یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خاطره‌اي از استعفاي دادن آقاي معاون در لرستانسال‌ها قبل، شخصي در يكي از ادارات استان لرستان حدود 18 سال معاونت كرد.

اگر چه اين شخص مدرك تحصيلي بالايي نداشت، اما به اعتبار كارآمدي و تجربه‌اش، هر مديري كه روي كار مي‌آمد، او را در سمت خود ابقا مي‌كرد.

همين موضوع باعث شده بود برخي از كاركنان آن اداره به خاطر دوره طولاني حضور او در اين منصب، ناراضي شوند و به قول معروف سعي در "كله‌پا كردن" آقاي معاون نمايند!

آقاي معاون كه بيش‌تر وقت كاري را در دفترش مي‌گذراند، به همكارانش اعتماد فراوان داشت و معمولاً نامه‌هايي كه آن‌ها مي‌آوردند را به منظور احترام، پس از نگاهي سطحي امضا مي‌كرد، اما نامه‌هاي ارباب رجوع را با دقت ورانداز مي‌كرد و آن‌گاه دستور لازم را در خصوص آن‌ها صادر مي‌نمود.

كاركنان اداره هم كه به اين موضوع پي برده بودند، يك روز نامه‌اي كه متن آن در مورد "تقاضاي استعفاي آقاي معاون از سمت چندين و چند ساله‌اش" بود را تنظيم كرده و آن را بين نامه‌هاي اداري قرار مي‌دهند.

اتفاقاً آن روز تعداد نامه‌هايي كه بايد آقاي معاون امضا مي‌كرد زياد بود، لذا اين استعفانامه را هم كه بين بقيه نامه‌ها قرار گرفته داشت و توسط يكي از كاركنان، بين نامه‌ها و زير دست وي قرار گرفته بود، به سرعت امضا كرد!

حدود يك هفته بعد، از وزارت مربوطه با آقاي معاون تماس گرفتند و با توجه به اين كه از كار وي ظرف سال‌هاي اخير رضايت داشتند، دليل استعفاي ناگهاني او را جويا شدند.

معاون از همه‌جا بي‌خبر نيز تعجب مي‌كند و از اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي مي‌نمايد.

پس از پي‌گيري مشخص مي‌شود كه برخي كارمندان پست‌طلب اداره، اين كار را انجام داده‌اند و به مصداق «سر بي‌گناه تا پاي دار مي‌رود، اما بالاي آن نه» موضوع كنار گذاشتن آقاي معاون هم منتفي مي‌شود و دسته‌ي مخالفان به مراد و مقصود خويش نمي‌رسند!

خاطره‌اي از يك كارمند بازنشسته لرستاني

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 تشنه صداقت 1393-05-09 12:53
سلام
یافته عزیز در وانفسای نشریات مستقل و در برهوت فرهنگی استان که متاثر از کم لطفی های خودمان و مسئولین وقت بوجود آمده ، کورسوی امیدی از روزنه یافته به چشم و دل می رسد که حیفم آمد عیبش را نگویم چه اگر برایم مهم نبودی نمی گفتم .
الغرض ، مطالبی در خور گذاشته می شود و نمی شود . بابت آن خبرها که شایسته انتخاب شده و پردازش شده و نگاشته شده اند ،ممنون . ولی امان از خبرهایی که نه تنها مناسب این نشریه نیستند بلکه به نظر من اساسا جای مطرح کردن آن فقط در محاورات روزمره و گفتگوهای شخصی است نه در کنار سایر مطالب پر وزن شما . مثل همین مطلب بالا
و دیگر اینکه اگر تمایل به ماندن در اذهان عموم را دارید با عموم بمانید و اسیر وسوسه تریبون مقامات شدن را از خود برانید و دور باشید از تملق که درد این روزهای جامعه ماست .بسیار امید دارم که موفق باشید چون نیروی بالقوه لازم ، در کار های شما پیداست.
________________________
يافته: سلام و سپاس. هر نشريه‌اي خط و مشي‌ء خاص خود را دارد.
يافته متعلق به خوانندگان و مخاطبان ان است و هر كس با هر ديدگاه سياسي، اجتماعي و ... مي‌تواند در انتشار يافته سهمي داشته باشد البته با رعايت قوانين مطبوعات (عدم توهين به ديگران و صفت دادن ناشايست به آن‌ها و ...)
يلفته مطالب اراسلي را اين حداقل‌ها در آن رعايت شده باشد را منتشر مي كند تا به نوعي از قلم و قلم‌داران لرستاني حمايت كرده باشد.
همچنين يافته وابسته به هيچ گروه و جناح سياسي نيست و نوشته‌هاي ديگران كه با نام آن‌ها در يافته منتشر مي‌شود، بيان‌گر ديدگاه خودشان و نه گردانندگان اين سايت است.
موفق باشيد
نقل قول کردن
#2 نکته سنج 1393-05-09 13:35
فکر کنم این اقای معاون از ان دست مدیرانی است که برای کار مردم ذره بین گذاشته ولی برای دلخوشی همکارانش ذره بین را برداشته در صورتیکه یک مدیر عادل غیره وخودی برایش یکسان است در یکی از همین روزها اقایی که در یک اداره کل بصورت قرادادی با ان اداره کار میکند تعریف کرد یک روز دو نفر از کارکنان شروع به اذیت کردن و طلب رشوه کردند و من زیر بار نرفتم و ازان طرف مقداری ضرر به من زدند با مدارک پیش مدیر کل که اتفاقا هم ولایتی ما در یکی از شهرهای همدان است رفتم و گفتم این جوری است مدیر مربوطه گفت خدا لعنتشان کند و حقت را ازشان بگیرد گفتم همین؟ گفت برو خدا بزرگ است. اری می شود اینطوری هم مدیریت کرد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا