یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مصاحبه اخیر مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان با مدیر مسوول پایگاه خبری "‌یافته" که در روزهاي پایانی سال گذشته انجام شده است، دارای نکاتي جدید و ویژه‌ است.
اظهارات استاندار كنوني در اين گفت‌وگو نسبت به استانداران پیش از وي از برجستگی خاصی برخوردار است‌.
نكاتي در مورد مصاحبه اخیر استاندار لرستان با "یافته"اول این که ایشان اولین شخصیت کلانی است که در یک استان خود از مصاحبه کننده می‌خواهد تا با طرح سؤالات متنوع استاندار را به چالش بکشد که تا کنون چنین برخوردی از سوی یک مقام برجسته در استان سابقه نداشته و یا حداقل نگارنده كه سال‌ها در دستگاه‌هاي مختلف اداري لرستان و استان‌هي ديگر بوده‌ام، چنين برخوردي را به خاطر ندارم.
این حاکی از صداقت و اعتماد به نفس مدیری مثل ایشان است‌. ویژگی دیگر این مصاحبه، احاطه‌ی کامل مهندس بازوند به مسائل ورزشی در کنار علاقه‌ی ایشان به ورزش پرطرفدار فوتبال و نيز تسلط وي بر مسائل حاکم بر این ورزش و مناسبات مرتبط با آن است. آقای جایدری ضمن احترام به جایگاه نماینده عالی دولت در لرستان و با توجه به خواست خود ایشان با طرح سوالات چالشی که موضوع آن‌ها انتقاد از برخی تصمیمات استاندار و حرف و حدیث‌ها و شایعات پیرامون  انتصابات‌، تیم همراه و مدیریت‌های استان و نیز دغدغه‌ي معيشتي مردم و توزیع بودجه بین شهرستان‌های لرستان است و هر یک از این موضوعات نقل محافل‌، مخصوصاً در بین مخالفان (‌و نه منتقدان منصف‌) استاندار مي‌باشد از وي خواسته که پاسخ‌های منطقی و لازم را برای آگاهی مردم ارائه نمایند‌.
مهندس بازوند در این مصاحبه (براي خواندن مصاحبه اين‌جا كليك كنيد) که خواندن آن برای همه‌ی دوست‌داران لرستان بسیار ضروری به نظر می‌رسد به نکاتی اشاره داشت که برای نگارنده (بختياري‌نژاد) به عنوان یکی از مدیران سیاسی سابق که تا حدودی به بیش‌تر مسائل استان آشنایی کلی دارد و با تعدادی از استانداران با تجربه پیشین و فعلی کار کرده است، بسیار جالب توجه بود. استاندار در مورد شاخص‌های عدم رشد و توسعه‌نیافتگی لرستان به مواردی اشاره کرده که اکثر آن‌ها ناشی از کم‌توجهی مدیران ارشد قبلی استان مخصوصاً در دوره‌ای که بیش‌ترین درآمد نفتی به کشور سرازیر شده است بوده‌، از جمله ایشان اشاره کرده‌اند:
1- از 721 میلیارد دلار پول فروش نفت در دولت‌های نهم و دهم حتی یک دلار برای استان لرستان هزینه نشده است‌. امهندس بازوند گفته که یک سند که حاکی از هزینه حتی یک دلار از این درآمد هنگفت در استان باشد وجود ندارد.
2- هفتاد درصد مردم استان نان لواش مصرف می‌کنند که به معنای فقر بیش‌تر مردم است.
3- پانزده سال است که لرستان رتبه اول بیکاری را در بین استان‌های کشور دارد یعنی از این نظر استان ما از آخر اول است‌!
4- درآمد سرانه مردم لرستان از درآمد سرانه کل کشور پایین‌تر است‌.
5- از نظر سپرده‌گذاری، لرستان در بین استان‌های کشور مقام 28 ام را داراست. یعنی در رده‌های آخر قرار دارد‌.(‌وقتی میزان سپرده‌گذاری در منطقه‌ای پایین است از دو حال خارج نیست‌. یا مردم درآمدی برای سپرده‌گذاری ندارند و یا سرمایه‌ها به خارج از منطقه منتقل می‌شوند که به نظر صاحب‌نظران مورد اول در مورد لرستان مصداق دارد‌.)
6- معوقات بانکی در لرستان 980 میلیارد تومان است‌. یعنی این که مردم در این استان درآمدی برای بازپرداخت بدهی‌های خود به سیستم بانکی ندارند.
7- سرانه درآمد شهرداری‌های کشور به طور متوسط 250 هزار تومان است در حالی که درآمد سرانه شهرداری‌های لرستان به طور متوسط 90 هزار تومان است. (یعنی 160 هزار تومان از متوسط شهرداری‌های کشور کم‌تر است.)
باید گفت که تا کنون هیچ یک از استانداران با این دقت به موارد محرومیت‌های لرستان که با یک فاصله‌ی 15 تا 25 ساله از دیگر استان‌های همجوار عقب‌تر است اشاره نکرده است.
همه می‌دانیم که عوامل متعددی دست به دست هم داده تا این محرومیت گریبان استان را بگیرد و هیچ یک از مدیران قبلی استان تلاش مضاعف و ویژه خارج از برنامه دولت برای جبران فاصله‌ی استان ما با دیگر استان‌های همجوار به عمل نیاورده‌اند. تلاش‌هایی که می‌توانست سماجت برای جا انداختن این محرومیت در سطح حاکمیت در دولت‌های گذشته و گرفتن اعتبارات ویژه‌ی محرومیت‌زدایی باشد که البته باید ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای برای تخصیص و جذب اعتبارات نیز وجود داشته باشد که مهندس بازوند این چالش را نیز با دقت دریافته و اولویت برنامه‌های سال 94 خود را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت جبران نقایص فرهنگی و اجتماعی در استان قرار داده است. هر چند پياده كردن برنامه‌هاي فرهنگی زمان‌بر است و تلاش زیادی را در طول سال‌ها می‌طلبد.
مهندس بازوند از مدیران توسعه‌گرایی است که با وجود داشتن تفکر و سلیقه سیاسی‌، مشرب سیاسی خود را در انتخاب و انتصاب همکاران دخالت نداده و همان طور که در این مصاحبه اذعان نموده‌، معیار وی برای انتخاب همکاران‌، شایستگی و مهارت و دلسوزی آن‌هاست تا داشتن تعلق خاطر به یک جریان سیاسی که البته در پیش گرفتن چنین روندی خالی از اشکال و ایراد نیست و همیشه کسی بهتر و شایسته‌تر از فردی که به یک مقام منصوب می‌شود وجود دارد.
روی هم رفته، در حال حاضر لرستان با داشتن یک فرصت یعنی حضور یک مدیر ارشد توسعه‌گرا و اجرایی روی ریل حرکت به جلو برای جبران عقب‌ماندگی‌ها قرار گرفته است، اما از آن‌جا که حتی یک مدیر بسیار توانمند هم بدون همراه داشتن همکاران و مدیران همسو و توسعه‌گرا نبي بختياري‌نژادنمی‌تواند در همه امور موفقیت داشته باشد لذا می‌بایست در فرصت باقی‌مانده همه آن‌هایی که در این مسیر نیستند را با مدیران شایسته‌تر جایگزین نمایند‌.
 از طرفی، رسانه‌های محلی و استانی مخصوصاً رسانه ملی با طرح‌های نو و برنامه‌های بدیع افواه عمومی را برای همراهی بیش‌تر برنامه‌های توسعه استان آماده و توجیه نمایند.
 
نبي بختياري‌نژاد/ تهران
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1394-02-04 20:38
ای کاش به سهم صدا وسبما ی لرستان در پس رفت فرهنگی هم اشاره می فرمودید جناب بختیاری نژاد
نقل قول کردن
#2 شهروند 1394-02-04 22:03
در تعريف جناب استاندار از دكتر ساكي رييس دانشگاه علوم پزشكي بايد گفت كه به نظرم ضعيف ترين رييس دانشگاه علوم پزشكي از زمان تاسيس دكتر ساكي بوده
ميشه گفت كه دانشگاه تعطيل است نه تنها پيرفتي نداشته بلكه بخشهايي از آن تقريبا تعطيل است مثل ١١٥ . در طول زمان اداري شما سري به ١١٥ بزنيد ببينيد چند تا كارمند اونجا هستند؟!!!!
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1394-02-04 22:43
سپاسگزارم اقای بختیاری
نقل قول کردن
#4 حاج محمد 1394-02-04 23:44
سلام با تشکر از یافته بنده مصاحبه مدیر ارشد محترم استان جناب آقای مهندس بازوند را خواندم. این مصاحبه حکایت از محرومیت وبی کسی استان در سنوات گذشته داشته و نمادآن هم ویرانی کارخانجات وتعطیلی شرکتها وگوشه نشین جوانان تحصیلکرده و......ودر نهادیت حاکم شدن فقر برمردم استان گردیده با عنایت به موارد کارشناسی وآشنایی جناب استاندار محترم انتظار داریم با بکارگیری مدیران قوی با دیدگاه نوآوری ودوراز طایفه گرایی و.... برگ زرینی در تاریخ شکوفایی آینده لرستان به نام خود ثبت کند. با آرزوی موفقیت
نقل قول کردن
#5 بلاتکلیف 1394-02-05 14:30
سلام یافته. فروردین هم تموم شد ولی تکلیف بعضی از قبول شدگان آزمون استانداری هنوز مشخص نشده...این بود قول آقای بازوند!!!آقای بازوند به جای گیر دادن به دولت قبل و بیان مشکلات استان به فکر عمل به قولهایش هم باشه. یافته لطفا بیگیری کنید.از طرف یکی از قبول شدگان آزمون استانداری(اداره کار)متشکرم
_______________________________
يافته: سلام. قبل از نوروز، صحبت‌هاي استاندار را در اين زمينه منتشر كرديم كه گفتند از دو هزار نفر قبلي كه پذيرفته اعلام شده‌اند، جذب هزار نفر باطل شده است ...
دلايلش را هم از آقاي كوراني معاون استاندار بپرسيد
اميدواريم شما جزء اين دسته نباشيد
نقل قول کردن
#6 حامد 1394-02-05 15:17
چه تحلیل زیبا و مستندی. حمایت و تشکر از استاندار عزیز.
نقل قول کردن
#7 منتظر 1394-02-05 17:12
ضمن عرض سلام حضور استاندار محترم لرستان جناب آقای بازوند:
با توجه به تشویش های ایجاد شده در ورزش لرستان همه مرتبطین با ورزش از جنابعالی درخواست ورود قاطعانه به مسائل ورزش استان را دارند.
نقل قول کردن
#8 بلاتکلیف 1394-02-06 14:27
سلام یافته.امروز اداره ما هم واسه شروع بکار دعوت شدن از زحمات شما که بیگیر استخدامی ما بودی متشکرم انشالا عاقبت بخیر بشی
نقل قول کردن
#9 علی 1394-02-08 12:53
ما واقعا قدر دان زحمات استاندار عزیزمون هستیم
زنده باد مرد سازندگی مهندس بازوند
نقل قول کردن
#10 حمید 1394-03-18 01:17
با تشکر فراوان از استاندار محترم و دلسوز بخدا خیلی مردی ..حمید تکلو از کرج
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا