یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت:«نمایشگاه غرفه‌های صنایع دستی ویژه گرامیداشت آیین کهن شب یلدا، برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در محل مجتمع تجاری بعثت‌مال خرم‌آباد برپاست».
مریم پورسرتیپ، ظهر روز یکشنبه، 28 آذرماه در آستانه شب یلدا از محل این غرفه‌ها واقع در مجتمع بعثت‌مال بازدید کرد.
وی توضیح داد که این غرفه‌ها با پیگیری دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی محلات حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد و همکاری مدیریت مجتمع بعثت‌مال این شهر برپا شده است تا مردم با مشارکت در خرید کالاهای صنایع دستی، به زنان سرپرست خانوار، یاری برسانند.
پورسرتیپ تشریح کرد که هدف این است که زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست از نظر درآمدزایی، اشتغالزایی و کارآفرینی، توانمند شوند و بتوانند توانایی مالی کافی برای امرار معاش را داشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان خواستار این شد که فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه شد و توضیح داد که آموزش و توانمندسازی اقتصادی از ارکان مهم در بحث کمک کردن به زنان سرپرست خانوار است.
مریم پورسرتیپ، از آموزش محله‌محور سخن گفت؛ آموزشی که در سطح محلات حاشیه‌نشین برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست صورت بگیرد و نهادینه شود تا زنان سرپرست خانوار بتوانند از کارآفرینی، به صورت راحت‌تر در محلاتی که زندگی می‌کنند به آموزش‌های به‌روز و متناسب با نیازهای بازار کار دسترسی داشته باشند.
گفتنی است در این بازدید، کیانوش بیرانوند، رئیس سازمان بهزیستی شهرستان خرم‌آباد، مهدی‌ بابایی‌پور، نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد لرستان در شورای توسعه و حمایت، پورقبادیان، مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرم‌آباد، بیرانوند، معاونت اشتغال جهاد دانشگاهی و مدیرانی و کارشناسانی از ادارات میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.
همچنین در بخش مهارت‌آموزی و آموزش‌ها، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان، همکاری و مشارکت دارد.  
مدیریت مجتمع بعثت مال (کولیوند) نیز به صورت رایگان، مکان در اختیار غرفه‌ها قرار داده است که از رفتار اخلاقی و انسانی وی هم باید سپاسگزاری کرد.
 
مهم این است که بعد از آموزش زنان سرپرست خانوار یا زنان بدسرپرست، تسهیلات بانکی کافی به سهولت در اختیار این زنان قرار گیرد و همچنین در بخش بازاریابی، کمک‌های لازم برای فروش محصولاتشان متناسب با نیازهای روز جامعه، صورت گیرد. 
از سوی دیگر ضرورت دارد نوع آموزش‌ها و مهارت‌افزایی‌ها با همکاری مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سازگاری با اقتصاد روز و بازاریابی‌های روز جامعه‌محور باشند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا