كساني قرار گيرند كه مثل روز روشن به آن‌ها دروغ مي‌گويند. اين مردم خوب مي‌دانند كه وظيفه نماينده مجلس چيست و حدود و اختيارات آ‌ن‌ها چقدر است، لذا انتظار مي‌رود در مقابل سخنان محمد فيضيغلو‌آميز برخي كانديدا‌ها عكس‌العمل نشان دهند.
جان كلام اين كه فضاي تبليغات مجازي اين روزها‌ي استان نه تنها فضاي سالمي نيست بلكه جز تخريب هيچ خروجي دیگری ندارد.
 در پايان مردم را به آيه 11 سوره مباركه الرعد جلب مي‌كنم كه خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «خداوند سرنوشت هيچ قوم و ملتي را تغيير نمي دهد مگر آن كه آن‌چه را در خودشان است تغيير دهند».
 
محمد فیضی
 
* اين مطلب در شماره 42 دوهفته‌نامه "بانگ اساطير" به تاريخ يك‌شنبه 16 اسفند 1394 منتشر شده است
 بازنشر در یافته

دیدگاه‌ها  

#1 سامان 1394-12-18 21:45
آقای فیضی عزیز
وظیفه اهل رسانه است که شفاف سازی کنید. کاندیدایی که دل به خرید رای بسته و به هر روشی دست به توهین و تخریب دیگر رقبا میزنه.آقای فیضی عزیز بیاییم یکبار برای همیشه کسی که دست به ابن کارها میزنه و ستاد تخریب درست کرده رو به مردم معرفی کنیم تا دیگه شاهد ورود افراد نالایق به این عرصه نباشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا