یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در این یادداشت قصد، غرضی و فرصتی باقی نیست تا بخواهیم به مقدمه‌ای بلند در رابطه با واژگانی چون مزایده و مناقصه، بدهکار و بستانکار، سود و زیان و عباراتی چون برد برد، برد باخت و سایر عبارات سیاسی و مفاهیم اقتصادی بپردازیم.
 ولی به زعم مسوولین محترم سازمان میراث فرهنگی و استانداری لرستان و پیشنهاد دهندگان این طرح، بی‌پرده باید گفت واژه‌های ذكر شده اصطلاحات ادبی و ردیف و قافیه نیستند که در کنار هم قرار گرفته باشند بلکه نتیجه صدها سال تلاش و فعالیت‌های دانشمندان اقتصادی و سیاسی و دانشگاه‌ها در حوزه‌های علوم نظری بوده که منجر به تدوین سرفصل‌های علوم اقتصادی و سیاسی شده است.
متاسفانه عدم آگاهی برخی از مدیران به واسطه نداشتن تخصص و دانش در مجموعه حوزه‌های دستگاه تحت مدیریت خویش، بخشی‌نگری و عدم پای‌بندی به نظر کارشناسی، باعث شده است تا تفکر خودسری رایج و در نهایت فرهنگ تملق و چاپلوسی ترویج و تصمیم‌های غیر‌قابل جبران اتخاذ و اجرایی شود.
در یک روش مدیریت سیستمی، آن مجموعه و سیستم است که بر اساس تعریف و داده‌ها و بر اساس منافع و مصالح تصمیم می‌گیرد، مدیر ارشد باید فرهنگ تصمیم‌سازی را همراه با نظر کارشناسان ترویج دهد.
سازمان میراث فرهنگی و استانداری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در آن روی سکه نیز باید اذعان شود که بدون در نظر گرفتن بخش خصوصی و در نهایت عدم پایبندی و اعتقاد به اصل 44 با توجه به کمبود منابع به دلایل مختلف (به زعم نگارنده عدم شناخت منابع و مدیریت منابع) که به تفصیل بیان خواهد شد اتفاقی در حوزه های اقتصادی و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی نخواهد افتاد زیرا دولت در حوزه‌های فرهنگی حداقل در کشور ما با قاعده فاینانس و LC و بیع متقابل و ...قدرت مانور ندارد و با این فرمول نمی‌شود در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری نماید.
بنابراین در بحث مناقصه و مزایده، واگذاری و ... باید به دنبال تامین منابع و بهره‌برداری همراه با بهره‌وری باشیم و در همین راستا با مدیران و ارائه دهندگان صفی و ستادی طرح واگذاری مجموعه تاریخی و فرهنگی باغ گلستان فلک‌الافلاک وارد بحث می‌شویم و قضاوت را به خوانندگان محترم خاصه مردم فرهنگ‌دوست لرستان می‌سپاریم.
حدود یک سال قبل به پیشنهاد مدیر کل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان مبنی بر احیای باغ تاریخی قلعه فلک‌الافلاک و ساختمان سربازخانه به عنوان موزه بزرگ لرستان و بحث و نظر کارشناسی کارشناسان با معاونان اداره کل و به دنبال آن طرح مسئله در استانداری لرستان و بازدید استاندار محترم، معاون استاندار و ایضاً ارائه طرح به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و بازدید معاون محترم رییس جمهوری، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، مدیر کل محترم موزه‌های کشور و بازدید های سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات استان، صدا و سیمای لرستان، مطبوعات و سایر متخصصین و نمایندگان محترم لرستان در مجلس شورای اسلامی، پروپوزال متقن و قوی مبنی بر موارد ذیل تهیه و اجرایی گردید:
با توجه به در پیش بودن دره خرم‌آباد به محوریت قلعه فلک‌الافلاک در فهرست ثبت جهانی.
خروج از حبس بیش از هفت هزار شیء مفرغی در زیرزمین گنجینه قلعه فلک‌الافلاک و عدم اطلاع و آگاهی مردم از تاریخ و تمدن خویش به واسطه عدم امکان یک فضای فرهنگی مناسب به لحاظ کمی و کیفی.
جلب گردشگران علمی از سراسر جهان به استان لرستان به واسطه فرهنگ مفرغ لرستان که در دنیا منحصر می‌باشد.
نمايي از باغ تاريخي گلستان خرم‌آباد
خروج لرستان و خرم‌آباد از معبر گردشگری به عنوان مقصد گردشگری به واسطه امکان موزه بزرگ منطقه‌ای و اقامت 24 تا 72 ساعت در مرکز استان ایجاد رونق فرهنگی و اقتصادی در مقابل رکود موجود ایجاد بازارچه صنایع دستی در باغ گلستان بر اساس طرح تهیه شده و کارشناسی جهت رونق صنایع دستی استان از تولید به مصرف و جلوگیری از روند دلالی و واسطه‌گری و سایر مولفه‌هایی که همه و همه و به خصوص مردم فرهنگ‌دوست لرستان و خرم‌آباد از اجرای طرح استقبال گسترده‌ای نمودند.
طرح بعد از کارشناسی در صف و ستاد مصوب و به مدیر محترم پایگاه فلک‌الافلاک به عنوان مجری ابلاغ گردید تا به صورت امانی و امانی پیمانی اجرا گردد.
خوشبختانه اساسی‌ترین مسئله در ارائه و اجرای طرح جهت اجرای این مهم علاوه بر موارد ذکر شده کسب درآمد برای اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان و عدم وابستگی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در اعتبارات جاری بوده است، زیرا با یک حساب سرانگشتی صرفا از محل فروش بلیط بعد از بهره‌برداری سالیانه حدود بیست میلیارد ريال از محل درآمد از خزانه به میراث فرهنگی لرستان واریز می‌شد.
مزید اطلاع مدیران مالی تنها ردیفی که پول به صورت صد در صد به حساب استان‌ها واریز می‌شود از محل درآمدها می‌باشد.
این مبلغ جدای از درآمدی می‌باشد که از محل اجاره غرفه‌های صنایع دستی عاید اداره کل می‌شد، تملک باشگاه افسران از دیگر بناهای مورد پی‌گیری و ساماندهی و درآمد حاصل از آن و سایر پکیج‌های طراحی شده به جای خود.
با پی‌گیری‌های ممتد و دامنه‌دار مبلغ 30 میلیارد ريال اعتبار همزمان با شروع عملیات و اجرای طرح با کم‌ترین اعتبارات از محل صرفه‌جویی سازمان میراث فرهنگی از تخصیص سایر استان‌ها کم و به استان لرستان جهت تملک باشگاه افسران اختصاص یافت و برابر نظر کارشناسی 30 میلیارد ريال از محل منابع تملک و دارایی استان حسب توافق معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان با استاندار محترم اختصاص تا ساختمان مذکور نیز به تملک درآمده و ساماندهی شود که متاسفانه به علت گروکشی ارتش به شرط تخریب بناهای تاریخی پادگان 07 تا کنون این مهم به وقوع نپیوسته است.
قلعه تاريخي فلك‌الافلاك خرم‌‌آباد از نماي شرقي
در هر حال، طرح ایجاد موزه بزرگ لرستان و احیای باغ گلستان و بازارچه صنایع دستی روند اجرایی را با حداقل امکانات طی نمود.
در طی مدت کوتاه‌تر از 7 ماه باغ گلستان احیا شده، بستر سازی بازارچه صنایع دستی انجام شده، ساختمان موزه نیز شبانه‌روز در حال احیا بوده که با تغییر مدیریت در اداره کل میراث فرهنگی استان به یک‌باره روند اجرایی طرح مسکوت مانده و 7 ماه پس از تغییر مدیر نه تنها آجری به آجر بند نشده بلکه زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری این مجموعه تاریخی منحصر به فرد در آستانه ثبت جهانی به بخش خصوصی شنیده می‌شود.
و اما پرسش‌های اساسی را باید از پایین به بالا همانند اعتقاد به نظر کارشناسی از استاندار محترم لرستان و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون رییس جمهور به عنوان متولی پرسید.
1) احترام به قانون و اعتقاد به کار کارشناسی چه می‌شود؟ ناگفته نماند همان موقع نیز زمزمه واگذاری لقمه آماده به بخش خصوصی نیز شنیده می‌شد که با مقاومت مدیر کل اسبق میراث فرهنگی و دلایل متقن، کار کارشناسی و توجیهات فرهنگی و اقتصادی برای مردم لرستان و اداره کل میراث فرهنگی لرستان با اجرای طرح احیای موزه بزرگ لرستان رضایت داده شد.
2) جناب آقای استاندار؛ همان گونه که مستحضر هستید و رشته تحصیلی حضرت‌عالی نیز در بخش عمران می‌باشد، این بنای تاریخی به لحاظ فنی و قانونی جهت تغییر کاربری اجرایی نخواهد بود و حداقل برای تبدیل آن به هتل 3 ستاره نیز می‌بایست در هر اتاق سرویس بهداشتی، حمام و سایر سازه‌ها الحاق و ایجاد نمایید که به لحاظ قانونی و فنی امکان‌پذیر نخواهد بود چه رسد به هتل پنج ستاره.
3) ورودی‌های تو در توی ابتدا تا انتهای سالن‌های شمالی و جنوبی بنا را باید کور کنید که اصلا امکان‌پذیر نخواهد بود چون تمام اصالت بنا از بین خواهد رفت و اتاق‌ها کور خواهد شد و نه از لحاظ فنی امکان‌پذیر است و نه توجیهی دارد.
4) همان گونه که به لحاظ مدیریتی مستحضرید با هزار پروژه ناتمام در سطح استان چگونه می‌خواهید برای ساخت موزه بزرگ لرستان با هفت هزار شی مفرغی و اشیا کلما کره دنبال محل ردیف جدید در سازمان مدیریت بگردید؟
5) نقش حضرت‌عالی به عنوان یک بومی متولی استان در احیای تاریخ و فرهنگ لرستان چیست؟ اميدواريم تصميم نهايي شما به مثابه واگذاری یک لقمه آماده به بخش خصوصی نباشد.
6) آقای استاندار سرانه فضای فرهنگی لرستان و به ویژه خرم‌آباد به عنوان نگین لرستان با توجه به جمعیت دو میلیونی استان چقدر است؟ پس سهم مردم چه می‌شود؟ باغ فلاحت که تجزیه شد! پادگان 07 که بلاتکلیف است! بافت‌های قدیمی خرم‌آباد و بروجرد رها شده! پل‌ها واگذار به گذر زمان! حداقل نماد لرستان را واگذار نکیند.
7) باید همه را موظف نمایید از صف تا ستاد تا به دنبال ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باشند، اگر دیر بجنبند تا یک سال دیگر از فهرست موقت ثبت جهانی خارج خواهد شد و باید آن‌وقت غبطه خورد و چله‌نشینی کرد.
8) کسی منکر ورود بخش خصوصی در عرصه گردشگری و میراث فرهنگی نیست و بدون ورود بخش خصوصی اتفاقی نمی‌افتد، اما چرا مجموعه تاریخی فرهنگی باغ گلستان و سربازخانه؟ چرا لقمه آماده را به بخش خصوصی واگذار کنیم اگر به دنبال توجیه اقتصادی و منافع دولت هستیم چرا هتل پنج ستاره شاپور خواست را به بخش خصوصی واگذار نکنیم؟ لابد برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد، هتلی که خلع ید شده و با نازل‌ترین قیمت شرایط واگذاری را دارد، توجیه ندارد؟ اما مجموعه باغ گلستان برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد؟
بخش خصوصی یک سال است حمام گپ را در دل شهر خرم‌آباد با بهترین و ارزان‌ترین شرایط تحویل گرفته است آیا ملاحضه نموده‌اید به کجا رسیده است؟ بدون کوچک‌ترین نظارت ستادی و صفی و بدون طرح مرمتی "نوسازی" می‌شود، نه مرمت و ساماندهی.
آقای استاندار؛ اگر دو سال تحمل و تامل فرمایید و از محل و ردیف اعتبارات تملک و دارایی ملی و استانی طرح قلعه فلک‌الافلاک را مشایعت فرمایید، بزرگ‌ترین دستاورد را به مردم لرستان هدیه می‌کنید.
آقای استاندار تا کی همکاران میراث فرهنگی لرستان برای ذره‌ای ناقابل اضافه‌کاری و پرداخت حق ماموریت و امور جاری باید دست نیاز به سازمان مدیریت استان و معاونت برنامه‌ریزی و پشتیبانی استانداری دراز کنند؟
اگر دو سال صبر و سخاوت پیشه کنید و به همان مقدار سال‌های قبل از محل اعتبارات تملک و دارایی ملی و استانی به مجموعه فلک‌الافلاک تخصیص دهید، سالی پنجاه تا صد  میلیارد ريال به استان و اداره کل میراث فرهنگی برمی گردد. فلک‌الافلاک را به چوب حراج نگذارید. این رسم واگذاری نیست بلکه عین وادادگی است.
نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. نگذارید عده‌ای ناآگاه قداست تاریخ و فرهنگ لرستان و گذر تاریخی استان را به اصطبل (پادگان 07‌) تشبیهه کنند.
باید هزینه‌های جاری را کاهش داده، باید ریاضت پیشه کرد، باید قید رسم غلط کادو دادن را زد، باید سخت کارکرد تا ما را مجبور به قانع شدن نکنند.
و اما در بحث واگذاری‌ها؛ سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار محترم باید توجه فرمایند که سعی نمایند طرح‌های نیمه‌کاره ایجادی را که بنا به هر دلیلی از جمله نبود اعتبار، عدم توجیه اقتصادی، قطع منابع و ... رها شده را واگذار نمایند که در استان لرستان بیش‌تر در حوزه‌های گردشگری مصداق پیدا می‌کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز احیای بافت‌های تاریخی باید به صورت مشارکتی، ارائه بسته‌های مشوق از جمله منابع جدید و جایگزین‌، وام‌های بلاعوض، کم‌بهره  و ... انجام گیرد، وظیفه مدیریت کلان ارائه راهکار جدید و پیدا کردن منابع مناسب کوتاه‌مدت و تسهیلات قابل اجرا است.
پی‌گیری اجرایی شدن قانون زمین‌های معوض با مشارکت معاون محترم امور عمرانی استانداری، راه و شهرسازی لرستان، میراث فرهنگی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نمونه‌ای کوچک از انبوه منابع می‌باشد.
متاسفانه دولت تدبیر و امید نیز در بحث اولویت ارائه تسهیلات اشتباهات دولت قبل را تکرار نموده است که ناشی از سیاست‌های غلط دولت گذشته در بحث مهار تورم بوده است، تورم مهار اما رکود شدید و عدم رونق اقتصادی باعث شد تا منابع و تسهیلات از بخشی به بخش دیگر جابه‌جا و یا اولویت‌ها تغییر پیدا کند و سایر عوامل داخلی و خارجی که از چارچوب بحث ما خارج است.
بنابراین در چنین شرایطی اولویت‌بندی و شناخت منابع دولتی و خصوصی شرط اساسی است.
سازمان میراث فرهنگی می‌بایست در راستای نقش حاکمیتی اعتبارات تملک و دارایی و درآمد را به واسطه داشتن حجم عظیم نیروی کمی حقوق بگیر، بیکار(!) در بخش میراث فرهنگی، ساختمان‌ها و بناها و اماکن تاریخی هزینه کند و منابع و تسهیلات بانکی مناسب و ارزان‌قیمت را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا در بخش گردشگری و صنایع دستی و در راستای توسعه و یا ارائه روند تکمیل و تجهیز طرح‌های ایجادی زیربنایی هزینه نماید.
قابل توجه مسوولان سازمان میراث فرهنگی کشور که سالانه صدها میلیون تومان اجاره‌بهای ساختمان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران را به عنوان مستاجر پرداخت می‌کند اما از طرفی دیگر ساختمان‌های مسعودیه را به بهای اندک به بخش خصوصی واگذار می‌کند و در برخی از استان‌های دیگر نیز متاسفانه شاهد این روند هستیم! این یعنی عدم شناخت منابع، عدم شناخت اولویت‌ها و عدم شناخت خود و مجموعه خود!
و اما نکته حائز اهمیت در بحث وادادگی سازمان میراث فرهنگی کشور عدم استفاده از ظرفیت‌های تلنبار شده زیربنایی است که متاسفانه فقط تک منظوره استفاده می‌شوند و فلک‌الافلاک تنها یک نمونه از این مصداق می‌باشد.
کاخ موزه سعدآباد، نیاوران، کاخ گلستان و ... نمونه بارز مدعا می‌باشد.
باید سلول‌های خاکستری مغر را به کار انداخت و منابع و درآمدهای جدیدی را علاوه بر بلیط‌فروشی تعریف کنیم.
مدیران کاخ موزه‌های انگلستان، فرانسه و .... با ساختمان‌ها و کاخ‌های قرون وسطایی چکار می‌کنند؟ فقط بلیط می‌فروشند؟ آیا ساختمان‌هایی نظیر وزارت خارجه انگلیس، روسیه، مجلس فرانسه، کاخ واکینگهام انگلستان و ... را واگذار کرده‌اند؟
باید منابع را شناخت، اولویت‌ها را مشخص کرد، ریاضت پیشه کرد، اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت.
و اما در پس انجام سخن صمیمی با دست‌اندرکاران، سخنی با مردم بزرگ لرستان، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران لرستان؛
فلک‌الافلاک را یک‌پارچه ببینیم، تاریخ لرستان بر قامت رعنای فلک‌الافلاک تجلی پیدا می‌کند، مجموعه فلک‌الافلاک حامل اسرار فرهنگی چند هزار ساله لرستان است، بیاییم باغ گلستان، باغ فلاحت، قنات‌ها، گرداب سنگی، پادگان 07 و اسرار غارهای دره‌ی خرم‌آباد را در قامت انسان زنده‌ای در گذر زمان ببینیم.
نگذاریم شریان‌های حیاتی قلعه پاره شوند.
تو که نوشم نئی نیشم چرائی           توکه یارم نئی پیشم چرائی
تو که مرحم نئی ریش دلم را            نمک‌پاش دل ریشم چرائی
عبدالرضا مهاجري‌نژاد 
عبدالرضا مهاجري‌نژاد
مدیر کل اسبق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان

* حضرت علي (ع): ايراد نگيريد كه "گوینده" سخن کیست، بلكه ببينيد "سخن" چیست، و اگر حق است، آن را بپذيريد.
* این مطلب روز شنبه 14 آذر در شماره 2 نشریه "بهار لرستان" منتشر شده است
 

دیدگاه‌ها  

#1 دالوند 1394-09-15 22:12
درود بر مهاجر نژاد
فرهنگ و اصالت را نباید به عنوان اموال نگاه کرد و به بخش خصوصی واگذار نمود
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1394-09-15 22:17
این آقا که این همه داد سخن دادن و دم از درآمد 20 میلیاردی میزدن چرا خودشون تپه ماسور که از مهمترین تپه های نه تنها استان بلکه کشور به شهرداری واگذار کردن (در دوران مدیریت ایشان) و عملا باعث نابودی این اثر با ارزش شدن ؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1394-09-15 22:18
استانداری استان لرستان کارههای بزرگی برای لرستان انجام داده اند و انصافا بسیار کوشا هستند ولی این طرحشون که میخوان سربازخانه قدیمی جنب قلعه که خودش یک اثر تاريخی هست تبدیلش کنن به هتل کمی غیر معقول به نظر میرسد ای کاش همان طرح موزه رو اجرا کنن و بجاش یک هتل مجهز در اطراف کیو درست کنن. در ضمن احتمال دارد که در صورت درست کردن هتل در حریم قلعه مانع بزرگی برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلک ایجاد بشه ..از استاندار محترم خواهش داریم که از اجرای این طرح صرفنظر کنن. با تشکر
نقل قول کردن
#4 محمد اكبري 1394-09-15 22:35
به عنوان فعال ميراث فرهنگي وطبيعي عرض ميكنم وقتي نگاه اقتصادي اصالت يابد اصالت هاي فرهنگي حاشيه ميشود هرروز واگذاري هاي غيراصولي زيست بومي يا ميراثي
نقل قول کردن
#5 محمد 1394-09-15 22:43
با وجود مدیریت پرتنش جناب مهاجری نژاد در میراث لرستان که ایرادات زیادی به آن وارد است همچون واگذاری تپه های مهم ماسور و چقابل به شهرداریها برای احداث پارک!!! متن ایشان زیبا و منطقی است.... امیدوارم استاندار و مدیر میراث لرستان به اين موضوع توجه كرده و این اشتباه تاریخی را جامه عمل نپوشانند....
نقل قول کردن
#6 صادقی 1394-09-15 23:11
آقای مهاجری کاملادرست اشاره کردند و متاسفانه این تهدید واقعیت دارد.


صمنا تپه ماسور که به بخش خصوص واگدار نشده که ساخت وساز بشه. به فضای سبز تبدیل شده واز حالت بیغوله درومده
.
درود بر شرفت آقای مهاجری
نقل قول کردن
#7 سپهر 1394-09-15 23:27
خارج شدن قلعه فلک الافلاک از فهرست موقت ثبت جهانی فاجعه ای غیر قابل جبران خواهد بود. تا دیر نشده اقدامات لازم در یک سال آینده انجام شود وگرنه رویای جهانی شدن دره خرم آباد و قلعه باشکوهش حداقل در پنجاه سال آینده دست نیافتنی خواهد شد.
نقل قول کردن
#8 محمد 1394-09-15 23:31
:ماسور واگذار نشد بلکه جهت حفاظت ساماندهی شد با انصاف بلکه همون مدیر جلوی تصرف شهرداری رو درماسور شرقی گرفت وبه دادستانی شکایت کرد اقای با انصاف
نقل قول کردن
#9 سپهر 1394-09-15 23:31
این همه از رونق یافتن صنعت گردشگری در لرستان صحبت میشود در حالی که شرط اصلی آغاز این رونق ابتدا جهانی شدن دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک است. این یک فرصت استثنایی است که از دست دادن آن واقعاً ناامید کننده خواهد بود. تبدیل شدن خرم آباد به مقصد گردشگران با محوریت ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک مد نظر قرار گیرد.
نقل قول کردن
#10 کیوان 1394-09-16 00:38
فقط باید به حال این استان گریست اخه مگه بخش خصوصی چه گلي بر سر ما زده تو رو خدا هتل پارک صخره ای کو؟ کشت صنعت ميگن فقط در حد مشاغلي مثل چوپان استخدام کرده تو رو خدا خرم اباد رو نفروشید
نقل قول کردن
#11 رامین 1394-09-16 01:13
ما باید چه قدر غصه بخوریم تا این اثر بی همتا که همه ارزوی داشتنش رو دارند ثبت جهانی بشه واقعا دل انسان اتش می گیره
نقل قول کردن
#12 حیران 1394-09-16 02:43
مدیر کل قبلی با اینکه بومی نبودن ولی درود به تعصب و علم و دانش و اشراف کامل ایشون به مسایل فرهنگی و تاریخی. اینکار نه درست هست و نه کارشناسی شده.این بناها خودشون اثر تاریخی محسوب میشن.تو را بخدا نکنید :cry: :-|
نقل قول کردن
#13 احسان 1394-09-16 07:36
تو رو خدا حد اقل حریم قلعه رو ندین به بخش خصوصی اقای استاندار خواهش میکنیم این کارو نکنید ما از بخش خصوصی هیچ خوبی ندیدیم مثل شهر بازی خرم اباد میشه که خوب نشد هیچ همه وسایلش از رده خارج شده اند
نقل قول کردن
#14 حامد 1394-09-16 07:38
همیشه ارزومه آقای مهاجرانی نژاد برگرده چون واقعا فعال و خداشناس بود ، همه کارهای ایشون هم از رو حساب کتاب و مهدنسي شده بود . اصلا نمیدونم چرا عزل شد . آخه اسم صدتا هتل تو این شهر هست هیچکدوم هم اماده نشدن ، دو تا بام لرستان یکی صخره ای . هتل بزنید مسافر بیاد بمونه چکار ؟ موزه بزرگ لرستان رو بزنید هتل به درخواست مسافر و پولدار های تهران ساخته میشه و التماس میکنن بذاريد هتل بزنیم خرم آباد. موزه بزرگ لرستان قرار بود بعد موزه‌ ملی ایران بزرگترین باشه . اونوخت میخوابد بکنيدش مسافر خونه که به هتل هم شبیه نیست ؟!! هتل امیرکبیر اراک رو ببینید . هتل همه جا میشه ساخت . مسافر نمیاد از هتل لذت ببره میاد از دیدن آثار لذت ببره . ندارید این موزه دچار عاقبت پل شکسته بشه . بخش خصوصی که دلسوز لر ها نیست . وظیفه دولته خودش دست بکار بشه . درمورد ثبت جهانی دره خرم آباد همایش برگذار کنید تا وقت تموم نشده . کبوتر خونه های اصفهان ثبت جهانی شد ولی تمام هویت لر ها ثبت جهانی نشود ؟ کاش مدیران اسبق بودن . یه دوره استان خوب رونق گرفت .
نقل قول کردن
#15 محسن 1394-09-16 07:43
تو رو خدا این چه کاریه هیچ استانی اثار به این مهمی رو نمیده به بخش خصوصی فقط یه گردن کلفت بیشتر پولدار میشه جلو این کار رو بگیریدهر چه سریع تر
نقل قول کردن
#16 میرحسین شیخی بهاروند 1394-09-16 07:58
منم با دیدگاه اقای مهاجری نژاد موافقم.خداییش اگر مدیریت ایشان سیاسی کاری نمیشد الان میراث فرهنگی این حال و روزش نبود.
نقل قول کردن
#17 ناصر اسدی 1394-09-16 08:50
با سلام.

درود به مهاجری نژاد، درود به یافته، درود به بهار لرستان و ممنون از همه رسانه های بیدار
نقل قول کردن
#18 مهیار 1394-09-16 10:04
امیدوارم استاندار محترم با درایت این مساله رو حل کنند که بیش ازاین لرستان متضرر تصمیمات غیر کارشناسی و مافیایی برخی نشه .یک لرستان و سرزمین مفرغ و یک قلعه فلک والا افلاک اینور لطفا دیگه نگه دارید
نقل قول کردن
#19 علیرضا 1394-09-16 13:33
درود بر شرفت جناب آقای مهاجری
با اینکه اینهمه بی مهری از لرستان دیدی باز هم دغدغه لرستان و حفظ مواریث این دیار برایتان مهم است چیزی که اکثر لرها فراموشش کرده اند آقای استاندار بزارید ثبت جهانی شهرمون با سرعت بیشتری انجام بگیره
نقل قول کردن
#20 محمد حسن از قم 1394-09-16 14:04
مجموعه فلک‌الافلاک حامل اسرار فرهنگی چند هزار ساله لرستان است، مطلب جناب دکتر مهاجری نژاد عزیز بسیار کارشناسانه و علمی است / اما وقتی برخی از نیروهای غیر تخصصی از آموزش و پرورش وارد حوزه تخصصی میراث فرهنگی شدند دیگر چه انتظاری از است . دکتر مهاجری با صداقت بدون محافظه کاری و دور از چاپلوسی حقیقت را گفته اما گو گوش شنوا ؟ به قول معروف آنچه به جایی نرسد فریاد است
نقل قول کردن
#21 سيد احمد موسوي 1394-09-16 14:36
دكتر جان از نگاه موشكافانه حنابعالي واحساس مسوليت بي شائبه شما احساس غرور ميكنم نداي حق طلبانه شما موجب تنوير افكار احاد مردم لرستان گرديد خداي سبحان حافظ جان خود وخانواده ات باشد. والله خيرا حافظا وهو ارحم الراحمين
نقل قول کردن
#22 شادی 1394-09-16 16:39
ارادتمند جناب مهاجری نژاد عزیز....که همیشه به فکر این شهر مظلوم بوده و هست.بسیار عالی و شفاف بود...ارادتمندی م
نقل قول کردن
#23 ی.م 1394-09-16 16:41
سلام....حیف شد شما به نا حق کنارگذاشته شدید.موزه بزرگی که طرح شما بود طبق شنیده ها مثل اینکه مدیریت میراث فعلی برای ساختمان اداری نظر دارد ساختمان سربازخانه را تغییر داده و از موزه به اداره تبدیل کند....امیدوارم واقعیت نداشته باشد.
نقل قول کردن
#24 علي 1394-09-16 16:43
این شهر به همچین مدیرانی احتیاج دارد. خداوند پشت و پناهتان اقاي مهاجري
نقل قول کردن
#25 سپهر 1394-09-16 18:46
واگذاری بنای تاریخی سربازخانه برای احداث هتل پنج ستاره واقعاً تعجب برانگیز است. مگر اردیبهشت ماه امسال اعلام نکردند که در شمال دریاچه کیو هتل پنج ستاره کیو ساخته میشود؟؟؟ به جای واگذاری بنای تاریخی بروید همان هتل کیو را بسازید. شما را به خدا قسم می دهیم کاری نکنید که دره خرم آباد و قلعه فلک الافلاک از آثار جهانی حذف و خارج شوند.
نقل قول کردن
#26 هوشنگ 1394-09-16 19:52
صد حیف که چنین مدیر شایسته و آگاهی به دلایل سیاسی بركنار می شود و صد شکر که کینه به دل نگرفته و همچنان دغدغه تاریخ و فرهنگ و آثار تاریخی لرستان را دارد
امیدوارم متصدیان و آمران این واگذاری نامیمون به بخش خصوصی ذره ای از دلسوزی و درایت جناب مهاجرنژاد را داشته باشند و این خصوصی سازی یا خدایی ناکرده خودمانی سازی را متوقف سازند
نقل قول کردن
#27 بابک 1394-09-16 20:22
به نظر میرسه انجام چنين كاري به یک رانت خواری منجر بشه!! اما مهمتر ضرر و زیانیه که به قلعه ممکنه برسه که امیدوارم یک اراده قوي مانع این کار بشه!!
نقل قول کردن
#28 ستمدیده 1394-09-16 21:22
باسلام از آقای استاندار محترم تقاضا داریم قدر کارشناسان زبده ای مثل دکتر مجری نژاد رو بدونن و از نظراتشان استقبال کنند ای کاش به بزرگانی مثل مهاجری نژاد فرصت بیشتری داده میشود تا این استان آباد شود . درود بر شرف این مدیر دلسوز که با همه ناملایمتی هایی که در این استان به او شد هنوز هم دلش برای این استان میتپه
نقل قول کردن
#29 بیرانوند 1394-09-16 22:30
ای کاش همه مدیران ما اینقد شهامت داشتن که از مردم واداره شون وفرهنگ استان دفاع میکردن از فرهنگ مردم وحق مردم واینده مردم هر جا هستند موفق باشند همه بدونند یک لقمه غذا از اداره نخورده
نقل قول کردن
#30 ع 1394-09-16 22:57
آقای مهاجرنژاد به جز ایجاد تشنج و درگیری هیچ اقدام مثبتی نتونستن انجام بدن ،
نقل قول کردن
#31 ناشناس 1394-09-16 23:01
با سلام
من به عنوان یکه شهروند خدمت موافقان و مخالفان عزیز عرض کنم ما که متن قرار داد واگذاری این بنا رو ندیم. مگه استاندار مشاور حقوقی نداره که همینطوری واگذار کنه ?میراث فرهنگی یه مافیای بسيار خطرناک داره که فقط دست انداز درست می کنن و فقط به منافع شخصی خودشون فکر می کنن. به نظر می رسه کار استاندار با رعایت ضوابط و مقررات بسیار عالی و خاص هست تقریبا میشه گفت مثل هتل شاه عباسی اصفهان و بسیاری از کاروانسرا هایی که در کشور به بخش خصوصی واگذار شدن میشه ....
نقل قول کردن
#32 فرقان 1394-09-17 08:22
در جواب اقاي ناشناس. داشته باشد .فكر مي كنيد کارشناسش کیه؟ خدا شاهده انتصاب همچه مدير غیرمتخصص براي دستگاهي مانند ميراث خيانت است خيانت به همه مردم ايران وخون شهدا
نقل قول کردن
#33 کارشناس 1394-09-17 09:30
واقعا موضوع کارشناسی وبسیاردرستی را بیان آقای مهاجری نژادبیان نمودند ظاهرا استاداری ومیراث استان فراموش کرده حفاظت ازآثارتاریخی اول وظیفه دولته. درواگذاری بی شک به آثارلطمه های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.
نقل قول کردن
#34 کاندیدا 1394-09-17 14:18
بچسبیم به این مدیران غیر بومی
:-*
آقا ما نمیدونستیم آقای مهاجری اینقده واردن به مسائل
ببرد زبانها و بشکند قلم هایی که دنبال مدیران ناکارآمد و .... هستن
یکی می گفت هم استانی های عزیز که در سایر استانها مسوولیت دارن خیلی توانمند و مدبر و انتقاد پذیر و... هستن
خوب اونجا به اونا میگن مدیر غیر بومی
و ما به اونا میگیم بومی
نقل قول کردن
#35 حمید ت 1394-09-17 15:42
به هزار زحمت داریم حریم قلعه رو ازاد میکنیم و صحیح نیست از این طرف شروع به فروش کنیم این دیگه چجورشه؟
نقل قول کردن
#36 بازگیر 1394-09-17 17:17
برادر بزرگور دفاع از حق و عدالت وجلو گیری از رانت وبی نطمی در محیط اداره و کوتاه کردن دست عده ای فرصت طلب در اداره کل میراث شجاعت بود نه تنش
نقل قول کردن
#37 سپهر 1394-09-17 17:34
سرانجام پس از ماهها امروز خبر اغاز عمليات احداث هتل پنج ستاره كيو در مجاورت درياچه كيو خرم اباد منتشر شد.حالا كه اين هتل هم به جمع هتل هاي در حال ساخت خرم اباد از جمله صخره اي-شاپورخواست-ا فلاك و پارسيان اضافه ميشود واقعا ايا نياز است بناي تاريخي سربازخانه تبديل به هتل بشود؟؟؟
نقل قول کردن
#38 حمید ت 1394-09-18 18:56
به نقل از سپهر:
سرانجام پس از ماهها امروز خبر اغاز عمليات احداث هتل پنج ستاره كيو در مجاورت درياچه كيو خرم اباد منتشر شد.حالا كه اين هتل هم به جمع هتل هاي در حال ساخت خرم اباد از جمله صخره اي-شاپورخواست-افلاك و پارسيان اضافه ميشود واقعا ايا نياز است بناي تاريخي سربازخانه تبديل به هتل بشود؟؟؟

اقا سپهر منم این خبر رو دیدم و بسیار خوشحال شدم .امیدوارم کارههای اداری باعث نشه که سرمایه گذار قهر کنه ... چونکه در شهر ما ادارات و ارگانها خیلی مته به خشخاش میذارن و در خیلی از مواقع سرمایه گذار رو فراری میدن که نمونه های زیادی در چند سال اخیر داشته ایم ... خیلی از شهرهای دیگر برای سرمایه گذاران مشوق در نظر میگیرن و با اینکار باعث میشن که سرمایه گذار عین ماهی از دستمان لیز بخوره و میرن جای دیگه
نقل قول کردن
#39 هومن 1394-09-18 23:18
ما باید اقتصاد رو در خدمت فرهنگ درآریم نه بر عکس در شهر ما جای مناسب برای هتل زیاده مثلا همین بام خرم اباد لذا برای حفاظت از حریم قلعه اقلاک که نماد اصلی و بی نظیر شهرمان است و آرزوی دیرینه مردم این دیار بوده از مسولان خواهش می شود برنای اقتصادیشان را در مناطق دیگر این خطه که انصافا همه جایش دارای پتانسیل می باشد به اجرا درآورند
نقل قول کردن
#40 سپهر 1394-09-19 12:37
اقا سپهر منم این خبر رو دیدم و بسیار خوشحال شدم .امیدوارم کارههای اداری باعث نشه که سرمایه گذار قهر کنه ... چونکه در شهر ما ادارات و ارگانها خیلی مته به خشخاش میذارن و در خیلی از مواقع سرمایه گذار رو فراری میدن که نمونه های زیادی در چند سال اخیر داشته ایم ... خیلی از شهرهای دیگر برای سرمایه گذاران مشوق در نظر میگیرن و با اینکار باعث میشن که سرمایه گذار عین ماهی از دستمان لیز بخوره و میرن جای دیگه
آقا حمید عزیز ان شاالله که مشکلی برای روند عملیات احداث این هتل پنج ستاره به وجود نیاید چون شهر خرم آباد به داشتن چنین هتل لوکس و متفاوتی واقعاً نیاز دارد.ان شاالله منطقه گردشگری کیو با افتتاح پروژه برج های دوقلو و هتل پنج ستاره به طور گسترده در سطح کشورمان مطرح خواهد شد و در تبدیل خرم آباد به مقصد گردشگران تاثیر زیادی خواهد داشت.
نقل قول کردن
#41 کیوان 1394-09-19 12:59
دکتر مهاجر نژد این استان فراموش شده است ممنون که هنوز به فکر استان لرستانی ای کاش میشد جلوی این کار رو گرفت وگرنه نوش دارو میشه واسه شهرم آخه مگه میشه حریم قلعه که اینقدر واسه آزاد سازیش تلاش شده به بخش خصوصی بدهیم خدا بهمون رحم کنه با این کارای غیر کارشناسی
نقل قول کردن
#42 شهروند خرم آبادی 1394-09-20 15:22
با سلام به همشهریان دلسوز و جناب آقای مهاجرنژاد
ممكن است پشت همه این فکرها و تصمیمات (واگذار نمودن موزه به هتل)رانت و رانت خواری وجود داشته باشد.
آیا هزینه صرف کارخانجات بیمار از قبیل پارسیلون ،یخچال سازی و چرم و پوست و مجتمع گوشت و شهرک صنعتی شماره 2 و غیره میشد و چندین جوان بیکار را مشغول نمودن خوب نبود یا احداث مجتمع تجاری ؟
آیا مردم این دیار مغضوب ،متمول میباشند ؟آیا اقتصاد در این شهر قدیمی رمقی دارد؟
آیا مردمش آرامش دارند؟
نقل قول کردن
#43 حمید رضا 1394-09-25 12:08
با سلام خدمت تمامی دلسوزان فرهنگ و تاریخ اصیل ایرانی
متأسفانه اکثر مدیران و کارشناسان دلسوز این مملکت درگیر نگاههای غیر تخصصی و جناحی هستند، بعد هم در مقابل بر این باورند و این شعار را میدهند که این کشور مسیر توسعه یافتگی را سپری خواهد کرد.... در صورتی که فقط به سمت منفي داریم پیش می رویم.
درود بر جناب آقای مهاجری نژاد
نقل قول کردن
#44 همشهری 1394-10-09 13:43
واقعا اگه دل همه مردم لرستان و خرم آباد به اندازه اون مدیر باسواد غیر بومی برای آثار باستابی باارزش استان میسوخت وضع استان از این که هست خیلی بهتر و توریست پذیر تر میشد.
نقل قول کردن
#45 مریم مهری 1394-11-18 20:09
قلمتان مستدام. بسیار بهره بردیم.
وادادگی،عجب لغتی
نقل قول کردن
#46 آروان 1395-06-02 15:27
به نقل از سپهر:
سرانجام پس از ماهها امروز خبر اغاز عمليات احداث هتل پنج ستاره كيو در مجاورت درياچه كيو خرم اباد منتشر شد.حالا كه اين هتل هم به جمع هتل هاي در حال ساخت خرم اباد از جمله صخره اي-شاپورخواست-افلاك و پارسيان اضافه ميشود واقعا ايا نياز است بناي تاريخي سربازخانه تبديل به هتل بشود؟؟؟

این یک ژانر تبلیغاتی بود و بس.پس از دو سال برو ببین چه کاری کردن؟فقط تابلویی کاشتن همین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا