یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

احداث راه‌ها و جاده‌های مناسب بین شهری و حتی روستایی زمینه و بستر توسعه را فراهم می‌نماید و ضمن ایجاد امکانات اولیه رفاه و اشتغال و پیشرفت زمینه خدمات‌رسانی همه دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی را فراهم می‌نماید اما متاسفانه آن‌گونه که شایسته است در این بخش به شهرستان الیگودرز توجه نشده است.
بهشتي كه جزء لرستان هست اما نيست!/ بن‌بست محرومیت بشارت و زز و ماهرو یکی از مشکلاتی که اهالی روستاهای شهرستان الیگودرز با آن دست به گریبان می‌باشند نبود راه و جاده مناسب است، به گونه‌ای که نزدیک به یک‌صد روستای بخش‌های زز و ماهرو و بشارت علی‌رغم ظرفیت‌های مناسب فاقد جاده مناسب و حتی بعضاً مسیر دسترسی این روستاها راه‌شکافی نشده است و همچنان اهالی این مناطق از جاده‌های مالرو برای تردد استفاده می‌کنند.
همین محرومیت از راه ارتباطی مناسب زمینه محرومیت‌های مضاعف دیگری از جمله برق‌، آب آشامیدنی سالم‌، آموزش و بهداشت و درمان را نصیب اهالی محروم و صبور مناطق مذکور کرده است، آری چه بسیار زنان بارداری که سالانه به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند و چه کودکان و سالخوردگانی که ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین بیماری آن‌ها را از پای در می‌آورد و چه آینده‌سازانی که نبود امکانات تحصیلی و آموزشی ایشان را از رسیدن به درجات عالی باز می‌دارد و بعضاً نوشتن نام خود برای‌شان آرزویی دست نیافتنی می‌شود و قصه تلخ زندگی مرارت بار اهالی برخی روستاهای بخش‌های محروم زز و ماهرو و بشارت ذلقی همچنان ادامه دارد و هنگامی ناگوارتر می‌شود که با آغاز فصل بارش نزولات آسمانی نیمی از سال خود را در محاصره برف می‌بینند هر چند از انصاف به دور است اگر بخواهیم خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در ارائه خدمات به مناطق محروم را نادیده بگیریم اما متاسفانه عواملی مزید بر علت شده تا همچنان برخی روستاها از امکانات اولیه اجتماعی بی‌بهره باشند و به سختی گذران زندگی نمایند‌، یکی از این عوامل وسعت شهرستان الیگودرز می‌باشد که متاسفانه با توجه به روش تقسیم اعتبارات با معیار جمعیتی بیش‌ترین آسیب از این ناحیه نصیب الیگودرز شده است.
 
 آبشار آب سفيد اليگودرز
آبشار آب سفيد اليگودرز
 
شهرستان الیگودرز با وسعت5800 کیلومتر مربع دومین شهر وسیع استان می‌باشد اما در پی مهاجرت‌های بی‌رویه و کاهش جمعیت، به رده ششم استان تنزل یافته است و همین امر باعث شده شهرهای دیگر استان که نسبت به الیگودرز از وسعت کم‌تر و جمعیت بیش‌تری بهره‌مند هستند حرکت رو به توسعه را آغاز نمایند به طوری که امکانات شهرستانی با وسعت ناچیز که 70 درصد صنایع استان را به خود اختصاص به هیچ عنوان با الیگودرز قابل قیاس نیست و کما این که وضعیت شهرهای دیگر از الیگودرز بهتر است و ضمن جذب اعتبارات و امکانات به دنبال افزایش جمعیت خود می‌باشند، اما متاسفانه ما همواره از دومین شهر وسیع نه تنها برای‌مان امتیازی محسوب نشده بلکه مانع مهمی برای پیشرفت و توسعه و بهره‌مندی کافی از امکانات و اعتبارات شده است و در این سال‌ها نه تنها در روستاها بلکه در شهر نیز تغییر محسوسی را مشاهده نکرده‌ایم و همین عدم احساس تغییر باعث گردیده جمعیت بسیاری از این شهر مهاجرت کرده و در استان‌هایی نظیر تهران‌، اصفهان و خوزستان و ... ساکن شوند.
 اگر چه به دور از انصاف است که تلاش مسوولین و به ویژه نمایندگان الیگودرز را در بحث مرمت راه‌های روستایی نادیده بگیریم، اما باز هم تعدادی روستا در بخش‌های ززوماهرو و بشارت ذلقی وجود دارد که راه‌شکافی نشده و از دیگر امکانات بی‌بهره می‌باشند و هنگامی به اهمیت احداث جاده ارتباطی مناسب پی می‌بریم که سال گذشته  مهندس بحرینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آماری تلخ از روستاهای بدون برق استان ارائه می‌دهد. وی عنوان داشت: 155 روستا در استان لرستان از نعمت برق بی‌بهره هستند که از اين تعداد، 104 روستا در شهرستان الیگودرز قرار دارد و دلیل اصلی که تا کنون این روستاها برق‌دار نشده‌اند نبود راه دسترسی جهت ارسال تجهیزات می‌باشد.
گذشته از ترافیک سنگین جاده گردشگری الیگودرز- شول‌آباد و بخش بشارت قطعه باقی‌مانده پروژه چهارخطه "دورود‌– داران" در حد فاصل الیگودرز بویین میاندشت می‌باشد که سالهاست به قتلگاه مسافران مبدل شده است بطوریکه  سراسر مسیر در حوزه استحفاظی دورود – ازنا و اصفهان تکمیل شده اما مسیر حوزه شهرستان الیگودرز یا اجرایی نشده و بخشی از آن نیز که تکمیل شده دارای نقایصی می‌باشد‌، اما مسیر حادثه‌خیز این پروژه حد فاصل الیگودرز‌– داران است که  عملیات اجرایی آن با حضور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و با توجه به تصادفات مرگبار همت جهت تسریع در اجرایی طرح مذکور مطالبه اصلی مردم الیگودرز می‌باشد.
http://yaftenews.ir/images/93/93-9/shahali2.jpgکلام آخر این که انتظار می‌رود استاندار محترم با اشراف کامل به میزان مشکلات شهرهای استان ترتیبی اتخاذ نماید که شهرستان وسیعی نظیر الیگودرز که از اعتبارات و امتیازات جمعیتی بی‌بهره می‌باشد با تزریق و اختصاص اعتبارات ویژه و توازن منطقه‌ای از غافله توسعه و پیشرفت باز نماند.
 
عباس شاه‌علی
نیوز اليگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 همشهري 1393-09-21 19:49
اگر نمايندگان مجلس به جاي رسيدگي به امور اطرافيان خود پيگير حل اين مشكلات بودند شايد وضعيت اليگودرز و ساير مناطق استان اينگونه نبود
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1393-09-22 12:36
واقعا جای قشنگ و دیدنی هست برای توریسم،امیدوارم اقایان مسعول پیگیری کنند،
نقل قول کردن
#3 فرزاد 1393-09-22 13:06
واقعا چراانگار الیگودرز جزو استان مون نیست؟ خیلی در حقشون کم لطفی شده،ما خرم آبادی ها خواهان پیشرفت همه شهرهای استان مون هستیم پیشرفت بقیه شهرها رو هم پیشرفت خودمون می دونیم چون همه مون لرستانی هستیم.......
نقل قول کردن
#4 دانشجوی دانشگاه پیام نور 1393-09-22 14:28
جناب آقای جایدری در شرایطی که صدا و سیمای لرستان کمتر به شهر های این طرف گردنه اهمیت می دهد تلاش شما برای انعکاس مشکلات الیگودرز ستودنی است. همچنین از آقای شاه علی که با قلم شیوای خود این مشکلات را انعکاس می دهد تقدیر می کنیم. موفق باشید.
______________________________
يافته: وظيفه رسانه، خدمت‌گزاري به مردم است. اميدواريم از اين طريق به مردم محروم و شريف لرستان خدمتي كرده باشيم
نقل قول کردن
#5 کریم 1393-09-22 14:31
ززو ماهرو قطعه ای از بهشت است اما با خواندن این مطلب به حال اهالی این منطقه افسوس خوردم مسوولین به فکر باشند
نقل قول کردن
#6 حامد از شول آباد 1393-09-22 16:02
درود بر شرف و قلم و غیر تتان ما فریاد رسی نداریم و امید مان پس از خدا به شما خبرنگاران است
نقل قول کردن
#7 دیبا 1393-09-22 16:04
عکس با لایی مربوط به مقبره امازاده پیر امام در روستای پیر امام ززو ماهرو می باشد سپاس از توجه تان به این منطقه
نقل قول کردن
#8 محمد 1393-09-23 09:15
هم استانی عزیز. کجا الیگودرز دومین شهر بزرگ استان است؟ شما انگار هنوز فرق شهر و شهرستان را نمی دانید. الیگودرز بعد از خرم آباد و بروجرد و دورود و کوهدشت است یعنی پنجمین شهر بزرگ استان. حالا کلا شهرهای استان ما چندان بزرگ نیستند که پنجمی اش بخواهد چشمگیر باشد.
الیگودرز باید روی دو کار زوم کند: یکی استفاده از پتانسیل قرار گیری سر راه اصفهان و دیگری توریسم نقاط بکر. اگر فقط توریسم آن ناحیه شکل بگیرد مطمئن باشید نه فقط در ایران که در همه دنیا افراد زیادی هستند که عاشق جاهای بکرند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا