یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عباس شاه علی
روز خبرنگار پاسداشت مقام و قدردانی از زحمات مردان و زنانی است که در راه آگاهی بخشی به جامعه تشنه دانستن و مسیر دشوار بازگویی حق و حقیقت با ایثار و از خود گذشتگی جهد و کوشش می‌کنند.
همانانی که درد‌ها و رنج‌های بی‌شمار جامعه آرام و قرارشان را گرفته و قلم را برای زدودن پلشتی‌ها به رقص در می‌آورند و چه دردناک است که گاهی مثلث زر و زور و تزویر حقیرانه از این رقص برآشفته شده و عزم را برای بستن دهان‌ها با شکستن قلم‌ها جزم می‌کنند.
باز هم ۱۷ مرداد و روز خبرنگار و شعار‌های رنگارنگ مسوولان در ستایش مقام مظلومترین قشر جامعه... و شعار‌هایی که هر ساله همزمان با ۱۷ مرداد سر داده می‌شود و پس از مدتی به فراموشی سپرده شده تا سالی دگر و ۱۷ مردادی دیگر...
آری خبرنگاران درد دارند، درد‌هایی که در جدول آمار توسعه و بیکاری و صنعت کشور و رتبه ناخوشایند استان لرستان مشهود است.
درد بیکاری و مهاجرت و سرگردانی جوانان تحصیلکرده لرستان، درد و فقر و اعتیاد و آمار غیر قابل باور طلاق و فرو پاشی کانون خانواده‌ها و ناهنجاری‌ها و ناملایمات اجتماعی، درد بی‌فرهنگی و تکیه بر آداب و سنت‌های غلط در جامعه و همه درد‌های بزرگی که بواسطه نزول سطح مطالبات مردم در سایه خواسته‌های کوچک آسفالت کوچه و معابر و جدول و سطل زباله و... رنگ باخته است.
آری خبرنگاران انبوه درد‌های جامعه را دارند و درد‌های مردم آن‌ها را لحظه‌ای به خود وانگذاشته است تا فرصتی یابند و از مشکلات بیمه و مسکن و معیشت خود بگویند و بنویسند.
خبرنگاران سراسر سال درد‌های جامعه را با ابذار رسانه به تصویر می‌کشند اما براستی مجموعه مدیریتی استان را چه شده است که تنها نظاره‌گر شده و رنج‌ها و مصائب لرستان در سایه زد و بند‌های پشت پرده جناح‌ها و احزاب برای تقسیم مدیریت‌ها ناپیداست؟! و چه دردناک است که خبر‌های توسعه این استان محروم تنها در فضای مجازی جولان می‌دهد و همچنان گرد محرومیت چهره شهر‌های لرستان را تار و تیره کرده است و اگر نقدی به این آشفته اوضاع مدیریتی و غلو و بزرگ نمایی‌ها بزنی به جرم مخالفت با توسعه و پیشرفت تفهیم‌اتهام خواهی شد!
امروز بنا داشتم تنها از درد‌های خبرنگاران بنویسیم، اما این قلم را یارای نوشتن از مسکن و معیشت و بیمه و... خبرنگاران نبود، اما امسال در مراسم متنوعی که بمناسبت روز خبرنگار برگزار می‌شود‌امید آن داریم که مدیران و سخنرانان گرامی از شعار‌های رنگارنگ در وصف خبرنگاران پرهیز نموده و در عمل جایگاه واقعی خبرنگار را تکریم نمایند.
مدیران عزیز لرستان باید به این باور برسند که خبرنگاران بعنوان نماینده افکار عمومی وظیفه دارند درد‌ها و مشکلات مردم را به تصویر بکشند و مسوولان هم وظیفه پاسخگویی دارند، ‌ایشان باید بدور از وعده‌های غیر عملی به مردم بگویند در دوران مسوولیت خویش برای این استان و مردمانش چه کرده‌اند؟!
باید پاسخ داده شود دلیل بیکاری و فقر و تعطیلی و رکود صنایع و افت تولیدات کشاورزی و دامپروری و... در استانی با منابع آبی و خاک حاصلخیز چه بوده است؟!
امیدواریم مدیران عزیز ضمن تکریم جایگاه واقعی خبرنگار در موسم نقد و نقادی بجای تقویت واحد‌های حقوقی برای پیگیری شکایت از خبرنگاران و منتقدان اجتماعی، واحد‌های روابط عموی زیر مجموعه خود را برای پاسخگویی به مردم تقویت نمایند.
کلام آخر؛ سالروز شهادت خبرنگار هم استانی، شهید محمود صارمی که روز خبرنگار در تقویم بر ایثار و از خود گذشتگی این شهید عزیز مزین شده است را گرامی داشته و به همه سربازان خط مقدم آگاهی بخشی عرض خسته نباشید داریم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا