یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دو خصلت است که در بندگی بالاتر از این دو خصلت وجود ندارد: یکی ایمان به خدا و دیگری سودرسانی به بندگان خدا.
 یکی از ارزش‌هایی که اسلام به آن تاکید دارد خدمت‌رسانی است که زمینه به جهت تعالی روحی افراد و ارتقاء مادی و معنوی جامعه انسانی است احسان به خلق خدا و خدمت به دیگران و همچنین ایمان و عبودیت و بندگی خدا دو بالی است که در قرآن شریف برای رسیدن به سعادت انسان و برای صراط مستقیم حیات دنیوی و اخروی بشر به سوی کمال معرفی می‌نماید، بنابراین وقتی می‌بینیم قرآن کریم جنب مقدس‌ترین و معنوی‌ترین ارزش‌ها همانند توحید و عبودیت خدمت‌رسانی را نیز امر می‌کند و وقتی در بیانات پیامبراعظم (ص) و اولیای خدا به این امر توجه ویژه‌ای شده است و کلید گنج سعادت را احسان کردن می‌نامند، ناخود آگاه انسان به این کار  بزرگ که بعضی براي تحقق آن داوطلب می‌شوند به خود  می‌بالد که در کنار کسانی هستیم كه عاشق خدمت و نیکی کردن هستند.
خدمت به خلق خدا قطعا برخواسته از ایمان به خدا و اعتقاد به روز جزا است لذا مومن راستین که به خدا و روز جزاء معتقد است رسیدگی به مشکلات دیگران و هزینه‌گذاری برای رفع گرفتاری‌های آنان اطاعت امر خدا دانسته و در این راه با دیگران مسابقه می‌گذارد چون می‌داند بی‌توجهی به سرنوشت دیگران و بی‌تفاوتی در قبال نیازمندان باایمان به خدایی که امر به احسان و نیکوکاری نموده است، سازگار نیست.
 بنابراین با این بینش که سعادت اخروی و وصول بهشت و رضوان الهی در گرو خدمت‌رسانی به دیگران است با رغبت قلبی و نشاط به این امر مهم می‌پردازد خیر‌خواهی برای دیگران و احسان برای بندگان خدا سر خلقت و آفرینش انسان است که مولای‌مان علی‌(ع) فرمود: «برای احسان (خدمت به دیگران) و اطاعت از خدا خلق شده‌اید».
لذا جمع احسان به خلق و اطاعت خدا در روایت نشانگر توام بودن ارزش‌های معنوی با خدمت‌رسانی در نگاه دین و اولیای الهی است حال افرادی که کاندیدای خیر‌رسانی و خدمت هستند بدانند عمل  ارزشمندی را که نزد خدا برای آن معادلی را نمی‌توان یافت و هیچ عبادتی بالاتر از آن نیست را برگزیده‌اند و وظیفه هر مسلمانی است که اسباب خدمت به خلق خدا  را برای خادمین فراهم نمایند در چنین نظام مقدسی که حقیقتاً مردم اساس قرار گرفته‌اند و کارگزاران نیز خادم آنان خواهند بود.
 یکی از حقوق این مردم خوب آن است که داوطلبین خدمت هم حقوق آنان که خوشحالی پس از انجام یک تکلیف بزرگ یعنی انتخابات است را تبدیل به غم و غصه نکنند همان‌طور که امیرالمومنین زمانی "ابوالاسود دوئلی" که از شخصیت‌های تاثیر‌گذار در رکاب ایشان در جنگ صفین و جمل  بود را در بصره به عنوان قاضی مردم قرارداد و پس از مدتی او را عزل نمود، نزد مولا علی (ع) آمد و عرض کرد: آیا من خیانت یا جنایتی مرتکب شده‌ام؟
 امام فرمود: خیانت و جنایتی مرتکب نشده‌اید، ولي هنگام سخن گفتن با مراجعین به دادگاه دیدم صدایت از صدای متهم بلند‌تر است و این برخورد مخالف کرامت انسان و جلالت اسلام است.
احمد حکیمی‌گیلانی امام جمعه شهر معمولانلذا امید است مردم با انتخاب اصلح به افرادی که وجدان کاری دارند و در پی خدمت می‌باشند و همواره پس از انتخاب در صدد عدالت‌گستری، فقرستیزی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات مختلف مردم و ایجاد رفاه عمومی می‌باشند بتوانند برگ زرین دیگری بر افتخارات پس از انقلاب خود بیفزایند. و ما عند اللّه خیر وابقی
 
احمد  حکیمی‌گیلانی
امام جمعه شهر معمولان
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا