یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از اما و اگرها و شایعات بسیار در رابطه با موج تغییرات مدیریتی شهرستان الیگودرز، اتوبوس جابه‌جایی مدیران دولت تدبیر و امید به فرمانداری الیگودرز رسید و در گام نخست تغییراتی را رقم زد که نه نشانی از تدبیر در آن مشاهده شد و نه مردم  احساس امید نمودند.
تغییراتی که نشان از تدبیر ندارند!/ نگاهي به عزل و نصب‌ها در لرستان شاید مهم‌ترین تغییر براي اليگودرزي‌ها، تعویض فرماندار بود که باعث نارضایتی و گله مدیران و شهروندان این شهرستان شد.
24 اسفند 1391 و در آستانه‌ي انتصاب مهندس سید ولی‌الله رضوی‌نژاد به عنوان نخستین فرماندار بومی الیگودرز، موجی از خوشحالی و اظهار رضایت شهروندان ایجاد شد.
 شاید در رابطه با این انتصاب به عنوان نخستین تجربه‌ي فرماندار بومي شهرستان پس از چندین سال، نگرانی‌هایی وجود داشت اما با توجه به تلاش‌های دلسوزانه و مجدانه مهندس رضوی‌نژاد و همچنین با عنایت به شناخت وی از مشکلات شهر، تجربه‌ي موفقی پشت سر گذاشته شد و در این مدت نیز همواره انتصاب نیروهای بومی از جمله فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی، به عنوان برگ زرینی در کارنامه مهندس محمدتقي توکلی نماینده الیگودرز خودنمایی می‌کرد. هر چند عده‌ای ضعف عمده رضوی‌نژاد را سیاسی نبودن او عنوان می‌کردند، اما در حقیقت وی نیروی اجرایی بود و همواره از سیاسی‌کاری و حاشیه‌پردازی پرهیز می‌کرد و با شناختی که از جایگاه مراجعان و مدیران شهر داشت، با تدبیر و عالمانه نسبت به رفع مشکلات و معضلات اقدام می‌کرد.
همان‌گونه که هیچ‌کدام از مدیران و مسوولان عاری از خطا و اشتباه نیستند، فرماندار الیگودرز نیز از این امر مستثنی نبود اما وی یکی از نیروهای درستکار بومی شهرستان بود و آن‌چه در توان داشت جهت خدمت به مردم به کار بست و یقیناً در آینده‌ای نه چندان دور، افکار عمومی در رابطه با عملکرد رضوی‌نژاد قضاوت خواهند کرد.
همچنین ظرف يك ماه اخير، بخشداری‌های مرکزی و بشارت نیز دست‌خوش تغییرات شدند و 2 بخشدار بومی جای خود را به نیروهای غیربومی دادند.
اگر چه مدت ماموریت عبدالهی و شاه‌مرادی به عنوان بخشداران مرکزی و بشارت پایان یافته بود، اما اگر ملاحظات سیاسی در نظر گرفته نمی‌شد، استفاده از نیروهای درون مجموعه فرمانداری برای مسوولیت این بخشداری‌ها دور از دسترس نبود.
هر چند که هدف از نوشتن این وجیزه نادیده گرفتن توانایی‌های نیروهای غیربومی از جمله  آقای میرزایی‌اصل فرماندار جدید نیست که یقیناً سوابق مدیریتی بسیاری دارد و در  منطقه‌ي خودشان(كوهدشت) موفق‌تر خواهند بود، اما نیروهای بومی به جهت شناخت منطقه و آشنایی با فرهنگ مردم به ویژه در روستاهای  2 بخش مرکزی و بشارت می‌توانند موفق‌تر عمل نمایند که متاسفانه استاندار لرستان و نماینده مردم الیگودرز بدون توجه به این موارد، دست به تغییرات در مجموعه فرمانداری زده‌اند. این در حالی است که اکثر شهرهای استان لرستان به سمت انتخاب نیروهای بومی حرکت کرده‌اند و الیگودرز با عقب‌گرد به دهه‌های گذشته، ضمن نادیده گرفتن توانمندی نیروهای بومی، به دنبال جذب مدیران غیربومی افتاده است و با رویه‌ي کنونی، این تغییرات ادامه خواهد داشت و دیر نیست که با مراکز آموزش عالی و دیگر ادارات نیز همین رفتار صورت پذیرد.
 متاسفانه اگر بگوییم در استان لرستان دیواری کوتاه‌تر از دیوار الیگودرز پیدا نمی‌شود، بی‌راه نگفته‌ایم! به راستی آقای استاندار آیا این رفتار را در حق شهرهایی مثل بروجرد هم روا می‌دارد؟!
جناب آقای استاندار! ای کاش علاوه بر نماینده مردم، در انجام این‌گونه تغییرات با دیگر مدیران و به ویژه امام جمعه محترم شهرستان نیز مشورت می‌نمودید و به توصیه‌های عالمانه‌، مشفقانه و فارغ از مسائل سیاسی ایشان عمل می‌کردید.
و باز هم ای کاش دولت به توصیه‌های ارزشمند و ‌راه‌گشای مقام معظم رهبری جامه‌ي عمل می‌پوشاند که فرمود: «مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند.»
به هر حال، این تغییرات انجام گرفت و امیدواریم که مدیران منصوب شده در جهت خدمت به مردم منطقه عباش شاه‌علي - اليگودرزموفق باشند و باز هم امیدواریم که در آینده اگر تغییر و تحولی صورت می‌پذیرد، توان و شایستگی نیروهای بومی هر منطقه در نظر گرفته شود.
 
عباس شاه‌علی
نیوز اليگودرز
 

دیدگاه‌ها  

#1 کیومرث 1393-07-27 08:12
آقای شاه علی
رضوی فامیل رضوی معاون معاون اول است
بهتر است صدایش را در نیاوری که بهترین زمان برای توسعه این شهر است . ارتباط مستقیم با دولت فرصتی بهتر از این؟ بجای سنگ مخالف زدن از این فرصت خوب بهره بگیرید. اتفاقاً در این مورد بازوند بهتر از همه شهرها عمل کرده
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1393-07-27 09:19
نویسنده محترم
شما هنوز پیام 24 خرداد را درک نکرده اید؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 تابان 1393-07-27 11:43
این چه دولت تدبیری هست که فرماندار دولت قبلی رو میارن تو شهرستان های دیگه فرماندار میکنن؟؟؟
تدبیر هست تا تسخیر؟
رابطه است یا ضابطه؟
نقل قول کردن
#4 مهدی 1393-07-27 23:58
فقط رضوی نژاد.
نقل قول کردن
#5 ارسلان از الیگودرز 1393-07-28 00:00
دولت که گفت افراد کاردان را حفظ میکنه؟

از رضوی نژاد بهتر می خواستیم؟

فقط مدیر بومی.
نقل قول کردن
#6 میلا د از الیگودرز 1393-07-29 14:01
نویسنده درست گفته چرا هیچ مدیر الیگودرزی در شهر های دیگر لرستان بکار گرفته نمی شود به راستی فرمانداری که در دولتهای نهم و دهم احمدی نژاد فرماندار بوده چه اصلاح طلبی است که ستاد روحانی برایش بنر زده اند ایشان از اردیبهشت تا کنون در استانداری بیکار بودند تا استاندار او را نصیب مردم بدبخت الیگودرز نماید. به نظرمن مسولان استان ما تنها به فکر فامیل و طایفه بازی هستند نه دولت روحانی
نقل قول کردن
#7 محمد علیمرادی 1393-07-29 15:26
خدمت آقای شاه علی و میلاوه عزیز عرض شود حاج آقا میرزایی اصل بغیر از اینکه بیش از 4 سال فرماندار قروه و همچنین قریب به 5 سال فرماندار شهر با فرهنگ سنندج بوده اند در زمان دولت آقای سید محمد خاتمی معاونت فرماندار شهرستانهای صحنه ، قصرشیرین و اسلام آباد غرب را داشته اند . در ضمن ایشان اهل استان لرستان و لر می باشند جای تشکر دارد از آقای مهندس بازوند و نماینده اصلاح طلب جناب آقای مهندس توکلی. دولت دولت اعتدال است ضمنا در مورد توانمندی و مردم داری ایشان از آن 5 شهرستان تحقیق کنید . خوشا به حال الیگودرزیها
نقل قول کردن
#8 یک الیگودرزی 1393-07-29 20:48
سلام
رضوی نژاد یک انسسان بسیار متعالی اما یك مدیر بسیار ضعیف بود انصاف بدهیم وواقع بین باشیم
انشاالله میرزایی بتواند موفق عمل کند من رزومه ایشان را دیدم امیدوار شدم لطفا با حاشیه سازی بیش ازین فضای الیگودرز را سیاسی نکنید
نقل قول کردن
#9 ساکی 1393-07-30 16:48
بروجرد دیگه چی میخواد 70 درصد صنایع استان رو قبضه کردند و فرصت های سرمایه گذاری و صنایع رو از دورود، ازنا و خرم آباد با لابی گری و حق خوری گرفته است و اکنون هم دست بر روی فرودگاه ولیعصر ملایر گذاشته است و آزاد راه رو هم با طمع و طومار و اعتراض از شرق لرستان دور کرد !
دیگه چی میخواد ؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا