یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برای دهه‌ها، به ما آموخته‌اند که ویتامین‌ها و مواد معدنی به شکل قرص می‌توانند به جبران کمبودها در رژیم غذایی معمولی کمک کنند یا سلامتی و انرژی را افزایش دهند که غذا به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد. اما برخی از مطالعات هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بسیاری از مکمل‌های محبوب فواید سلامتی واقعی دارند، نشان نمی‌دهند و بسیاری از دانشمندان را به تغییر برخی توصیه‌های خود سوق می‌دهد.



با این حال، داده‌های نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) نشان می‌دهد که افراد ممکن است از مکمل‌ها استفاده کنند. داده های نظرسنجی از سال 2017 تا 2018 نشان می دهد که تقریباً 58 درصد از افراد 20 سال و بالاتر گزارش داده اند که در 30 روز گذشته مکمل های غذایی مصرف کرده اند که این افزایش از 52 درصد در سال های 2011-2012 بوده است.
آیا همه آن مکمل ها واقعاً برای شما مفید هستند؟ و مهمتر از آن، آیا مصرف بیش از حد ویتامین ممکن است؟

Health این سؤالات را برای کارشناسان بهداشت و تغذیه مطرح کرد و به تحقیق پرداخت.مکمل های غذایی توسط FDA حداقل تنظیم می شوند و ممکن است برای شما مناسب باشند یا نباشند. اثرات مکمل ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به متغیرهای زیادی از جمله نوع، دوز، دفعات استفاده و تداخل با داروهای فعلی بستگی دارد. لطفاً قبل از شروع هر گونه مکمل با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا داروساز خود صحبت کنید.

 

26921893 Hand holding vitamins flat vector illustration scaled 1

علم در مورد مکمل ها

دانشمندان می‌دانند افرادی که غذاهای غنی از ویتامین و مواد معدنی زیادی مصرف می‌کنند، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند. اما وقتی این مواد مغذی به شکل قرص سرو می‌شوند، هنوز مشخص نیست که آیا همان اثر را دارند یا خیر. به عنوان مثال، یک مطالعه بزرگ در سال 2019 در Annals of Internal Medicine نشان داد که به نظر نمی رسد مصرف مکمل های غذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

تحقیقات دیگر، از جمله مطالعه سال 2018 در مجله کالج قلب و عروق آمریکا ، نشان داد که استفاده منظم از مکمل ها هیچ تاثیر خالصی بر سلامت قلب یا خطر مرگ زودرس ندارد.
دکتر دیوید جنکینز، نویسنده اصلی این مقاله، استاد پزشکی و علوم تغذیه در دانشگاه تورنتو، به Health گفت: «ما بی‌طرفی شگفت‌انگیزی از اثرات پیدا کردیم . به عبارت دیگر، به نظر نمی رسید که کاری انجام دهد». یافته‌های آن‌ها برای مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های ویتامین C، ویتامین D و کلسیم دقیق بود – همه مواد مغذی که در گذشته برای سلامت قلب تبلیغ شده‌اند.

با توجه به این مطالعات و سایر مطالعات، اکثر متخصصان می‌گویند که مکمل‌های غذایی آن چیزی نیستند که زمانی ساخته شده بودند. دکتر بث کیچین ، استادیار مطالعات تغذیه در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گفت: برای یک فرد سالم معمولی، احتمالاً به مکمل مولتی ویتامین و مولتی مینرال نیاز ندارید . و مطمئناً به مکمل‌های اضافی زیادی در کنار آن نیاز ندارید.»

 

 

are you taking too many supplements 1440x810 1 1

در اعتدال، بیشتر آنها صدمه نمی زنند، و برخی ممکن است کمک کنند

همانطور که گفته شد، کیچین گفت که یک مولتی ویتامین می تواند به جبران برخی کمبودها در رژیم غذایی افراد کمک کند، به خصوص اگر از گروه های غذایی خاصی مانند گوشت یا لبنیات اجتناب کنند. کیچین همچنین مکمل های کلسیم و ویتامین D را به برخی از بیمارانی که در معرض خطر پوکی استخوان هستند توصیه می کند، “اما من همیشه قبل از تجویز آنها، ابتدا به رژیم غذایی آنها نگاه می کنم.”
کیچین شخصاً روزانه یک مولتی ویتامین مصرف می‌کند ، اما فقط نصف دوز مصرف می‌کند (یک قرص به جای دو عدد): “من دوست دارم بدون زیاده‌روی، کمی بیمه اضافی به خودم بدهم.”
کیچین گفت، اگر افراد مصرف مولتی ویتامین را انتخاب می کنند، بهتر است به دنبال مولتی ویتامینی باشید که بیش از 100 درصد ارزش روزانه یک ماده مغذی نداشته باشد – و از صرف هزینه زیاد اجتناب کنید.

او گفت: “هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد این دارو به شما کمک می کند، اما تا زمانی که دوز را معقول نگه دارید، به شما آسیبی هم نخواهد رساند.”
دکتر دیوید جنکینز همچنین گفت که وقتی در حد اعتدال مصرف شود، بیشتر مکمل های ویتامین و مواد معدنی ضرری ندارند

. او همچنین تاکید کرد که مطالعه سال 2018 تنها به مشکلات قلبی عروقی و مرگ زودرس پرداخته است و ممکن است مکمل ها همچنان در زمینه های دیگر فواید داشته باشند.
دکتر دیوید جنکینز گفت: «ما به سلامت کلی توجه نکردیم؛ ما به این موضوع توجه نکردیم که آیا مردم مو یا پوست زیبایی دارند یا استخوان‌های شما قوی‌تر شده‌اند. من نمی‌خواهم بگویم که برخی از مکمل‌ها نمی‌توانند از این جهت برای شما مفید باشند.»

چیزی وجود دارد که خیلی زیاد است

فقط به این دلیل که مکمل ها در حد اعتدال بی خطر هستند به این معنی نیست که بیشتر بهتر است. کیچین گفت: ترکیب چندین مکمل یا مصرف دوزهای بالاتر از حد توصیه شده می تواند خطر آسیب رساندن به آنها را افزایش دهد .
کیچین گفت : “شما واقعا نمی توانید دوزهای سمی مواد مغذی را از طریق غذا دریافت کنید، اما می توانید کاملاً دوزهای سمی را از طریق مکمل ها دریافت کنید.”
طبق گفته موسسه ملی بهداشت ، مصرف دوزهای بالای ویتامین C می تواند منجر به گرفتگی معده و اسهال شود. دوزهای بالای ویتامین A ، ویتامین D و سایر مواد مغذی می‌تواند منجر به عوارض جدی‌تر و طولانی‌مدت مانند مشکلات کبدی و کلیوی یا سخت شدن خطرناک رگ‌های خونی شود.

کیچین گفت : “ما یک درس بسیار مهم آموختیم، این که وقتی این مواد مغذی را از غذا جدا می کنیم و آنها را در دوزهای بسیار بالا قرار می دهیم، ممکن است عواقب ناخواسته ای داشته باشیم.”
حتی اگر هیچ یک از مکمل‌های شما به صورت جداگانه از حد بالایی برای یک ماده مغذی تجاوز نکند، ترکیب چند قرص (مثلاً یک مولتی ویتامین و یک کپسول ویتامین D اضافی ) ممکن است دوزهای بالاتر از حد توصیه شده را افزایش دهد. کیچین گفت، مکمل‌ها همچنین می‌توانند با یکدیگر یا با داروهایی که قبلاً مصرف می‌کنید تداخل داشته باشند.
افراد بیشتری از همیشه ویتامین D مصرف می کنند. در اینجا این است که چرا ممکن است خطرناک باشد

 

همیشه کارها را توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود اجرا کنید

کیچین گفت، ایده خوبی است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مکمل هایی که به طور منظم مصرف می کنید صحبت کنید، به خصوص اگر وضعیت سلامتی، محدودیت غذایی، یا هر نوع دارویی مصرف می کنید. همچنین باید هر مکمل جدیدی را که مد نظر دارید توسط ارائه دهنده یا داروساز خود قبل از افزودن آنها به رژیم خود استفاده کنید.
دکتر دیوید جنکینز گفت، همچنین مهم است که ابتدا روی دریافت مواد مغذی خود از غذا تمرکز کنید و نه از مکمل ها. دکتر دیوید جنکینز گفت: “قرص ها جایگزین یک رژیم غذایی خوب – گیاهی، میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و دانه ها نیستند.” “آنها مملو از آنچه شما نیاز دارید.”

یک بررسی سریع

علم نشان می دهد که مصرف زیاد مکمل ها به نظر نمی رسد فواید واقعی برای سلامتی داشته باشد و در برخی شرایط می تواند مضر باشد. با این حال، در صورت فقدان ویتامین ها یا مواد معدنی در رژیم غذایی، برخی از مکمل ها در حد اعتدال توصیه می شوند. افرادی که غذاهای غنی از مواد مغذی زیادی می خورند عمر طولانی تر و سالم تری دارند، بنابراین از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل لذت ببرید و اگر مطمئن نیستید که از مصرف مکمل ها سود می برید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

 

منبع:www.health.com

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا