یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پایگاه خبری آفتاب(9/2/93): اسحاق جهانگیری در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه می‏‌گوید: نجات دریاچه ارومیه هدفی مهم و ملی است و دولت با جدیت همه توان علمی و اجرایی کشور را به کمک دریاچه ارومیه آورده است.
دریاچه ارومیه احیا می‏شود، دریای لرستان را هم دریابیدجهانگیری با بیان این که ممکن است عده‏‌ای این‌گونه القا کنند که دریاچه ارومیه قابل احیا نیست، گفت: حتی اگر به این نتیجه برسیم که برای احیای دریاچه ارومیه به منابع مالی دیگری به جز بودجه‏‌های اختصاص داده شده نیاز داریم، حتماً برای این موضوع برنامه‌‏ریزی خواهیم کرد.
خبرگزاری مهر (12/08/93): اعتبار مورد نیاز طرح‌‏های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه برای عملیات اجرایی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه به میزان 7 هزار و 295 میلیارد و 700 میلیون ریال مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت.
همچنین به منظور تدوین و پیاده‌‏سازی برنامه جامع آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و جلب مشارکت عمومی و جوامع محلی در راستای تبیین پیامدهای وضعیت موجود و اهمیت احیای دریاچه ارومیه، مجموعاً اعتباری برابر با 200 میلیارد ریال در اختیار استانداری‏‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان قرار گرفت.
تابناک (11/07/93): طرح نکاشت قرار است در 50 هزار هکتار از اراضی زراعی در بخش زرینه‌رود به اجاره دولت درآید و خسارتی که از نکاشتن محصول متوجه صاحبان اراضی می‌‏شود به آنان داده شود تا آب این بخش به دریاچه ارومیه برسد.
اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح نکاشت 2 هزار و 500 میلیارد ریال است که دولت آن را تامین می‌کند، این طرح 3 ساله و موقتی است اما میزان مبلغ خسارت افرادی که زمین‌های زراعی خود را نمی کارند فعلاً یک ساله پرداخت می‌‏شود.
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
این ایراد بزرگ ماست که فقط محسوسات برای‌مان اهمیت دارند و چیزهایی که با چشم‌مان نمی‌‏بینیم با جسم‌مان لمس نمی‏‌کنیم به کارمان نمی‌‏آیند مثل خدا که در خیلی از موارد کنارش می‏‌گذاریم تنها به این دلیل که از دایره دیدمان دور است، مثل فرهنگ که رهایش کرده‌‏ایم همان بستری که تا نباشد اتفاقات خوب نمی‏‌افتند مثل استان لرستان که جوانانش در کوچه‌‏های فراموشی پرسه می‌زنند و گم می‏‌شوند!
اصل قضیه دیدن کم شدن آب دریاچه ارومیه (که یک پدیده زیست‌محیطی و طبیعی است) و ندیدن خشکیدن و بیابان شدن روح جوانان دریای لرستان است!
لرستان 28 هزار و 294 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت  و دریاچه ارومیه 5200 کیلومتر مربع با قابیلت زیست موجودات تک‌سلولی دریایی(سخت‌پوستان) آرتمیا، دیاتوم‌ها و فیتوپلانکتون‌ها‌ می‏باشد.
اساس خلقت انسان است و ارزش هر انسان به اندازه یک دنیاست به اندازه یک دریاست چرا که هر انسان فرصتی است برای یک اتفاق بزرگ اما افسوس قیمت جان آدم در دیار غریب من خیلی نمی‌ارزد.
آدم‌های دریای لرستان در عطش سرنوشت و بخت خوب سال‌هاست دست و پا می‏‌زنند آن هم سرنوشتی که بخش بزرگی از آن به دست دیگران و تصمیم‏‌گیرانی بوده است که حالا برای احیای دریاچه ارومیه بسیج شده‌‏اند. دریاچه ارومیه وقتی طوفانی می‏‌شود به ساحلش یورش می‏‌برد و تهدیدی می‏‌شود اما دریای لرستان وقتی که طوفان می‏‌کند به جان دشمن می‏‌زند، بی‏‌تکلف و بی‏‌ادعا 6200 جوانش در 8 سال دفاع مقدس پرپر می‏‌شوند.
آن‌جا به کشاورزانش پول می‏‌دهند تا در خانه‏‌های‌شان بمانند و کشت نکنند و این‌جا به کشت‌های‌شان آب نمی‏‌دهند. در استان لرستان کارخانه کیمیاست و همان تک کارخانه‏‌های وا رفته و بی‏‌عیاری که هستند کارشنان لنگ چند میلیارد است.
این‌جا زنی به علت نبود فضای کافی درمانی بچه‌‏اش را در توالت به دنیا می‏‌آورد، پسربچه 4 سال‌ه‏ای به خاطر نیش عقرب و نبود پادزهر در شهرش باید به اصفهان می‏‌رفت تا زنده مي‌ماند، در راه رفتن، این جانش بود که زودتر رفت!
این‌جا معلمی به خاطر نبود پزشک و گذر از روي پل‏‌های کشکی به خاطر شاگردش، جانش را به آب سپرد.
این‌جا آوار اعتیاد دارد به برادر کشی می‌‏رسد، دارد روی سر مردم شهر خراب می‏‌شود مثل همان آواری که در سعادت‏‌آباد روی سر کارگران لرستانی خانه‌ي سعادت عده‌اي از ما بهتران خراب شد.
آمار بالاي طلاق کشور و ايستاد جزو برترين‌ها در اين رده را داریم و ازدواج‌مان نيز به خاطري بيكاري و فقر رو به زوال است.
این‌جا بیکاری بیداد می‌‏کند و مسوولان کشور تنها در دفترهای آمارشان به رشد رسیده‌‏اند و ما را بالاتر از اصفهان قرارداده‌‏اند!
این‌جا بیکاری عادت شده است واژه‏‌ای که حوصله همه را سر برده است و از شنیدنش حالت خراب می‏‌شود و کسی کاری نمی‌کند و کسی به فکر احیایش نمی‏‌افتد و کسی خودش را مسوول نمی‏‌داند و کسی از رنج مسوولیت این حجم عظیمم از درد دق نمی‏‌کند و می‏‌گویند خودمان باید شهرمان را بسازیم بر بسترهایی که هیچ‌گاه بنا نشدند چرا که این‌جا لرستان است؟!
دریای روح مردم لرستان دارد مردابی می‏‌شود و مي‌رسد روزي كه احیا کردنش سخت ناممکن خواهد شد.
آقایان بالا دستی! لطفاً بعد از احیای دریاچه‌ي منحصر به فرد ارومیه، اگر فرصتی شد، سری به دریای لرستان بزنید، چرا که شاید خدا برای خشکی دریاچه ارومیه به شما سخت نگیرد، اما ایمان دارم آن خدایی که من شناخته‏‌ام، برای سرنوشت‎هایی که شما مسووليت‌پذيران در رقم خوردنش دست داشته‏‌اید، روز حساب از شما سؤال خواهد پرسید...
 سعيد  مالگوچي
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1393-08-20 08:16
از این هفت هزار میلیارد ببین چقدر سهم لرستان نیازمند است!کاشکی ما هم اندازه یک دهم این دریاچه به چشم می امدیم
نقل قول کردن
#2 میرزاکرم جودکی 1393-08-20 09:27
سلام خوشحالم این مطالب زدی جناب مالکوچی عزیز منتها مسئولین استانی هم باید یک کم تکونی بخورن خداوند می فرماید از شما حرکت از من برکت
نقل قول کردن
#3 میرزاکرم جودکی 1393-08-20 09:30
یک چیزی یادم رفت بگم جناب مالکوچی عزیز ما غیوریم عزیز من دلیریم دلاور شجاع پاک دل

امکانات و بی خیال عزیزجان برادر دلیری و بچسب ;-)
نقل قول کردن
#4 خوش طینت 1393-08-21 01:02
با سلام از اقای مالکوچی که با این قلم شیوایشان درد واقعی امروز اکثر قریب به اتفاق خانواده های ساکن در استان به ظاهر ابخیز لرستان است ولی همانطوریکه فرموده اید در دریای خشکسالی بیکاری دارند به نمک زار تبدیل می شوند در ایام تعیطلات عید به ارومیه رفتم اتفاقا سری هم به این دریاچه زدم و در هنگام خرید از یکی از مغازه داران انجا بحث دریاچه شد ایشان گفتند تا خشکسالی قطع و بارندگی بسیار بالاصورت نگیرد و همچنین سدهای با لا دستی و پایین دستی قطع نشود اگر هزاران میلیارد برای احیا ان کنند فایدهای ندارد ولی گویا قدرت نمایندگان و مسولین ارومیه بر تمامی این ممسایل می چربد که دولت را وادار به این همه اختصاص بودجه برای پر کردن اب دریاچه نموده اند ولی دریغ از همتی عالی برای احیا دریاچه بیکاری استان ما.
نقل قول کردن
#5 محمد علیمرادی 1393-08-28 15:22
خداوندا دلم به درد آمد از این همه بی عدالتی - خدا وکیلی اگر همه در آمدهای نفتی ایران را خرج این دریاچه بی خیر برکت کنند باز بیهوده است. سرعت خشک شدن این دریاچه بسیار زیاد است و این یک پدیده طبیعی است که البته ساخت سدهای دست بالای این دریاچه نیز مزید بر علت شده . لذا نبایستی بودجه مملکت را فدای آن کنیم چراکه هیچ نتیجه نخواهد داد.
نقل قول کردن
#6 فرزانه مرادی 1393-09-01 09:32
به نظر من مقایسه درستی انجام ندادید... دریاچه ارومیه هیچ ارتباطی با فقر مردم ندارد... بیایم و واقع بین باشیم اگر ما در فقر به سر می بریم دلیل اصلی اش خودمون هستیم...با انتخابهای نادرستمون در مورد نمایندگان و مسولین،پیگیری نکردن مطالباتمان و غیره ... سالانه میلیاردها تومان برای ساخت سازه های غول پیکری همچون سد هزینه می شود که کارایی ندارد چرا ما این فعالیت های بی ثمر رو زیر سوال نمی بریم...... از ماست که برماست.ما همیشه دنبال مقصر می گردیم و هر چیزی بی ربطی می خوایم با خودمون مقایسه کنیم ولی ایا نشستیم فکر کنیم خب ما چه کار کردیم؟؟؟
نقل قول کردن
#7 نازنین 1393-09-09 23:14
خانوم مرادی عزیز...صرف نظر از درست و غلط بودن مقایسه ی جناب مالکوچی باید بگم که این طرز فکر شماست که با وجود محترم بودنش خیلی درست نیست... لطفا عمیقتر در این مورد فکر کنید... هرچند که خیلی مسایل مبهمی نیستن... ;-) اگه به ریشه ی همه ی مسایل با دقت نگاه کنیم دلیل همه ی کمبودهارو میفهمیم...پرنده توی قفس هرگز...بله خانوم مرادی....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا