یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در چند روز گذشته دست به دست شدن خبری کاملاً کذب در فضای مجازی، از حضور یک باند بچه‌دزد در کشور موجی از واکنش‌های مختلف از جمله تشدید ترس و نگرانی را در بین خانواده‌ها ایجاد کرد.
در شرایطی این خبر کذب و جعلی به سرعت در فضای مجازی وآیرال شد که منبع خبر کاملاً نامشخص و پنهان بود. متأسفانه اکثر افرادی که در دام این خبر جعلی قرار گرفته و شتاب‌زده دیگران را به نشر آن تشویق می‌کردند، بازیچه‌ی بازیگردان‌هایی شدند که به نیت برهم زدن امنیت روانی خانواده‌ها، ناجوانمردانه دست به این بازی کثیف زدند.
متاسفانه با شکل‌گیری فزاینده سوشیال مدیا‌های فراوان، هر کسی با تشکیل: گروه، کانال، پیج و کلاب بدون هیچ تخصص رسانه‌ای، بدون هیچ دانش و مهارت خبرنگاری، خواسته یا ناخواسته با انتشار اخبار جعلی، فضای روانی جامعه را ملتهب می‌کند. در مقابل این اخبار فیک و غیرواقعی، مردم می‌بایست با آگاهی و هوشیاری، با حفظ آرامش و احساسات خود، صحت و سقم اخبار را از مراجع رسمی خبری مطلع شوند.
مردم باید با ارتقا سواد رسانه‌ای در موج‌سواری با اخبار جعلی و فیک، خودداری نموده و از نشر آن ممانعت نمایند.
در روز‌هایی که کرونا، آرامش زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اوج بی‌انصافی، اوج شقاوت و بی‌معرفتی است که هر کدام از ما، با سخنی، جمله‌ای و یا خبری جعلی، خواسته یا ناخواسته، امنیت روانی مردم را خدشه‌دار کنیم.

رضا طولابی/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا