یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر مسوول محترم پایگاه خبری یافته؛ پیرو درج مطلب با عنوان "کاسبی با مرگ معلم لرستانی" به قلم آقاي رضا ساكي جهت تنویر افكار عمومي، توضيحات زير ارائه مي‌گردد:
1. موسسه بین‌المللی ترمیم بتن یک مجمع غیر‌دولتی و فنی است که در ایران نیست! این موسسه یک اجتماع بین‌المللی است که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در سراسر دنیا، تلاش دارد تا سازه‌های بتنی بادوام مقاومی ایجاد گردد و با برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های متعدد نسبت به اين مهم اقدام می‌کند. این موسسه نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا نیاز به تبلیغات ندارد، چون فعالیت اقتصادی ندارد! بنده به عنوان عضو ایرانی این موسسه و بر اساس ارتباط با اعضای این مجمع تلاش نمودم تا به سهم خود در انتشار خبر فداکاری هم‌استانی عزیزم مرحوم صفرزاده کاری انجام داده باشم. این حرکت هیچ‌گونه انتفاعی برای حقیر نداشته ولی در تغییر ذهن برخی مردم دنیا که در اثر تبلیغات منفی دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ایرانیان را ناقض حقوق بشر می‌دانند و حس انسان‌دوستی را در ایران کم‌رنگ شده نمایش می‌دهند تاثیرگذار خواهد بود، کما این که پیام با تیتر اثرگذار "ایثار آخرین درس معلم لرستانی" منتشر گردید.
2. طبیعتاً این متن باید قبل از ترجمه به سه زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی(که اگر بیش از این نیز در بضاعت‌مان بود انجام می‌شد) می‌بایست به تایید مراجع ذی‌صلاح لرستان می‌رسید و چه مرجعی شایسته‌تر از مدیریت ارشد استان و معاونین یا مدیران‌شان؟!
3. پس از تایید این متن برابر شرحی که در وبلاگ بنده به نشاني http://alirezamoghassemi.blogfa.com هست جهت 3500 ایمیل در دنیا و اعضای کشورهای مختلف نشر گردید که متعاقب آن بلافاصله مراتب همدردی با خانواده ایشان و تحسین حرکت مرحوم صفرزاده از کشورهای بلژیک، هند، ایتالیا و ... به این‌انب ارسال شد که نشان‌دهنده تشخیص صحیح مخاطب و متن تاثیرگذار در ارتباط با پیام مردم لرستان و کاظم صفرزاده عزیز بوده است.
4. تقدیر از پی‌گیری مسوولان استان و مردم در مدیریت این بحران امری ضروری به نظر می‌رسید که البته در این پیام بین‌المللی نیامده، لکن همین جا و مجدداً ضمن قدردانی از استاندار محترم لرستان، مسوولان و مردم عزیز استان و منطقه خود را موظف به تاکید بر یکی از  درس‌های اصلی دین‌مان می‌دانم و آن «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» است. کما این که استاندار محترم لرستان با حضور در مراسم مختلف تدفین و ختم آن مرحوم شرکت کردند و این نشان قدرشناسی ایشان بود و هم خانواده معزز صفرزاده از ایشان و مسوولان استان قدردان بودند.
5مهندس علي‌رضا مقسمي. نکته آخر این که تحلیل‌گر می‌بایست ابتدا خوراک خبری صحیح را تمییز دهد. ما در قبال استان، مردم و در پیشگاه خداوند بزرگ مسوولیم. ای کاش قبل از متهم نمودن به "کاسبی" با مصاحبه‌شونده تماس مي‌گرفتيد و توضيحاتش را مي‌شنيديد تا سره از ناسره مشخص گردد.
و من الله توفیق
علي‌رضا مقسمي
مشاور کمیته فنی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در ICRI
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهوند 1393-08-27 20:13
درود بر استاد مقسمی
جناب مهندس مقسمی بنوبه خود از زحماتتان برای لرستان و مردم استان تشکر میکنم.از خداوند جزای خیر برایتان خواستارم
ضمن اینکه باید عرض کنم تنگ نظری در لرستان ما همیشه بیداد کرده.جنابعالی مسیرتان حق است
نقل قول کردن
#2 جوانمرد 1393-08-27 21:50
برای چندمین بار است که یافته یادداشنهای احساسی و بدور از انصاف منتشر میکند.
آیا اگه کسی گلونی تحاری را به این شکل نقد میکرد اقاي ساکی تاب می آورد ؟ بیلان روز گلونی را منتشر کند
نقل قول کردن
#3 شاهرخ 1393-08-28 10:15
سلام.آقای رضا ساکی به تحلیل عجولانه معروف هستند.یافته نباید اعتبار خود را با ابنگونه نقد های غیرمنصفانه تخریب کند
نقل قول کردن
#4 علی قربانی . 1393-08-28 10:24
بر خود لازم می دانم از اقدام ارزشمند جناب آقای مقسمی در انتشار خبر فداکاری معلم لرستانی تقدیر کنم .همچنین از حس نوع دوستانه و دغدغه اهالی محترم رسانه در پیگیری و اشاعه اقدام مرحوم کاظم صفرزاده به ویژه حساسیت و قلم فرسایی جناب ساکی سپاسگزاری می کنم . حقیر با شناختی که از جناب مقسمی دارم این اتهامات را از ایشان مبرا می دانم و استدعا می کنم این وحدت و همدلی و هم افزایی و رویه مطلوبی که در عرصه فرهنگ ، اندیشه و رسانه به وجود آمده با این مسائل لکه دار نفرمایید .توفیق همگان را از خداوند منان مسئلت می کنم و امید نگاه بزرگ منشانه دوستان در این مسیر خطیرر را دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا