یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آقاي نماينده! به كجا چنين شتابان؟!طی چند روز گذشته و به عبارت بهتر چند هفته‌ای است که برخی نمایندگان استان لرستان در مجلس نهم شورای اسلامی با حضور در مراسم مختلف و دفاتر رسانه‌هاي تا حدودی عمومی، با ارائه‌ي برخی آمارها و صحبت‌ها که بیش‌تر رگه‌های پوپولیستی در آن مشهود است، سعی در جلب توجه افکار عمومی کرده‌اند.

البته با توجه به حركت به سوي زمان انتخابات مجلس دهم، این‌گونه تحرکات از سوی بعضی از وکلاي مردم در پارلمان امری طبیعی است، اما این که برخي از این عزیزان در سخنان خود تمام قصور را به گردن دیگران و کم‌کاری‌های دولت بیاندازند و سهم خود را از محروميت‌ها و ضعف‌هاي موجود در لرستان بری بدانند، امر پسندیده‌ای نیست و قطعاً مردم هم بهترین داوران برای نمره دادن به عملکرد آنها هستند آن هم فارغ از هر گونه آمار و اطلاعات غیر ملموسی که در بستر جامعه دیده نمی‌شود.

طي هفته‌ای که گذشت، در دو مراسم متفاوت (مراسم تودیع و معارفه مدیران قبلي و فعلی صنعت، معدن و تجارت استان لرستان و هم‌چنین جلسه شورای اداری استان) نماینده محترم مردم دورود و ازنا سخنانی ایراد نمود که با دقت در این گفتارها می‌توان به نکات قابل توجهی رسید.

این که یک نماینده از اوضاع حوزه انتخابیه خود ناراحت باشد امری پسندیده است، اما وقتی تمام کم‌کاری‌ها را به گردن دیگران بیاندازیم چندان به لحاظ اخلاقی درست به نظر نمي‌رسد.

عباس قائدرحمت نماينده دورود و ازنا در مجلس شوراي اسلاميعباس قائد‌رحمت نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این دو مراسم ضمن حمله بی‌سابقه به دولت سابق و دولت فعلی تدبیر و امید، استانداری لرستان را  هم مورد نقد قرار داد که عامل ممانعت از سفر معاون اول رئیس‌جمهور یعنی مهندس اسحاق جهانگیری به لرستان شده‌اند!

وی هم‌چنین اعلام کرد ما به عنوان وکلای ملت، هیچ عهد اخوتی با هیچ گروهی نبسته‌ایم و هر جا که از اصول و قانون اساسی عدول شود، وظیفه داریم تذکر بدهیم و سوال کنیم تا به روی ریل سازندگی و رشد و پویایی برگردیم.

قائد‌رحمت در ادامه به انتقاد از دولت تدبیر و امید پرداخت که در مورد توزیع سبد کالا خوب عمل نکرد و یا این که وضعیت حوزه صنعت استان را به باد انتقاد گرفت و رتبه‌ی اول بیکاری لرستان را گوش‌زد نمود.

وي هم‌چنین به انتقاد از رئیس‌جمهور پرداخت که چرا استان لرستان را در اولویت سفرهای خود قرار نداده و اضافه كرد: من وکیل مردم هستم و از آن‌ها رای گرفته‌ام که به جای آن‌ها حرف بزنم و حال می‌گویم دیگر نمی‌توانیم این وضعیت را تحمل کنیم!

مطالبات عنوان شده بعضی از انتقاداتی بود که قائد‌رحمت در جلسات چند روز گذشته ایراد نمود، ولی به نظر می‌رسد جهت تنویر افکار عمومی و هم‌چنین روشن شدن بخشی از قضایا، بايد چند سطری در پاسخ به انتقادات آقای نماینده نگاشته شود و داوری را به بهترین قضات که همان مردم هستند بسپاریم:

جناب آقای نماینده؛ نمی‌دانم دلیل محکم و نگرانی و انتقاد شما از سفر رئیس‌جمهوری و یا معاون اول ایشان به خطه لرستان به چه معناست؟ مگر در ایام گذشته که رئیس‌جمهور سابق 3 سفر به همراه هیات وزیران به استان لرستان داشت و شما هم در یکی دو سفر به عنوان نماینده حضور داشتید، دستاور خاصی برای لرستان از آن سفرهای پر هزینه به ارمغان آمد؟

جناب آقای نماینده؛ وقتی که طی 90 دقیقه بیش از 200 مصوبه برای رشد و شکوفایی استان لرستان در آن سفرهای سه‌گانه به تصویب رسید‌(‌به عبارتی هر 30 ثانیه یک مصوبه) شما به عنوان وکیل و دلواپس مردم، انتقادی در جهت احقاق حقوق حقه آنان داشتید؟ چرا همان زمان پی‌گیر سفر دور چهارم ایشان که به عنوان سفري برای درو کردن محصولات مصوبات بود، نبودید؟ چرا آن زمان دلواپس مردم‌تان نبودید؟

جناب آقای قائد‌رحمت عزیز؛ شما در صحبت‌های‌تان از رئیس‌جمهور تدبیر و امید انتقاد می‌کنید که توزیع سبد کالا در شأن مردم نبود. حال جواب این است: آیا هم این که رئیس‌جمهور محبوب (‌جدای از درست یا غلط بودن موضوع توزیع سبد کالا) رسماً از مردم عذر‌خواهی نمودند جای تحسین و تامل برای شماها نداشت؟ چرا زمانی که رئیس دولت قبل 11 روز تمرد از حکم رهبري نمودند یا طی مراسمی رسمی و در جلسه سوال از رئیس‌جمهور تمام نمایندگان را به سخره گرفتند، ايشان وادار نکردید که عذر خواهی کنند؟

شما در جایی دیگر از سخنان‌تان وضعیت صنعت استان را خراب و فشل توصیف کردید که البته ما هم با نظر شما کاملاً موافق هستیم، اما این وضعیت محصول کدام مدیریت است؟ آیا غیر از مدیریت دولت‌های نهم و دهم و هم‌چنین مجالس هم‌سو که شما هم عضوی از آن مجلس بوده‌اید؟

آقای نماینده: چرا زمانی که می‌دیدید واحدهای صنعتی استان یکی پس از دیگری به دلیل سوء مدیریت دولت قبل و عدم نظارت کافی مجلسی که شما عضوی از آن هستید، در حال تعطیلی هستند از 1574 واحد صنعتی استان بیش از 60 درصد تعطیل شده‌اند، حرفی نزدید و انتقادی نکردید؟!

چرا آن زمان از حق نمایندگی خود و حقی که مردم بر دوش شما گذاشته بودند استفاده نکردید و زرای مربوطه را استیضاح یا مورد سوال قرار ندادید؟! چرا زمانی که دولت قبل تمام دلارهای نفتی کشور را که برابری می‌کرد با یک‌صد سال فروش نفت در این کشور، به باد می‌داد و چیزی از آن عاید صنایع ورشکسته استان نمی‌شد انتقاد نمی‌کردید و مهر سکوت بر لب بسته بودید؟!

جناب آقای قائد‌رحمت؛ چرا زمانی که رئیس دولت قبل در مقابل مردم لرستان و در ورزشگاه تختی خرم‌آباد قول داد که شخصاً برای توسعه‌ی لرستان کلنگ به دوش بگیرد ولی نکرد، دم از حق نمایندگی نمی‌زدید و ژست انتقادی نمی‌گرفتید؟!

آقای قائد‌رحمت؛ آیا می‌دانید از تاريخي که شما به عنوان نماینده مردم پا به پارلمان گذاشته‌اید، آمار بیکاری استان لرستان از 17.5 درصد به 20.7 درصد رسیده است؟! حال مردم باید یقه‌ی شما را به عنوان وکیل خود بگیرند و مورد نقد قرار دهند یا این که شما به دولتی بتازید که فقط چند ماه از روی کار آمدنش می‌گذرد و از قضا طی مدت فعالیت خود ثبات نسبی و امیدواری ایجاد کرده است؟!

جناب آقای قائد‌رحمت عزیز؛ همه ما خوب می‌دانیم که این استان سالیانه 12.5 میلیارد متر مکعب پرتی آب دارد، ولی سوال این‌جاست که در دوران نمایندگی خود چه سهمی برای مهار این روان آب‌ها انجام داده‌اید؟ عملیات اجرایی کدام سد یا بند را در حوزه انتخابیه خود یعنی دورود و ازنا به انجام رسانیده‌اید؟!

جناب آقای قائد‌رحمت، امروزه اکثر مردم لرستان با قاطعیت تمام از انتخاب بازوند به عنوان استاندار و نماینده دولت در استان راضی هستند، چرا که مردم به جای ارائه آمار و ارقام، اقدام‌ها و کارهای ملموس را می‌بینند و در مدت 7 ماه از حضور وي شاهد گشایش در بسیاری از امور بوده و هستند. مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد، توسعه پروازهای فرودگاله خرم‌آباد، جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای حضور در پروژه‌های مسکوت مانده از جمله راه‌آهن مسيرهاي بروجرد و خرم‌آباد، سد معشوره، تونل کاکارضا، مجتمع ونک‌پارک، شهرک صنعتی ازنا، سدهای مروک، ایوشان، فاز دوم پتروشیمی لرستان و کارخانه سیمان خرم‌آباد، مجتمع بام لرستان و ... از جمله موارد ملموسی است که مردم به چشم خود شاهد اقدامات کارگشا هستند که با دستان توانمند استاندار و تیم وي و مشاورانش در حال انجام است.

به هر روی، انتظار می‌رود جناب‌عالی و همکاران‌تان در مجمع نمایندگان استان طي مدت‌زمان باقی‌مانده، نگاهی دقیق به شعارهای‌تان در ایام مبارزات انتخاباتی داشته باشید و در صدد عملیاتی کردن و اجرایی کردن آن وعده‌ها باشید، چرا که تا آزمونی دیگر و رویارویی دوباره با همان مردم فرصتی اندک باقی است.

این که در مراسم، همایش‌ها و نطق‌های خود در مجلس، فقط دم از دردهای استان و ارائه آمار و ارقام بزنيد، هنر چندانی نیست و هر شهروندی آگاه به تمامی این معضلات و ضعف‌ها دارد، به همین خاطر در پی درمان و چاره‌جویی برای این درها باشيد، چرا كه: به عمل کار برآید به سخن‌رانی نیست.

 ارسال کننده:  مهدی   رضا‌پور

 

 

 


 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1393-03-04 13:47
درود بر روز نامه نگار شجاع :
ا- چرا نمايندگان خرم آباد در مجلس ياد شده نبودند
2-چرا در ليست اعتراض نمايندگاني كه نسبت به لغو سخنراني آقا حسن در بروجرد تنظيم شده اسم نمايندگان لرستان خصوصا دورود نبود
نقل قول کردن
#2 م 1393-03-04 14:08
درود بر شما آقای رضاپور

برخي از این نمایندگان شایسته با توجه به اینکه دوره بعدی انتخابات نزدیکه دارن عوام فریبی میکنند
نقل قول کردن
#3 لرستانی 1393-03-04 15:57
جناب آقای رضاپور :
صنعت لرستان و ورشکستگی آن تنها محدود به دولت نهم و دهم نیست و در دولت های سازندگی و اصلاحات نیز هیچ صنعت جدید و موثر و اشتغالزایی در لرستان ایجاد نگردید و مواردی را هم که نام بردید اکثر آن ها در خرم آباد تاسیس و راه اندازی شده و سایر نقاط استان به خصوص شرق استان از آن محرومند و اینکه اولویت سفر رییس جمهور محترم باید استان های محروم و به ترتیب محرومیت باشد نیز حرف کاملا منطقی است و توصیه ای برادرانه دارم که ما همواره باید مدافع حقوق مردم و هم استانی های عزیزمان باشیم و نه مدافع ............... .......
نقل قول کردن
#4 مهدي 1393-03-04 17:46
كسي اسم نمايندگان مجلس نهم خرم آباد رو شنيده ؟
نقل قول کردن
#5 قدرشناس 1393-03-05 01:40
جناب اقای رضاپور اگر مشکلی با نماینده دورود دارید چرا فرافکنی می کنید مگر سدهایی که نام بردید و بام لرستان دردوران استانداری دهمرده انجام نشده؟ در خصوص کشت وصنعت وسیمان و سد کوهدشت هم که هنوز اتفاق خاصی نیافتاده اگر نماینده از دولت حق مردم را مطالبه نکند بگویید چکار کند ان وقت متهم به سکوت می شود. بیاییم در مورد مطالبات مردم باهر سلیقهای متحد ویکسو باشیم مثل خیلی از استانهای دیکر مگر شما نماینده دولتید که چنین بر اشفته شدید .
نقل قول کردن
#6 محمد 1393-03-05 12:57
جهت اطلاع اقای شهروند نام دکتر عبدی و قاید رحمت در لیست بود
نقل قول کردن
#7 محیا 1393-03-05 19:41
دورود به شرفت اقای رضاپور بخداحرف دل همه ی ما مردم رو زدید. خیلی از ناکارامدی نمایندگان استان دلخوریم
نقل قول کردن
#8 سامان 1393-03-05 19:43
مرسی از مطالب سایت یافته خیلی جذاب و خوندنی هست این سایت. مرسی از اقای رضاپور عزیز با قلم مردمی شان
نقل قول کردن
#9 ندا 1393-03-05 19:46
اولین باری بود که دیدم یه انسان شریف خیلی دقیق و درست کم کاری برخي نمايندگان رو گوشزد کرد. بخدا ما جوونا از بیکاری داریم افسرده میشیم دیگه :sad:
نقل قول کردن
#10 امیرمحمد 1393-03-05 19:49
با تشکر از مطلب خوب و جالب سایت یافته. مرسی جناب رضاپور اگه میشه در مورد عملكرد دیگر نمایندگان استان هم مطلب بنویسید.
نقل قول کردن
#11 سمیرا 1393-03-05 19:54
مرسی روزنامه نگار باشرف. مرسی یافته ی محبوب شهرخرم اباد. باور کنید من با 8 تا از دوستام سر این مطلب بیش از 2 ساعت بحث و جدل کردیم و به راستی یکی از عوامل کم کاری در استان رو که همین نمایندگان استان هستند رو شناسایی کردیم به امید روز رای گیری وجواب نه ما به اونا :P
نقل قول کردن
#12 رضا حسنوند 1393-03-05 20:02
با تشکر از جناب آقای رضاپور که بصورت مستند و درست حرف دل همه ما جوانان سرخورده و افسرده این شهر را زده است. جوانانی که با شعارهای بدون پشتوانه این نمایندگان مدت زمانی بیخود و بی جهت سرکار رفتیم.
نقل قول کردن
#13 امیرناصرغلامرضایی 1393-03-05 22:06
به یادچند مطلب افتادم 1- حضرت رسول(ص) فرموداختلاف سلیقه در جامعه رحمت است لذا امیدوارم خروجی این اختلافات، نقش بستن خنده بر لبان خشکیده خلق الله باشد
2-سخن مولاعلی(ع) فرمود: من لامعاش له لامعادله پس باید طرحی نو درانداخت تامردم بخاطردغدغه معاش،معاد را ازدست ندهند
3- آیه یغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم منشور الهی برای بیداری ملت است (آتش به دل خویش بر خرمن خویش چون خود زده ام چه نالم اط دشمن خویش = کس دشمن نیست منم دشمن خویش ای وای من و دست من و دامن خویش)
4- نیازاست به مخاطبان شما بگویم انتخابات مجلس دهم نزدیک است گذشته را مرور کنیم اگر کردار گذشته مان درانتخاب وکلای ملت اشتباه بوده پس عقل حکم میکندکه اشتباه را تکرار نکنیم ومواظب باشیم که گول هر وعده و هر خنده زهر آگین و هر اشک تمساحی را نخوریم ! منظورم شخص خاصی نیست و قصد اساعه ادب ندارم اما شنیدم که بعضی ها در حال خراجی در هزینه های انتخابات هستند (باز بگویم که قصدم توهین نیست بلکه تلنگر به آنانیست که خیلی زود گول میخورند و هشدار به آنهایی که راحت گول میزنند)
نقل قول کردن
#14 مریم 1393-03-06 19:43
ضمن تشکر از بینش و تدبیر جناب آقای رضاپور، باید عرض کنم که منشأ تمام عقب ماندگی ها و پس رفت های جامعه ی لرستان در دو کلمه خلاصه میشود سو مدیریت و دخالت نمایندگان . که خود گویای همه چیز است از جمله کم کاری و بی تفاوت نگریستن به خواسته ها و مشکلات مردم است.
نقل قول کردن
#15 مهدي 1393-03-06 19:51
[...] شما كه خود را اصلاح طلب مي دانيد چرا در انتخابات مجلس نهم از نماينده اي اصولگرا حمايت كردي ؟ مگر شماها اصلاح طلبان نبوديد كه با زير پاگذاشتن اصولتان به طرفداري از نماينده اي اصولگرا پرداختيد . جواب شمارو توي اين انتخابات مي دهيم
نقل قول کردن
#16 علی 1394-04-02 21:56
البته اگر با دید منصفانه به مقاله آقای رضاپور نگاه شود باید گفت پاره ای انتقادات در خصوص کم کاری نمایندگان بویژه نماینده دورود صحیح است اما باید گفت در استان لرستان اقدامات بیشتر در مرکز استان انجام می شود ونگاه استانداری به شهرستانها کم رنگ است .ولی در گفتار جنابعالی نیز این تعصب وحمایت استاندار به چشم میخورد.به طور کلی باید پذیرفت سوئ مدیریت وزد وبند های سیاسی غیرحرفه ایی وعدم مطالبه مردمی باعث عقب ماندگي استان شده است ..مردم ما بای دید بگیرند کار نماینده قانونگذاری آست وبس.ونمایندگان نیز از عوام فریبی وداخل درمسائلی که به آنان مربوط نیست بویژه عزل ونصب ها خود داری کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا