یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مؤلفه‌های اثرگذار بر امنیت سرمایه‌گذاری نماگر «ثبات اقتصاد کلان» است. در این مؤلفه بدترین عملکرد مربوط به کرمانشاه، ایلام و لرستان است که نمره ثبات اقتصاد کلان در آن‌ها بیش‌تر از ۸ ثبت شده است.
به گزارش یافته، بر اساس بیستمین گزارش فصلی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و پس از استخراج مؤلفه‌های پیمایشی و آماری نماگر‌ها و مؤلفه‌های مؤثر در سرمایه‌گذاری استان‌ها و بخش‌های اقتصادی کشور و با تلفیق این موارد به روش علمی، بدترین عملکرد نماگر «ثبات اقتصاد کلان» مربوط به کرمانشاه، ایلام و لرستان است که نمره ثبات اقتصاد کلان در آن‌ها بیش‌تر از ۸ ثبت شده است.




نمره لرستان در این شاخص ۸.۰۳ و می‌نگین کشوری ۷.۵۲ است.
اما لرستان در مؤلفه شفافیت و سلامت اداری وضعیت خوبی دارد. این استان در این مؤلفه جایگاه چهارم را در بین بهترین‌ها دارد.


شایان ذکر است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این گزارش آورده است؛ در تعیین شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری هفت نماگر شامل؛ عملکرد دولت، ثبات اقتصاد کلان، تعریف و تضمین حقوق ملکیت، شفافیت و سلامت اداری، ثبات و پیش‌بینی‌پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی، فرهنگ وفای به عهد، صداقت و درستی به همراه مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته و بر این اساس رتبه هر استان تعیین و اعلام شده است.
 
خبر: عبدالرضاقاسمی/ یافته
 
 
گزارش کامل را در لینک زیر بخوانید:

pdf Majlsss




(4.99 MB)

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-06-23 18:28
۶۵ درصد تسهیلات بودجه مملکت فقط در تهران خرج می‌شود و ۴۵درصد صنعت کشور در تهران است(طبق آمار رسمی خود وزارت‌خانه) و طبعا وضع اقتصادی و درآمد بهتری دارند و آمار بیکاری کمتر است
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-06-24 07:40
در ایران برنامه آمایش سرزمین نداریم مثلا تو آلمان اجازه نمیدن هیچ شهری جمعیتش بیشتر از ۲ میلیون بشه و جمعیت و امکانات و صنعت را در سراسر مملکت به‌طور یکسان پخش می‌کنند تا عدالت برقرار بشه اما تو مملکت ما مثلا ۲۰ میلیون نفر یکجا تو تهران جمع شدن الان تهران مشکل ترافیک، آلودگی، گرانی مسکن، حاشیه نشینی و کمبود آب داره خب خداوکیلی چرا از روز اول این‌همه جمعیت را، یکجا جمع کردن؟ بجای یک تهران ۲۰ میلیونی می‌تونیم ۱۰ تا تهران ۲ میلیونی در سراسر مملکت بسازیم. مشکل کلانشهرها هم همین‌هاست این شهرها الان مشکل آلودگی و وارونگی هوا رو دارن مشکل بی آبی و حاشیه نشینی و ترافیک دارن مثلا اصفهان(تهران دوم)فقط سالی ۹۰ میلیمتر بارندگی داره بیشتر روزهای سال آفتابی است خب انصافا چرا باید یک سوم صنعت ایران در شهری کم آب باشه؟ ما ۲ هزار کیلومتر ساحل تو جنوب کشور داریم چرا از منابع آب دریاها و احداث صنعت در سواحل استفاده نکنیم؟ الان غرب و جنوب کشور برای کار دارن مهاجرت می‌کنند تهران و کرج و اصفهان و قم و مرزهای کشور داره از جمعیت خالی میشه این درآینده مشکل ایجاد میکنه مرزها نباید خالی از جمعیت بشن.
نقل قول کردن
#3 موسوی 1402-06-24 13:36
سلام وقتی که تیم اقتصادی استاندار از معاون استانداری وزیرمجموعه اش از ضعیف ترین افراد انتخاب شده اند بایستی خروجی اش بشود این....
نقل قول کردن
#4 رضا 1402-06-26 08:24
شفافیت آمار و ارقام!!!
بنده خودم یک کارمند ساده یکی از دستگاه های اجرایی استان هستم که در طول این سالیان مخصوصا سالجاری و سال گذشته علی رغم ارائه آمار دقیق در حوزه کاری خودم متوجه میشوم که معاونت و مدیرکل با دستکاری و افزایش 100 و 200 درصدی آن را به سایر مراکز بالادستی درخواست دهنده ارسال نموده اند و هیچ تبعاتی نداشته و اتفاقی هم نداشته است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا